Ik las het stukje over weer sex na de bevalling. waarbij bij mij de vraag kwam hoe ging je om met die hechtingen. deed je je heel rustig houden of deed je gewoon zoveel mogelijk bewegen of gewoon bewegen als dat kan? Hopelijk scheur ik niet maar ja je weet het niet en hopelijk kan ik en andere zwangere dames hier tips uit halen.
Geadviseerd wordt om er gewoon op te gaan zitten e.d. Geen zachte kussentjes eronder etc. i.v.m. de bevordering van de genezing. Maar bij mij heeft het evengoed 5 weken geduurd, hoor! Ik ging niet naar de wc met een glas water om te spoelen van onder tijdens het plassen,zoals veel dames doen. Ik plaste met de sproeier van de douchekop erbij. (Dat spoelen werkt tegen prikken als de wond nog open is.)
Inderdaad, wat Renate28 zegt, er gewoon op gaan zitten. Is de eerste dag of twee niet echt leuk, maar daarna wordt het snel minder. Ik neem een bidon mee naar de toilet en 's ochtends als ik uit bed kom en 's avonds voor het slapen gaan spoel ik nog onder de douche. Ik heb geen last van prikken gehad, ondanks dat ik al snel op de wc plaste en naspoelde met de bidon. Dat had ik wel verwacht, dat het zou prikken, maar dat viel dus mee.
goh de eerste keer ging ik 1 de douche plassen met de sproeiknop goh wat prikte dat en later ben ik naar de wc geweets met een anderhalve liter fles lauw water bij mij heeft het ongeveer een halve tot hele dag geduurd dat ik weer normaal kon plassen
Ik ben ook gescheurd. (tot aan anus) Net wat de andere dames zeiden plassen met een fles lauw water. Mijn hechtingen gingen ontsteken en het was te straks gehecht. Ik heb 5 dagen geen ontlasting gehad. Moest wel, maar druk zetten deed zo'n pijn. Uiteindelijk zijn de hechtingen na een week verwijderd door de gyn. Wat ook helpt is een handdoek oprollen en in een cirkel neerleggen. Dan zit je met je billen op de handdoek, maar niet op je hechtingen.
Tja ik ben (waar je niet bang voor hoeft te zijn omdat het errug weinig voorkomt) ook naar voren ingescheurd dus moest vlak naast de meest gevoelige deel die een vrouw heeft gehecht worden en had daar dus een hechting en dan de andere kant uit. Het plassen inderdaad veelal onder de douche of met een bidon op het toilet, verder er gewoon goed recht op zitten. Gaan zitten deed wel eens zeer, maar als ik eenmaal zat was het heel prima. ik had trouwens een tuinstoel met een tuinstoelkussen erop in de kamer staan, dit zit veel fijner dan een zachte bank eerst. Qua sex waar je volgens mij ook op doelde ik heb best snel weer sex gehad en eerst natuurlijk erg rustig aan, maar was eigenlijk veel te nieuwsgierig of alles nog wel goed werkte (vooral 1 bepaald deel ) en dat ging allemaal perfect gelukkig al is glijmiddel dan wel aan te bevelen Zo ik hoop dat ik je vraag ermee beantwoord en je nu niet extra bang heb gemaakt voor raar scheuren
Ik had een flinke knip en dus inwendige en uitwendige hechtingen. Ik spoelde 2 keer per dag met de douche en als ik ging plassen leunde ik gewoon naar voren, ik heb helemaal geen last gehad van prikken... De hechtingen trokken wel en dat voelde niet fijn, maar na een week heeft de veloskundige de knoopjes van de uitwendige hechtingen afgeknipt en dat was een verademing. Ik heb zeker 6 weken gevloeid, eerst hevig en daarna steeds lichter en ik denk met een week of 8 à 9 voor de eerste keer weer sex. Ik vond dat doodeng, bang voor inwendige pijn, maar het voelde meteen goed Ook had en heb ik totaal geen last van het lidteken, ze hebben gewoon een knap staaltje hechtwerk verricht...
Ik ben bij de bevalling ook flink ingescheurd (totaal 10 hechtingen), ze had ook nog de verdoving niet goed gezet, waardoor dus gehecht is zonder verdoving. Maarja, de hechtingen zelf heb ik geen last van gehad (geen prikken enzo), geadviseert werd mij om zo snel mogelijk gemeenschap te hebben, omdat er anders een kans bestond, dat ik ingeknipt moest worden. We hebben dan ook vanaf dag 3 weer gemeenschap gehad, deed in begin wel pijn, maar na 3/4x ging het alweer. Verder heb ik nergens last van. Nu ik zwanger ben van nummer 2 hoop ik dat ik niet zo erg inscheur, maar dat kun je toch niet van te voren oordelen.
