Waterbevalling

Discussion in 'De bevalling' started by noralie, Apr 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

en idd lekker als je thuis zo'n groot bad hebt! onze is echt te klein..

2. Nelizzz

Nelizzz Lid

Jan 6, 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Hallo!

Ook ik ben me aan het oriënteren op een waterbevalling. Nu las ik dit draadje en wilde toch even wat vragen. Kan er verder weinig reviews over vinden op het internet.

Ik heb nu 4 verschillende baden gezien en twijfel tussen die van de oerbron, waterooievaar en die hele goedkope van de thystoys.

Nynke?:Jij had toch die laatste van de online speelgoedwinkel gekocht? Ik vroeg me af in hoeverre hij stevig is? Kan je ook op de rand zitten en er lekker overheen hangen? Of heb je hem nog niet opgeblazen gehad?
    Als ik die koop ben je met alles bij elkaar nog geen 100 euro kwijt en heb je daarna gewoon een leuk bad voor in de tuin. Maar als het echt flut spul is dan geef ik toch liever 250 euro uit aan een iets kleiner bad wat wel van goede kwaliteit is...
    Wat waren jou argumenten om deze te kopen?

Er was nog iemand hier die onlangs in een bad was bevallen: Heb je die grepen echt nodig of is alleen het water om je heen al genoeg?

Ik hoor heel graag reacties van jullie! :)

Fijne dag!

3. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

wat bedoel je met grepen nelizzz?

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Nelizzz: Ik heb hem nog niet gekocht. Maar vind hem er stevig uitzien en de maten komen overeen met een bevalbad. Het blijft dus een gok om deze aan te schaffen. Maar ik wil hem daarna gewoon buiten gebruiken voor mijn zoontje. Vind de doorzichtige rand wel mooi.
    Heb laatst nog eens in bad gekeken hoe ik er dan in zou gaan bevallen, maar ik denk toch dat ik weinig ruimte heb. Dus ga toch maar een dezer dagen het badje bestellen.
    Eerst nog ff mijn onderzoeken bij de gyn afwachten maandag. Heb sinds een paar dagen pijnlijke harde buiken en mijn baarmoedermond is korter geworden. Dus misschien wordt het wel een verplichte ziekenhuisbevalling :(

5. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

wie was nou bevallen, de helft van de berichten zijn weer weg... Nynke? Alles goed?

6. Nelizzz

Nelizzz Lid

Jan 6, 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Ik ben iig nog niet bevallen, Nynke wel een paar weken geleden en heeft het badje helaas niet kunnen gebruiken door een ziekenhuisbezoek.

Ik heb een week geleden een groot goedkoop bad gekocht voor 40 euro bij een speelgoedzaak. We hebben hem in de tuin opgezet en ik schrok wel een beetje van de grootte... Helemaal niet intiem en de randen worden toch niet echt stevig. Kan me niet echt voorstellen dat ik daarin moet bevallen. Dus vandaag heb ik dan toch maar een echt moeder en baby bad van de Waterooievaai gekocht (via marktplaats, nooit gebruikt maar moet hem nog opzetten). Ik heb toch echt een kleinere ruimte nodig om in mezelf te keren denk ik ;)

Verder ook gisteren met mijn Doula de DVD van de Oerbron over waterbevallingen bekeken en dat was echt erg mooi! Die kan ik iedereen aanraden, zeker als je ook houdingen in zo'n bad wilt zien.
    Ik vond hem hier en daar een beetje zweverig maar heb er voor mezelf wel de nodige informatie uit kunnen halen.

Zodra we van de week het 'nieuwe' badje hebben uitgeprobeerd zal ik mijn bevindingen hier plaatsen!

7. esme

esme Actief lid

Nov 22, 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    Hallo

Ik ben nu zwanger van de 3e en heb ook nu weer het bevallingsbad bij onze verloskundige praktijk gereserveerd!!! Ben al 2 x eerder in het bad bevallen en dat beviel me goed haha. Ik zou niet eens meer op het droge durven bevallen zo goed heb ik deze bevallingen doorstaan zonder bv uitscheuren (water maakt de huid week en soepel)
    De eerste bevalling duurde 8 uur en de 2e duurde 6 uur.

Nu ben ik me aan het orienteren om te bevallen onder hypnose.Waardoor je dus heel ontspannen kan bevallen en geen pijnstilling nodig hebt. (niet dat ik pijnstilling heb gehad bij mijn vorige 2 thuisbevallingen de hele scherpe kantjes werden er door de ontspannende werking van het water wel afgehaald, maar toch heb je wel even een pijn moment )
    Heeft iemand ervaring met Hypnobirting ??
    Ik kwam er toevalling bij door waterbevallingen op you tube in te tikken en daarbij zag ik een filpmje van een hele ontspannene vrouw die alleen maar "ademde" en waaraan je dus niet aan haar zag dat de baby bijna geboren ging worden zo ontspannen en relax was ze.
    Ik heb me nu aangemeld op de site Home en wij gaan daaraan deelnemen. Spannend dus.

Succes met je beslissing en als je meer wilt weten hoor/ lees ik het wel.

Groetjes esmeralda

8. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Leuk topic!

Heb nog geen ervaringen met onder water bevallen maar heb wel een bad besteld bij 't Duikertje www.duikertje.nl De service vind ik tot nu toe super en verheug me zelfs op de bevalling op deze manier!

Nu maar hopen dat er straks geen medische indicatie is om naar het ziekenhuis te moeten :)

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    Hoi,
    Ik ben nieuw hier, en las dit ondewerp. Ik ben nu 28 weken zwanger en me ook aan het orienteren op een waterbevalling. Ik vroeg me alleen af, hoe zit dat met de hygiene? Ik weet dat sommige wat onlasting verliezen tijdens de bevalling, lijkt me niet echt fris in het water.. wat is jullie ervaring hiermee??

