IUI elke maand of om de maand

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door vruchtje24, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi meiden,

Ik ben even benieuwd of jullie iedere maand IUI doen of maandje rust ertussen?

Ik zit zelf heel erg te twijfelen of ik maandje rust ertussen zal doen. Het is natuurlijk als je weer ongie wordt een tereurstelling en in principe moet je dan meteen weer voor uitgangsecho en spuiten en echo etc. Hoor graag hoe jullie dat ervaren.

liefs vruchtje

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Bij mij was het beter om het iedere maand te doen. Als ik niet ging spuiten kreeg ik ook geen ei en dan moest ik weer aan de menstruatie opwekkers.

3. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Ik had ook iedere maand IUI. Vond het juist heel erg om een maand niets te doen... Ik heb van mezelf ook geen eisprong, dus dan hadden we helemaal geen kans. Daarnaast vond ik het prettig om na een teleurstelling meteen weer met iets bezig te kunnen zijn en je daar op te richten. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk.

Heel veel succes!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik denk dat ik ook gewoon iedere maand ga doen hoor. En eventueel na de 3e poging maandje rust aangezien we dan ook over gaan op menopur. We zijn al 3 jaar bezig en anders duurt het alleen maar langer. Wilde ook gewoon even weten of het kon, maar anders had ziekenhuis natuurlijk ook wel gezegd tegen ons is beter om het om de maand te doen.

lief jullie reacties bedankt.

gr vruchtje

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    hey vruchtje, ik denk idd dat het beter is dat het iedere maand gedaan word. bij ons ook ongeveer iedere maand, alleen is het met clomid zo moeilijk te timen, kan met spuiten beter.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi patje,

Hoe is het met jou meis? Hoe gaat het met je maagbandje en ben je al veel afgevallen. Erg leuk weer wat van je te horen

gr vruchtje

7. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hey Patje en Vruchtje,

Hoe is het met jullie? Nog geen positieve berichten zie ik... wij zijn met ons drietjes echt de laatste overgebleven meiden van ons forum he?

Hier gaat alles goed. Flinke pauze gehad en ik ben vrijdag weer ongesteld geworden. Gaan nu toch weer verder met behandelen. Weinig keuze... of 2 maanden ongesteld, of kansen op een zwangerschap! ;)

Ik zie dat patje nog pauze heeft, en lees ik iets over een maagbandje? Heb je die al, of krijg je die nog? En vruchtje inmiddels ook aan IUI?

liefs,

Daan

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben de eerste keer ook gewoon elke maand gehad.
    Het is een goed voornemen om na 3mnd even pauze te nemen omdat het best belastend is.

Wij zijn nu weer begonnen en hebben net de eerste ronde afgerond. Gelukkig had ik na 7dgn al een eicel die groot genoeg was en we hebben inseminatie gehad op dg 11. Voor mijn gevoel was dit heel soepel.
    Wij krijgen in totaal 3behandelingen en als die niet succes vol zijn gaan we over naar IVF. (wij zijn al bezig sinds jan 2001).
    nu we IVF in het vooruit zicht hebben ben ik wel een heel stuk rustiger.....

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hey Katrien (Daan),

Ja helaas zijn wij nog met zijn drietjes over snik snik....... maar ik weet zeker dat het met ons ook goed gaat komen. Verder alles goed? Je gaat weer beginnen, bedoel je met spuiten van hormonen en IUI? Spannend ook weer. Duim ook voor jullie meiden. Patje heeft haar maagbandje volgens mij al, of ik heb het verkeerd.

