Tweede kindje ook weer ingeleid......

Discussie in 'De bevalling' gestart door maria80, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Vanochtend een extra controle gehad in het ziekenhuis. Er is besloten om ws woensdag te gaan inleiden (redenen: placenta bij zoonlief was 3 weken verder dan kind, ik voel het kindje weinig bewegen en ik ben er wel een beetje klaar mee).

Bij mijn zoontje ben ik ook ingeleid, maar dat was vanwege langdurig gebroken vliezen (gebroken met 37+4, ingeleid met 37+6). Dit duurde van half 9 tot kwart voor twee.

Nu word ik dus woensdag dus weer ingeleid. Enerzijds ben ik blij! Maar anderzijds verdrietig. Waarom kan mijn lichaam niet zelf een bevalling starten? Ben de halve dag aan het janken.....

Ik ben zeer benieuwd hoe lang de bevalling nu gaat duren. Bij mijn zoontje waren mijn vliezen dus al gebroken, nu nog niets (hoewel ik afgelopen vrijdag bij de gewone controle wel al 1 à 2 cm had).

Ben erg zenuwachtig! Moet morgen weer terug voor een extra CTG naar het ziekenhuis en daarna kan ik dus alleen nog maar wachten. Hopelijk hebben we snel ons kleine meisje in onze armen.

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Herkenbaar!

Bij mijn eerste ook met langdurige gebroken vliezen gelopen en bevallen in 4 uur.

Tweede kindje ook ingeleid met 39weken ivm grootte van het kind en complicaties vorige bevalling.
    Ik was er toen ook wel klaar mee, maar na 2 bevallingen en waarschijnlijk blijft het ook bij deze 2, heeft mijn lichaam nog nooit zelf weeen gemaakt. Vind ik jammer, ik vraag me af of de bevalling dan minder heftig zou zijn geweest.
    Ik had bij de 2de al wel 4cm ontsluiting en ben toen in 2,5 uur bevallen..

Heel veel succes morgen!

3. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Succes morgen,,,,,,, zet em op

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Dankje! Hoop dat ik kan slapen.............Zoonlief is al uit logeren.

5. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Welterusten en veel succes morgen!

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Het gaat nog wel even duren hier. Ze konden de vliezen
    nog niet breken, dus heb nu een inwendig pilletje gehad. Maar dat doet nog helemaal niets. Dus straks weer een ctg en weer een nieuw pilletje. Vind vandaag wel een leuke datum, maar denk niet dat we dat van redden. Helaas. Wachten duurt echt lang.

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
  8. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Daar ben ik weer!
    Inmiddels trotse moeder van zoon en dochter!
    Na het inbrengen van het tweede pilletje kreeg ik wel wat meer krampen. Toen ze na 4 uur weer gingen kijken, konden ze wel de vliezen breken! Kreeg wel wat meer krampjes, maar weeen kon ik het niet noemen hoor. Om 5 uur ging het infuus erin met wee-opwekkers. En toen ging het erg snel! Meteen weeen om de 3 minuten, die best heftig waren.

Even voor achten kwamen de verloskundige/zuster even melden dat ik maar even moest gaan plassen (maar dat lukte dus niet meer, had zelfs al wat laten lopen). Ben toen gecatheteriseerd en ze haalden er zo'n 550 cc uit! Toen dat eruit was mocht ik meteen persen en om 20.06 is ons meisje geboren! 10 minuten later was de placenta er al.

Ben wel uitgescheurd omdat het zo snel ging.....ze noemden het een stortbevalling. Doet nog wel pijn, maar als ik naar mn kleine meisje kijk vergeet je dat wel weer.

Het was trouwens de hele dag weinig bewegen in mn buik, moest verschillende houdingen aannemen tijdens de ctg de hele dag. Ze woog ook meer dan 4 kilo, dus ik ben erg blij dat ik niet veel langer overtijd mocht lopen!

We zijn nu lekker aan het genieten, grote broer vindt het ook helemaal leuk!

Deel Deze Pagina