Waterbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door maximus, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maximus

maximus Lid

11 sep 2007
    73
    0
    0
    Ik heb altijd geroepen dat als ik zwanger zou worden dat ik dat dan in een bad zou willen bevallen lijkt me heerlijk. :D

Heeft iemand ervaring met waterbevalling?

Ook de baarkruk trekt me overigs ook wel.

Groetjes Diana

2. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik wilde dat ook heel graag maar geen enkele VK bij mij in de buurt die dat wil doen. Ze vinden de risico's te groot en ze kunnen er niet goed bij. Maar toen ik zei dat je er een bad voor moet huren waren ze daar niet van op de hoogte,dus ook een stuk onwetendheid. Dus 1 tip vraag je VK op tijd of ze hier aan mee willen werken en ga anders op zoek naar een andere.
    Ik mag nu de ontsluiting en het eerste stukje persen in bad doen,daarna moet ik toch echt mijn bed in .... helaas.

3. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    ik zou het graag ook willen doen als het zover is!

4. maximus

maximus Lid

11 sep 2007
    73
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties. Ik dacht er komt niks meer. Wel fijn dat je toch een stukje in bad mag doen.

Ik had via de oerbron al vernomen dat niet alle vk's er aan mee willen werken dus ik heb eerst geinformeerd hier in hoorn maar dat wilden ze niet nu kom ik in hoogkarspel uit die werken er zeker mee. Dus dat is fijn. Het lijkt me super om in het water te bevallen. Ben gek op water. Ga straks ook proberen aan het zwangerschapszwemmen mee te doen.

Groetjes diana

5. Rootje79

Rootje79 Fanatiek lid

Ik ben 3 weken geleden in bad bevallen (het grote opblaasbad van de oerbron). Dat is me erg goed bevallen. Het was heerlijk in het warme water om de weeen op te vangen. De scherpte ging echt van de weeen af. Onze dochter is ook onder water geboren. Ik ben er van overtuigd dat ik mede door het water niet ingescheurd ben en geen knip hoefde. Bij een volgende bevalling (als die er ooit komt) zou ik het graag weer in het water doen!

6. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik ben ook van plan om in bad te bevallen. Ik hoop dat dat ook gaat lukken. De vk in mijn dorp doet het ook niet, maar de vk in het dorp verderop wel, dus word ik nu door hen begeleidt.

Ik heb trouwens mijn bad via waterooievaar geregeld. Het zijn dezelfde baden met dezelfde prijzen, dus dat maakt verder niet uit, maar ook op hun website staat interessante info over badbevallingen.

Succes Maximus, ik hoop dat je een mooie badbevalling krijgt straks.

7. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

Zou het ook in je eigen (hoek)bad kunnen?
    of is het verplicht om dat zo'n speciaal bad te huren?

8. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Er wordt wel geadviseerd om een speciaal bad te huren, omdat je eigen bad vaak niet geschikt is. Mogelijke redenen: te klein (geen bewegingsruimte), te laag (jij raakt te snel afgekoeld) en geen ruimte om omheen te lopen (vk kan er dan niet altijd bij). Als je denkt dat jouw bad wel geschikt is, gewoon even informeren bij de vk.

9. Carmen11

Carmen11 Niet meer actief

dankje voor je antwoord!

(tis nog lang niet zo ver maar aangezien ons hoekbad net gezet is :) was ik even benieuwt ;) )

liefs

10. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    hihi, alles op z'n tijd! Ik was ook al aan het rondkijken over badbevallingen, voordat ik zwanger was.

11. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik wilde ook heel graag in bad bevallen en gelukkig kon dat bij onze verloskundigenpraktijk, die zitten in een soort kraamcentrum met een speciaal bad.

Tijdens de bevalling ben ik erin gaan zitten maar omdat ik vrij snelle en heftige weeeen had, vond ik het niet prettig... Ik kon geen houding geven en ontspannen liggen was er ook niet bij. Ik ben nog gaan persen in het bad zo'n 1,5 uur maar het duurde te lang en toen moest ik eruit. Moet ook wel zeggen dat ik het toen aardig koud had.... ondanks dat de temperatuur in de badkamer vrij hoog was...

Het was ook altijd mijn wens om zo te bevallen maar helaas!
    Toch wel erg blij dat ik het geprobeerd heb.[/u]

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik ben ook begonnen in bad..helaas is mijn dochtertje uiteindelijk na twee uren persweeen toch op de baarkruk geboren.
    Wel moet ik zeggen dat ik het erg fijn vond dat ik eindelijk in bad mocht..heerlijk moment was dat (ik kon al 4 uren lang niet zitten of liggen en nu in bad kon ik eindelijk zitten) Ook erg prettig dat ik verschillende houdingen ana kon nemen en zélf controle had.
    Maar Mn meisje dr hoofdje zat dwars en uiteindleijk hebben ze me uit t bad gesleurd (ik wilde er niet uit hihi) en toen is ze vrij snel geboren. Waarsch. door verandering van houding.

