Hallo meiden, Wij zijn inmiddels bezig voor een 2e kindje.. Bij de 1ste (nu 3,5 jaar) was de aanloop naar de bevalling rampzalig.. Ik ben met 41 weken ingeleid geworden, om een heel lang verhaal kort te houden, ik heb 6 dagen in het ziekenhuis geleden waarbij ik 3x per dag een pot gel naar binnen kreeg gespoten, de laatste 2 dagen zijn ze het met een ballon gaan proberen, waardoor er eindelijk op dag 6 1cm ontsluiting ontstond.. Ik heb toen nog 12 uur gelegen eerdat de kleine er eindelijk was.. Uiteindelijk bevallen met 41,6.. Kort gezegd, ik wil dit niet nog eens meemaken! Ben op zoek naar meiden die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt, en ben heel er benieuwd hoe de bevalling van de 2e verliep.. Ik heb wel vastgelegd gekregen dat een 2e met een geplande kz gehaald kan worden.. Zit nog erg in twijfel wat ik zal doen mocht het zover zijn.. Hoor graag jullie verhalen!
Ik ben beide keren ingeleid. De eerste ook primen waarvan 3 dagen met tabletten en dit deed helemaal niks. Toen kreeg ik gel en had ik 2cm. Volgende dag vliezen gebroken deed ook niks dus wee opwekkers en 3,5 later was hij er ( wel 5 weken te vroeg ) Tweede ook ingeleid ivm grote baby. ( 39 wk ) Werd zondag ingeleid vrijdag op zaterdag nacht braken mn vliezen maar er gebeurde niks dus toch inleiden. Had 2 cm dus kon gelijk aan de opwekkers om half 9. Om 1 uur krijg ik pas serieuze weeen. En om half 9 die zelfde avond is hij geboren. Totaal anders dan de eerste dus!
hier ook 2 x ingeleid. eerste bevalling was een hel een compleet drama. 2e was niet te vergelijken met de 1e ging super!! en zoveel sneller. ik zou niet voor een keizersnee gaan als het echt niet hoeft. snap dat je twijfeld hoor maar heb heel veel gelezen dat het herstel na een keizersnee zo lang duurt... de eerste dagen kan je echt helemaal niets en de pijn die je na die tijd hebt....
Pffff wat een bevalling zeg! Ben bij de eerste ingeleid. Duurde niet zo lang als bij jou, maar was een helse bevalling. Tweede kwam spontaan zelf, tot mijn verbazing. En hoewel ze allebei even groot waren, beiden 8 pond, was nummer twee echt fluitje van een cent. Ik heb nu aangegeven dat wat er ook gebeurt, er gebeurt geen inleiding voor ik een ruggenprik heb.
Hier 2 keer, beide keren vanwege pre eclampsie. 1ste bevalling: gel, deed niks, smiddags weer gel vanaf toen weeën maar geen ontsluiting. Savonds ivm pijn een pethedine prik in mijn been, reageerde ik allergisch op. Kort daarna vliezen gebroken. Snachts remifentanil pomp gehad voor pijnstilling. Ook wee opwekkers gehad. Uiteindelijk smorgens bevallen met knip, vacuümpomp (2 keer van hoofdje afgeschoten) en duwen op buik ivm wegvallende hartslag zoonlief. In totaal 26 uur. Na deze bevalling besloten nooit meer de remifentanil pomp te willen. Dit komt bij je kindje en zoonlief heeft daar veel last van gehad tijdens de bevalling. 2e: gel, direct weeën en tot aan de volgende ochtend geen ontsluiting. Volgende ochtend vliezen kunstmatig gebroken. Wee opwekkers gehad. Reageerde ik erg sterk op, waardoor ze niet verder zijn gegaan dan stand 2. Ruggenprik gehad in de middag. Om iets voor 18uur dochter geboren (zonder toeters en bellen). In totaal 33 uur.