hier wel ja. bij de eerste had ik ook 4 cm ontsluiting zonder dat ik daar iets van had gevoeld..maar toen bleef ik daar hangen en kreeg ik weeenopwekkers. heb heel lang moeten persen wat ook een ramp was. het duurde 5 uur in totaal (ik tel vanaf het moment dat ik naar het ziekenhuis ben gegaan) Bij de tweede voelde ik weer echt nauwelijks iets..ja beetje ongie krampjes..toch even naar het ziekenhuis om 12 uur savonds..en ja hoor ik had 4 cm ontsluiting. Vervolgens tot 7 a 8 cm niets gevoeld..de laatste cm's deden wel zeer..maar dat heeft maar een uurtje geduurd. en binnen 10 minuten (persweeen) was ze er. heeft zo'n 3 uur en 20 min geduurd in totaal geloof ik
Hier ging de tweede bevalling wel gemakkelijker. Van begin tot eind zo'n 7 uur. De eerste bevalling duurde ongeveer 3 x zo lang. Ik vond de pijn van de ontsluitingsweeën overigens niet minder, persen daarentegen een stuk minder pijnlijk. Hier kwam de tweede overigens wel op een dag na twee weken te laten, dus dat de tweede eerder komt dan de eerste, is ook niet altijd waar
mijn 1e bevalling was de hel, de 2e ging echt véél beter. gek genoeg was de bevalling veel heftiger, het ging op het eind opeens razendsnel, toch heb ik het gevoelsmatig echt véél beter beleefd, kijk er met een goed gevoel op terug, durf zelfs wel een 3e keer aan, terwijl ik na de 1e absoluut zeker wist dat ik dit nooooit weer zou doen. de 1e bevaling duurde dik 27 uur en 1,5 uur persen, de 2e bevalling had een enorm lange aanloop: echt wel 4 weken in de voorweeen gelopen en op t eind nog 3 weken met enorme rugweeen terwijl het niet doorzetten, maar verliep verder véél sneller. vanaf het moment dat de weeen echt enorm pijnlijk werden duurde het zo'n 4 uur voordat ik op 4cm zat, daar ben ik nog zo'n 1,5 uur op blijven hangen, en toen opeens in een kwartier van 4 naar 10cm ontsluiting, en na 4 minuten persen was ons kindje er al! totaal vanaf het moment dat het echt pijnlijk werd, heeft het zo'n 6 uurtjes geduurd, terwijl het kindje veel groter en zwaarder was (dikke kilo zwaarder) de 2e kwam een maand later dan de eerste
Mijn eerste bevalling was snel, maar zeker geen eitje. Ben in het ziekenhuis bevallen, achteraf een medische bevalling omdat de hartslag erg naar beneden ging van de baby tijdens de weeen. Ik was 39+3 bij de eerste. De 2e was echt verschrikkelijk. Wel weer erg snel. Iets langer als de eerste. Weer in het ziekenhuis ivm de hartslag van de baby. Maar dit keer een sterrekijkertje, en dus voor mij een hel. Bevallen de 2e keer bij 41+3 Al met al was de duurde de 2 langer voordat de bevalling begin, de bevalling duurde iets langer en het was zeker niet makkelijker.... Niet om je bang te maken ofzo, maar ik had me voorbereid op een makkelijkere bevalling als de eerste, dat was een tegenvaller kan ik je vertellen.. :-S Hopelijk is jouw 2e beter als de 1e?
Bedankt voor jullie ervaringen. Mijn 1ste bevalling was een eitje en daarom stel ik me nu in dat het alleen maar rotter kan. Dan valt het misschien alleen maar weer mee. We zullen zien.
hallo, mijn tweede bevalling ging een VEEEEEL sneller. eerste keer heb ik er 12 uur over gedaan en de tweede keer 4 uur. Ik kon me ook veel beter ontspannen en ik denk dat het daarom ook zo snel ging. Het deed pijn, maar ik gaf me eraan over en hield me zo bezig met het weg puffen van de weëen dat de ontsluiting heel snel ging. Dus mijn tip: geef je over (als het lukt natuurlijk)
1e bevalling duurde vanaf breken vliezen tot eind 7 uur 2e bevalling om 3 uur weeen, half 6 was beeb er. de perstijd is normaal gesproken korter.. had ik bij nr 1 bijna uur nodig, bij nr 2 was het in 3 persweeen gebeurd.
1ste bevalling 7,5 uur waarvan 50 minuten geperst (39+6) 2de bevalling 8 uur waarvan 3 minuten geperst (40+4) mijn eerste bevalling was 10 x beter als de 2de , had me er ook op ingesteld dat deze x makkelijker zou zijn helaas was dit niet zo grtz Ramona
1e bevalling: 12 uur maar goed te doen. 2e bevalling: 49 minuten maar een ware hel. 3e: bevalling: 3 uur maar geen pijn gehad en dus een super bevalling!
Eerste bevalling duurde 15 uur, en vanaf de eerste wee deed het echt onwijs pijn, vreselijk. Tweede bevalling, geen idee hoe lang. Het deed niet heel erg pijn, veel tijd tussen de weeen. VK kwam binnen en een kwartier later had ik mijn dochter op de buik. Heel maf.
Hier put ik hoop uit! Bij mij namelijk precies hetzelfde voor de 1e en 2de bevalling (alleen 2e in 51 min ). Dus ik hooooooop dat m'n derde dan ook zo gaat als bij jou!
leuk om te lezen!ik ben erg benieuwd ik hoop net zo'n bevalling te hebben als bij de eerste alleen iets minder lang dan.
de eerste was 28 uur wee'en en 1 uur persen.. maar vond t niet pijnlijk.. de 2e was n middagje wee'en heel onregelmatig en snachts met 2 persjes bevallen. maar de wee'en waren pijnlijker dan bij de eerste. dus wel sneller maar wel pijnlijker...
bij mij waren de weeen bij de 2 ook heftiger als bij de eerste wel 1 uurtje sneller. Maar bij de eerste had ik alleen buikweeen en bij de tweede buik rug en benen en idd een stuk heftiger
Ik ben nu 40+1 en wacht dus op mijn 2e bevalling. Mijn eerste was 11 uur met vaccuum verlossing, knip, en een placenta die niet los kwam, veel bloedverlies en een ijzerinfuus. Ook ik zei dat ik nooit meer een kind wilde en moet je me nu eens zien Nu het steeds dichterbij komt wordt ik wel steeds angstiger hoop dat het veel makkelijker gaat deze keer.
Ik hoop zo dat dat nu bij mijn 2e zwanegrschap de bevalling zovéél sneller gaat als bij mijn dochter...Ben met haar 3 dagen (geen grapje ) bezig geweest, en uiteindelijk met 2 knippen en vacuum geboren....