Ik ben weliswaar dan ingeknipt...maar idd gewoon erop zitten en goed spoelen na dat je naar de wc bent geweest...Helaas zijn bij mij de laatste huidhechtingen geknapt, 3 dagen na de bevalling, door te strak hechten. Helaas is de wond nu nog niet dicht na 11 weken en ben ik nog steeds aan het spoelen....voor mij dus ng geen sex iig...
Misschien een raar vraagje, het kan zijn dat ik het niet helemaal snap maar waarom moest je meteen na de bevalling gemeenschap hebben? En je zegt dat er een kans bestond dat je anders ingeknipt moest worden, maar het was toch al na de bevalling? Waarom moet je dan nog ingeknipt worden?
Oeh Mist, ik had ook een klein scheurtje (schoonheidsscheurtje) vlak bij de clitoris... Pijn pijn... Maar de hechtingen gaan er vanzelf uit, en wij hebben pas weer seks gehad toen ik niet meer vloeide en de hechtingen eruit waren. Het was de eerste keer wel wat gevoelig en droog, maar dat komt vanzelf goed! Mijn moeder was bij mij hartstikke ingeknipt en had heel veel hechtingen en toch heb ik nog een broertje gekregen, dus don't worry
Gewoon op 2 billen gaan zitten, liefst op een harde stoel, wel voorzichtig natuurlijk. Spoelen met lauw water na elk wc bezoek. Ik kon na 2 weken zeggen, dat het weer redelijk normaal voelde.
hallo dames; Tis voor mij al weer ruim 3 jaar geleden dat mijn dochter geboren werd, ik heb toen een knip gekregen, de dagen erna kon ik echt niet gewoon ff gaan zitten heb toen zon luchtband bij de thuiszorg opgehaald(ok mijn man) toen ging het wel, ik heb nog een week moeilijk gelopen omdat de hechtingen ontzettend trokken, toen de vk de knupjes eruit geknipt had kon ik iets beter bewegen.
Ik had een klein scheurtje en een knipje. Dus ook een paar hechtingen.. Probeerde ook zoveel mogelijk op een harde stoel te zitten .. Plassen ging vrij goed en spoelde regelmatig onder de douche... Na drie weken hebben we weer gevreen.. Was een beetje gespannen waarom t ook een beetje pijn deed maar dat was maar eventjes.
Inderdaad is het verstandig er vooral wel op te gaan zitten. Zo'n zwemband of handdoek is niet echt bevorderlijk. Zodra je gaat zitten doet het wel zeer, maar als je eenmaal zit neemt de pijn zeker af (maar natuurlijk kan het nog steeds zeer doen). Als je recht op de hechtingen gaat zitten, druk je ook als het ware de vochtophopingen leeg en meestal geneest zo'n wond dan sneller.
Ik had 3 hechtingen, was ingescheurd. Mij werd ook geadviseerd op een harde stoel te zitten. Ik merkte ook dat als ik op een kussen had gezeten ik daarna als ik opstond last had van mijn hechtingen, omdat er dan meer druk (rek) op had gezeten zeg maar. Met plassen spoelde ik na met water. Eigenlijk viel het me allemaal reuze mee, ik had het me vooraf veel erger voorgesteld! Verder heb ik er weinig last van gehad. Na 1 week zijn ze eruit gegaan en nu heb ik eigenlijk nergens meer last van, wel komt er voorlopig niemand meer bij in de buurt maar dat is meer gevoelsmatig
Ik was op 3 plekken ingescheurd. 1 plek is dus vlak naar mn clitoris. Wat een rot plek zeg. Het deed met plassen echt heel veel pijn. Later bleek dus dat ik ook nog urine weg infectie had waardoor het natuurlijk allemaal nog meer pijn deed. Ik heb er zeker een dag of 10 lastvan gehad. En de sex, wij deden het weer na een week of 4. Het deed geen pijn maar ik vond het zelf eng
Ik was bij de 1e ingescheurd en geknipt. Iedere keer plassen onder de douche met de douchestraal met lauw water er op gericht en idd proberen gelijk 'gewoon' te gaan zitten en niet op een ring oid. Sex heeft trouwens wel even geduurd