Het schijnt dat je minder snel inscheurd en dat de weeen minder heftig zijn (was in mijn geval niet zo) Achteraf was de vlos toch blij dat ik niet in t bad bevallen was, aangezien de navelstren nogal strak om dr nekje zat en ze blauw was en ze haar meteen moesten bademen..dat was niet zo gemakkelijk geweest als ik in t badje had gezeten zei ze..

(terwijl zij écht por badbevallingen is hoor)

Dus dat zou ik wel meenemen in je afweging..

13. nikita35

nikita35 Lid

28 nov 2006
    26
    0
    0
    horeca
    gelderland
    hoi allemaal ,
    ik ben afgelopen juni ook in bad bevallen van mijn derde kindje ,
    wilde dit ook heel graag en met meijn eerste twee is het er niet van gekomen ,ik heb ook zo`n speciaal bad gekocht(was een actie) ,
    en het was heerlijk heb bij alledrie hele snelle bevallingen gehad ,maar
    de laaste was wel het snelste .en ook niet ingescheurd of geknipt(7,5 pond)
    totale bevalling duurde 2,5 uur waarvan ik nog bijna een half uur op kraamhulp moest wachten vandaar dat ze de vliezen niet doorprikte.
    ik vond het heel erg fijn en echt ontspannend haalt inderdaad de scherpte van de weeen er een beetje af en je weegt niks in het water daardoor kun je gaan hangen en liggen zoals je wilt.
    als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
    groetjes

14. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    als er een 2 de komt zou ik er over nadenken om dat te doen.
    groetjes

15. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik wil in bad gaan bevallen deze bevalling. ik heb er speciaal een vk op uitgezocht, want ze doen het niet allemaal.

sommige vk's willen niet ivm verhoogde risico's. echter, als je dan vraagt wat die risico's zijn, blijken ze vaak ongegrond.

wij gaan een speciaal bad bestellen, maar hebben dit nog niet gedaan omdat mijn kindje momenteel in stuit ligt. (blijft ie zo liggen dan kiezen we voor een keizersnede).

ik zet wel een bed op juiste hoogte klaar, je weet namelijk nooit hoe de bevalling zal verlopen en tevens raden ze aan om pas vanaf 5 cm ontsluiting in het bad te gaan, omdat de bevalling anders te lang gaat duren en de ontsluiting niet goed genoeg vordert.

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Je moet je bed idd wel op klossen zetten, dit is namelijk ook voor de kraamhulp in de kraamweek, en voor de vlos die nog effe de boel komt inspecteren enzo :)

De verhoogde risico's zouden zogenaamd zijn dat je 'open' staat in het badje, waar tevens af en toe wat 'vuil' van jezelf in komt wat voor infectiegevaar zou kunnen zorgen. Volgens mijn vlos was dat onzin en was dat nooit bewezen.

Je kan die badjes ook huren, maar dat komt ook ongeveer op 200 euro neer, dus voor dat geld kan je er ook een kopen. Ik zou zéker de pomp er bij bestellen, dat was echt ideaal voor het reinigen! (zo'n bad zit natuurlijk vol vies water, dat wil je er echt niet met een emmertje één voor één uit moeten scheppen ;)

Wat ik zelf heeeerlijk vond was over die leuning hangen...je hangt dan wél, maar je krijgt geen moeie benen enzo...Erg fijn, ik zou het een volgende keer gewoon weer doen!

17. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    :D

Dat is ook altijd mijn wens geweest! Ik hoop dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Lijkt mij zo mooi op deze manier en inderdaad hoor je vaak dat het iets minder pijnlijk schijnt te zijn.

Nou, voor mij is het nog lang niet zo ver, maar ik ben al druk informatie hierover aan het vergaren!

Liefs en succes!

18. Ik ben van Liene ook in bad bevallen, het persen heb ik op de baarkruk in bad gedaan. Het bad is zo diep dat je baby dan nog onder water geboren wordt.

Deze keer ga ik weer voor in bad.

Dit ben ik in bad zonder baarkruk.

19. En dit met de baarkruk, net na Liene is geboren.

20. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Wat mooi zeg! :D
    Ik hoop dat ik dat ook mag meemaken in bad!

Deel Deze Pagina