Wij hebben een waterbed en die kan dus niet op klossen. Daardoor zal ik automatisch in het ziekenhuis bevallen. Nu hebben we alleen een probleem met de kraamzorg. Zij staan er op dat er dan een ander bed in huis komt. Ik moet een ander bed gaan kopen op ik moet een hoog/laagbed huren.. lekker waar net iemand in is doodgegaan.... hoe hebben jullie dit opgelost? Kan ik voor de controles niet gewoon een aerobed op kratjes zetten. Ik heb ook geen extra kamer over voor een ander bed en om nou speciaal een nieuw bed aan te schaffen voor een week, gaat me echt te ver... help!! (alsjeblieft )
Wow dat is toch inderdaad een klein probleempje. Om nou inderdaad een nieuw bed te kopen voor een weekje lijkt me nu ook niet echt de oplossing. Misschien is inderdaad de enige oplossing om een bed te huren. Als je in een ziekenhuis bed ligt daar hebben ook zoveel mensen ingelegen, en ook vast mensen die daarin overleden zijn. Je kan er eventueel ook je eigen matras erin leggen, van het logeerbed of zo, of je vraagt er een te leen aan je ouders. Ik weet verder ook geen oplossing hiervoor.
Wij hebben ook een waterbed en toen de kraamzorg kwam voor de intake is de hoogte opgemeten. Veel te laag natuurlijk...... Ze vonden het geen probleem als ik voor de controles (onderzoeken, hechtingen controleren enzo) een los matras op het waterbed leg. Ik heb wel aangegeven dat dat voor mij niet lekker ligt dus dat het matras er daarna meteen weer afgaat. Ze gaat dus het waterbed niet verschonen, maar dat wil ik haar toch niet aandoen, veel te zwaar. Normaal gesproken doet mijn man dat altijd en die zal dat tijdens de kraamweek ook gewoon doen. Bevallen wil ik sowieso in het ziekenhuis.
Wij hebben ook een waterbed en bij de intake zeiden ze idd een matras erop leggen voor de controles. ik ga dit niet doen, wat een gedoe zeg. controle hoeft echt niet elke dag, en als de kraamhulp het helemaal niet wil doen zo dan maar niet. (kan me niet voorstellen...) en temperaturen kan ik zelf wel. bed verschonen doet mn mannetje, dus ik maak me er echt niet druk over... ik ga trouwens wel bevallen in zhuis, maar dat is vanwege 2ling.
Hier hebben ze idd ook aangegeven dat een matras op het waterbed ook goed is, maar dat ze dan idd het bed niet mogen verschonen. Geen probleem voor ons. De kraamverzorgster bij mijn eerste heeft er trouwens geen enkel probleem van gemaakt en deed alles zo op het waterbed (zonder matras). Ook de controles (die doen ze wel iedere dag hoor Lien84, althans hier wel...)
Mocht je hechtingen krijgen, dan controleren ze wel elke dag. Is het nu zo'n grote moeite om even een matras op je bed te gooien? Het is voor je eigen gezondheid dat deze mensen hun werk goed moeten kunnen doen Denk dat je het ook niet zo leuk zult vinden wanneer je met ontstoken hechtingen (oid) komt te zitten met alle gevolgen van dien...
lijkt me niet echt verstanding om z'n instelling te hebben.als je hechtingen hebt moeten ze iedere dag kijken ze voelen ook gelijk af je baarmoeder zakt gebeurt dit niet heb je ook een probleem. ze kunnen je ook weigeren als je je niet houd aan de gemaakte afspraken.
Ik weet niet of je bv gaat geven? Maar in een waterbed is dat ook niet handig omdat je in het begin vaak nog op je zij ligt met de bv en dan zakt je kindje erin weg. Niet handig dus en aanleggen gaat dan voor geen meter is mijn ervaring. De controles worden idd elke dag uitgevoerd. 2x per dag. Onder de controles valt: temp opmeten, polsslag meten, baarmoeder voelen, evt. kijken/controleren van de hechtingen als die er zijn en vulvair toilet dan (je onderkantje schoonmaken met watjes gedrenkt in water). Ik ben kraamverzorgende en wij mogen dus geen bed verschonen als iemand een waterbed heeft en ik dacht dat er ook een extra matras op moet liggen vanwege de hoogte.
Ik ga zelfs (en ben de vorige keer) op mijn waterbed bevallen maar dan moet ik er wel een houten plaat (voor de stevigheid, die je echt nodig hebt bij het persen.. ) en een matras opleg. De reden dat je om een waterbed naar het ziekenhuis moet vind ik echt kul... Je kunt het namelijk op deze manier vrij makkelijk ophogen tot (bijna) de gewenste hoogte. Scheelt misschien een paar cm. En ook hier gaat dat er allemaal zo snel mogelijk af na de bevalling... Ik wil graag op hetzelfde niveau slapen als mijn man.... Eventueel kan de matras weer terug voor de controles, maar mijn vorige kraamverzorgster vond dat niet nodig. Zij deed de controles gewoon op het waterbed en ze had het ook nog verschoond als ze de kans kreeg, maar dat mocht ze niet van mij vanwege haar rug. Mijn man heeft dat dus gedaan.
Ik ben dan niet op ons waterbed bevallen, want dan had ik idd een matras ... moeten gebruiken. De kraamhulp had er totaal geen moeite mee gehad. Ons waterbed voldoet aan de juiste hoogte. En zij zou 'm ook verschonen als ik gebruik KON maken van het bed. Aangezien ons kindje via een keizersnede is geboren, was ik genoodzaakt een ziekenhuisbed voor thuis te huren, om uberhaubt in te kunnen slapen. Het waterbed zou geen doen geweest zijn. Dat zou niet best zijn voor de hechtigen. Het had niet gegaan, want ik heb heel veel pijn en ongemak gehad. Borstvoeding geven in het bed was ook geen optie voor mij. Het in en uitstappen alleen is al een probleem. Laat staan met een klein kindje. Voor de gein heb ik wel eens mijn zoontje naast mij in bed gelegd, omdat ik op dat moment zelf heeeeel moe was en hij maar niet stopte met huilen. Dat was ook geen succes. Het er samen in gaan ging nog, maar eruit! Pfff wat een gedoe.
Wij hebben ook een waterbed dus het zelfde probleem. Ik had/heb wel nog een kamer met een ander bed over en daar ga ik ook op bevallen. Bij de vorige ben ik onverwachts in het ziekenhuis bevallen (stuitligging) Maar toen ik thuis was maakte mijn kraamhulp er helemaal geen probleem van dat ik gewoon op het waterbed lag voor de controle. Het is denk ik maar net wie je treft. Groeten Peet