Wij zijn nu bezig aan 2e IUI en zit in de ellendige wachtweken :rolleyes: ik vind dat echt het moeilijkst van alles, maar ja is niet anders.

gr vruchtje

10. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik hoop dat je gelijk hebt... en dat we over een tijdje allemaal een wondertje in onze armen mogen houden. ;)

Wij hebben inderdaad een pauze gehad op hormoongebied. Het plotselinge overlijden van mijn schoonvader in januari en het ontslag van mijn man hadden er aardig ingehakt. Hebben het zwangerworden even naar de achtergrond geschoven. Hoe vaak ik niet gehoord heb dat ik nu vast zo zwanger zou zijn! :rolleyes: Ja hoor, het enige wat ik ben geweest is 4 van de 5 maanden ongesteld. Wedden dat je dan niet zwanger wordt! :)

Spannend, voor jou weer de wachtweken... duim nog altijd met je mee! Wij beginnen in september trouwens met IUI. Heb het nog altijd uitgesteld, zie een beetje op tegen het onnatuurlijke. :oops: Voelt gewoon nog steeds een beetje raar om met een potje in het ziekenhuis te komen.... en dat terwijl al zoveel vrouwen er zwanger door zijn geworden. ;)

Ik heb vrijdag (CD8) alweer de 1e FM. Gaat heerlijk snel altijd, tot de eisprong... maar daarna..................................

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Kan me voorstellen dat er soms andere dingen in het leven zijn, in dit geval nare dingen, waardoor het zwanger worden even op de achtergrond komt. Fijn dat jullie ook weer gaan starten met IUI in september inderdaad toch weer spannend. Ik vind het ook niet relaxed hoor op de manier waarop het gebeurd, ook niet echt romantisch. Maar ja als we er door zwanger worden :) heb ik er alles voor over.

Ik zit inderdaad weer in de wachtweken. Ik moet zeggen dat ik dat het zwaarste en vervelendste vind van alles. Zie nou bij wijze van spreken al op tegen mijn NOD soms is de realiteit hard en pijnlijk.

liefs vruchtje

p.s en ik duim natuurlijk ook voor jullie

12. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Helemaal mee eens... de wachtweken zijn inderdaad een drama!

Zeker omdat je precies de datum weet. 2 weken duren echt lang als je moet 'wachten'.

Heb me voorgenomen om niet meer op mijn NOD te wachten na de eisprong, wedden dat het me niet lukt! ;)

13. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    heeeyy hier ben ik ook weer even, vruchtje, heb idd mn bandje al, ben nu 7 kilo kwijt en sta stil momenteel. verders met mij alles goed, met jou ook?
    katrien, ja we zijn nog met zn 3en over... hoe was het spreek woord ook alweer, al het goeds laat op zich wachten, wij krijgen gewoon superkinderen hihi. wat doen jullie nou voor behandelingen? iui toch? of alleen spuiten? ik weet het niet meer!

wij gaan als het even mee zit in januari weer starten. hangt ook een beetje af hoe ik zit met het afvallen, en ben bezig met een nieuwe baan. dus het is allemaal mischien. mannetje wil het liefste morgen weer beginnen, ben al wel weer gestopt met de pil, want dat was een groot drama zeg jakkes.
    meisjes, ik duim voor jullie!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Patje,

Hier gaat alles goed hoor. Zit paar dagen voor nod dus altijd weer KILLING. Jammer dat je nu stil staat, maar 7 kg is toch knap gedaan. Ik hoop dat jullie in januari weer van start gaan/kunnen.

gr vruchtje

15. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ vruchtje, wat lees ik nu? Zwanger?

Wat een supernieuws zeg! Duim heel hard dat het dit keer goed mag gaan!

@ Patje, netjes toch, 7 kilo... Alle beetjes helpen, en er komt vanzelf weer een punt dat het doorgaat!

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest. We hebben besloten toch met IUI te gaan beginnen... maandag heb ik de eerste! Spannend hoor!

16. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.193
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Daan,

Bedankt voor je felicitatie. Ik hoop ook dat het deze keer goed mag gaan en het ons gegund wordt. Hopelijk is 3 x scheepsrecht.

Ik wil jou alvast heel veel succes wensen maandag met de IUI. Hopelijk ben je ook snel zwanger want heeft voor jullie nu ook wel lang genoeg geduurd.

liefs vruchtje

Deel Deze Pagina