Webshop beginnen..

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Vanavond wou ik mij gaan inschrijven bij de kvk, ben al met een groothandel in gesprek.
    maar nu wil ik mijn gaan inschrijven, tijdens de inschrijving kun je ook gelijk je btw nummer aanvragen, maar wat voor kosten zitten daar aan verbonden, kan daar helemaal niks over vinden...
    Wat zou je daarnaast nog meer moeten aangeven bij de belasting..:(

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Aan het aanvragen van KVK en BTW nummers zitten geen kosten. Daarna komen alle kosten pas. Verzekeringen, lidmaatschappen etc. Maar die verschillen per bedrijf.

3. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Ok dankje:)

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Let er wel op dat als je je gaat inschrijven bij de KVK voor een webwinkel, je al een domeinnaam gereserveerd hebt. ik had dat dus niet gedaan, en ik kon gewoon weer terug naar huis... Ze gaan je bij de KVK namelijk registreren onder die naam, maar als je niks hebt, kunnen zij dus ook niks. Daar zijn dus al wel gelijk kosten aan verbonden, van een domeinnaam moet je kopen. En je moet van te voren dus ook nog wel controleren of je je handelsnaam mag gebruiken en deze niet al in gebruik is of iets wat er heel erg op lijkt waar je mee in de problemen kunt komen.

5. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En weet niet een webshop waarin maar ik had er eentje en importeerde uit het buitenland... Dat mocht dus niet, was parallelhandel en had een probleempje waardoor ik dus de shop ook weer kon sluiten :)

6. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Denk ook aan kosten van het HBD, hosting, accountant, telefoon etc

Edit, sorry lees niet goed, je vroeg naar de belasting :)

7. Loesje86

Alles goed bijhouden mocht je je administratie zelf gaan doen. Wij hebben net de eerste keer btw-aangifte gedaan en het was erg simpel moet ik zeggen, maar we hebben alles dan ook erg goed bij gehouden.

8. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Ik heb mij laatst ingeschreven bij de kvk... terwijl ik nog geen domeinnaam had hoor.. wel een bedrijfsnaam.. Domeinnaam heb ik pas daarna geregeld.. had wel van te voren even gekeken oftie nog vrij was ;)

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    kosten kvk iets van 46 euro per jaar voor de rest btw nummer aanvragen niets

10. Loesje86

En je hebt enkel een webwinkel? Probleem is namelijk dat de kans bestaat dat iemand anders in die tussentijd die domeinnaam koopt en dan hebben ze een kvk geregistreerd op een domeinnaam die dus niet gekoppeld is aan jou, omdat je die niet meer kan kopen. Ik moest dus kunnen bewijzen dat die domeinnaam ook echt van mij was. Opzich logisch, maar ik had er niet zover over nagedacht toen omdat ik het ook een risico vond. Want ik was bang dat ik niet met mijn handelsnaam verder mocht, dus durfde nog geen domeinnaam te kopen voordat ik toestemming kreeg van de kvk.

11. Loesje86

Inschrijven kvk is gratis. Btw nummer krijg je daar gelijk bij. Ik iig wel.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Sinds 2013 inderdaad geen inschrijfkosten meer bij KvK

13. Loesje86

Jahoor, inschrijving is echt gratis. Maar dat is nig niet zo heel erg lang, dus best kans dat jij ervoor hebt moeten betalen?
    Ik ging bij de kvk weg met mijn btw-nr in handen.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik had het intussen opgezocht en m'n berichtje aangepast :)
    Is inderdaad sinds 2013 veranderd, geen inschrijfkosten meer en je hoeft je niet meer apart te melden bij de Belastingdienst. Dat wist ik nog niet, vandaar m'n verbazing :) Wel goede verandering!

15. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Wij "importeren" ook uit het buitenland maar mag gewoon? Mag ik vragen (desnoods via PB) waarom je dan moest sluiten hierdoor?

16. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Een webwinkel en werk als zzp-er.. Heb me aangemeld bij de KVK en daarna pas de domeinnaam geregistreerd.. Ze keken wel of mijn naam niet al in gebruik was in t systeem.. en of er niets op leek.. dat was t enige.

17. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heb je een pb gestuurd :)

Deel Deze Pagina