Groejes
    Lyso

10. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Lijkt me geweldig zo'n waterbevalling. Helaas heb ik geen vk die daar ervaring mee heeft.
    Jullie allemaal succes met de bevalling. Laat even weten hoe het gegaan is.

11. esme

esme Actief lid

Nov 22, 2006
    152
    0
    0
    amersfoort
    hallo lyso

De ontlasting word er met een schepnetje uitgevist!
    Verder valt het bloedden enz reuze mee dat komt pas als de placenta eruit gekomen is.Maar dan nog viel dat bij mij mee. op you tube heb ik een mooi filmpje van een onderwaterbevalling gevonden.Het bad is mooi doorzichtig dus je kan de geboorte goed zien.

http://www.youtube.com/watch?v=2ljdn8qRbIw

groetjes esmeralda

12. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    @neelizz: jammer dat het badje is tegen gevallen. Nu maar hopen dat het andere wel goed is en je vanaf morgen lekker thuis in bad kunt bevallen.

@kaatje: ik ben inderdaad zoals neelizz zei te vroeg bevallen, met 34.6. Had het badje net een week in huis. Het staat nu buiten voor mijn zoontje. Vind het erg jammer dat ik niet in bad kon bevallen, het is me wel tegen gevallen op het droge :D Heb veel last gehad van rugweeen. Maar had een snelle bevalling, 6 uurtjes vanaf dat de weeen begonnen, dus mag ook niet klagen.

13. 4days

4days Niet meer actief

Leek me van tevoren ook geweldig, zowel tijdens de ontsuitingsfase als tijdens de persfase. (hoewel dit laatste in ons zkh niet mogelijk was) Maar het bleek echt totaal niets voor mij te zijn... Ik werd helemaal gek in het bad, ik kon opeens de weeen onmogelijk nog uithouden en voelde me nog vele malen ellendiger dan gewoon op bed. Ben toen ook zo snel mogelijk weer uit het bad geklommen. Toch jammer...

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    @esme, bedankt! Een waterbevalling klinkt me steeds beter in de oren:) Ben alleen nog even an het kijken, mijn zus dacht dat je je wat slecht kunt afzetten tijdens de persweeen. Ben nu dus even aan het kijken, welk bad beste past. De een lijkt beter geschikt voor het afzetten dan de ander
    @Cossy en Nynke31, erg jammer! Daar ben ik dus wel een beetje bang voor, geef je een hoop geld uit, kun je het niet gebruiken.

15. marjan77

marjan77 Bekend lid

Mag je egenlijk in je eigen bad bevallen? ons bad is vrij goed bereikbaar voor de verloskunidge, zowel aan de zijkant (lange kant) als aan de achterkant. lijkt me ideaal!

16. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Naar wat ik begrepen heb niet. Vanwege de grootte, hygiëne etc. Wel zei mijn VK dat je de weeën in bad op kon vangen tot volledige ontsluiting, maar er dan echt uit moest.

17. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Mijn VK had er geen problemen mee als ik in ons eigen bad zou bevallen. Zelf wilde ik wat meer ruimte.

18. marjan77

marjan77 Bekend lid

ik zal het vragen aan mijn vk!

19. Lyso

Lyso Fanatiek lid

Jul 3, 2009
    1,081
    2
    36
    het zou wel schelen, dat bad heb je toch al! Helaas voor mij geen optie...

20. Nelizzz

Nelizzz Lid

Jan 6, 2009
    81
    0
    0
    Meubelmaker
    Middelburg
    Zo we hebben het badje van de Waterooievaar getest en het is werkelijk fantastisch! Ik heb zo een zin om erin te bevallen! :D

Het geeft helemaal een soort van cocon-gevoel, alsof je je even helemaal van de wereld afsluit. Alles is onderwater, het bad blijft zelfs buiten (met 17 graden buiten en regen en wind) heel lang goed op temperatuur! (37 graden zeker voor 3 uur zonder warm water bij te vullen)

Mijn dochter van 4 heeft er al heerlijk uren in gespeeld, is er ruim genoeg voor. Ik heb er nu zo'n 1,5 uur ingelegen (ook met mijn man wat perfect kan) om wat te wennen en lekker te dobberen, je bent gewichtloos en kan echt heel makkelijk allemaal verschillende houdingen aannemen. Het is ook zo fijn dat het badje een opblaasbare bodem heeft, dus geen last als je op je billen of knieën zit. (wat dus wel het geval was met het eerder gekochte grote speelgoedwinkel bad, ook die randen waren lang niet zo stevig als dit badje.
    Wat ik ook een voordeel vind in tegen stelling tot het bad van de Oerbron is dat dit bad doorzichtige zijkanten heeft. Je kan vrij helder dus onder water kijken.

De DVD van de Oerbron is wel erg fijn en mooi, beetje zweverig maar leerzaam.

We hadden een pomp van een ander bad om deze leeg te laten lopen maar die had te weinig kracht dus het leegmaken van het bad moet wel met de hand maar was in nog geen 5 minuten gebeurd.

Het enige waar ik nog een heel klein beetje mee zit is als je er uren in zit, je dan toch wel helemaal van je vel moet losweken?!:p
    Dat is voor je perineum wel fijn natuurlijk maar voor de rest van je lijf lijkt het me wel vervelend. Maar er zit geen zeep in het water, wat scheelt tegen de 'oude vrouwen handjes' en het weegt vast op tegen de voordelen.
    Ik hoor er ook nergens iemand over dus het valt vast mee.

Zodra ik bevallen ben zal ik laten weten hoe het verlopen is!

Share This Page