is er iemand bevallen in water ? , ik benzelf van plan om in het ziekenhuis in bad te bevallen en ben benieuwd of het werkelijk helpt tegen de pijn. het lijkt me een betere manier om pijn te verlichten want ik wil absoluut geen ruggeprik. hebben jullie misschien nog tips voor de bevalling en de pijn? xxxx
Ik lees even mee. Ik wil ook in bad bevallen(heb alles al in huis) en ben benieuwd naar ervaringen..... Gr yvonne
Hoi! In het ziekenhuis in bad bevallen? Mag ik vragen in welk ziekenhuis dat is, want die mogelijkheid hebben lang niet alle ziekenhuizen heb ik begrepen... Ik beval ook in het ziekenhuis (niet poliklinisch)maar had ook graag een waterbevalling gehad, leek me heerlijk, alleen doen ze dat in de ziekenhuizen in mijn omgeving niet...De reden was dat als je een ziekenhuis bevalling op medische indicatie hebt, ze dan moeilijker het kindje en jou in de gaten konden houden geloof ik. Heb je een medische indicatie of ga je poliklinisch? Ik wil ook liever geen ruggeprik, slechte ervaring mee... Groetjes!
ik woon in belgie en beval hier in antwerpen , niet polyklinish , ik weet niet hoe het in nederland zit , maar mijn ziekenhuis heeft de mogelijkheid om een badbevalling
In Engeland schijnt het ook heel normaal te zijn en staat in elk ziekenhuis een bad. Denk dat ik dat ook het liefst wil doen, heb er eigenlijk nog geen negatieve verhalen over gehoord. Mijn schoonzusje heeft bij haar bevallingen ook bijna tot het einde in bad gelegen, alleen het laatste stukje op bed. Dat was volgens haar ook al erg fijn. Maar het idee van een waterbevalling is dat je pas het water ingaat tegen de tijd dat je minimaal 5 cm. ontsluiting hebt, terwijl je juist vaak leest dat in bad of douchen daarvóór erg lekker is tegen de pijn.... Maar ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen hier, het schijnt toch redelijk 'populair' te zijn.
Ik ben niet in bad bevallen maar heb wel zo goed als de hele ontsluitingsperiode in bad gelegen of onder de douche gestaan. Dat was de enige plek waar ik de weeen kon opvangen. Zodra ik het warme water uit was,was het niet te doen. Heb zelf tussen de weeen door geslapen. Pas toen de persweeen kwamen ben ik het bad uitgegaan. Zeker een aanrader wat mij betreft,maar voor ieder persoon kan het anders uitpakken. Succes!
hihihihihi, ik was toen nog geen 44 weken De ticker loopt door. Ik zou nu dan 44 weken zijn. Maar ik ben (gelukkig ) op 17 november bevallen van een practige dochter, Merel. Hier een verslag van de (halve) badbevalling De hele dag had ik al lichte krampen. Ik ben nog bij mijn moeder wezen eten. Om 10 uur savonds kwamen we thuis. Toen begonnen de weeën echt(ook savonds achteraf wat weeën, maar had dat toen niet door.Ze waren zoo licht). Om half elf belt mijn man naar de vk. Maar de weeënw waren nog niet regelmatig en sterk genoeg. Mijn man zet ondertussen het bad op, maar laat em nog niet vollopen. Want volgens de verloskundige kon het wel tot 9/10 uur de volgende ochtend duren. Om half 2 belt mijn man weer. Vk komt wel even kijken. Zij komt, heb ik al 7/8 cm ontsluiting. Man dus snel het bad vol laten lopen. Even later kon ik er in(bad was nog niet vol, maar dat maakte niet uit) Het was heerlijk om in dat water te zitten. Ik kon de weeën veeeeeeeel beter opvangen. Om 4 uur mocht ik persen. Eerste gedeelte mocht ik in bad persen.Maar Bij een controle op bed, wilde ze me op bed houden. Er stond nog een rand. Dus het laaste gedeelte heb ik op bed gedaan. Emn achteraf maar goed ook, want anders had ik een totaal ruptuur gehad. En nu alleen een knip. Om 4.56 is mijn dochter gebeoren. Een (vrij) snelle bevalling voor een eerste dus. Ik kan het iedereen aanraden om in bad de weeën op te vangen of zelfs te bevallen. Ze controleren je goed tijdens de bevalling, dus mocht het niet helemaal goed gaan(zoals bij mij) dan halen ze je er wel uit.
Ik wilde thuis in een bad bevallen, maar zo'n bad huren is geen pretje als je die prijzen ziet. Toch thuis bevallen, maar dan niet in een bad.
Ik heb er een gekocht. Het bad kostte me 110 euro. Daarnaast kun je nog een bevalpakket kopen. ik had bijvoorbeeld al een dompelpomp, dus die hoefde ik niet meer aan te schaffen. Totaal was ik 150 euro kwijt. Maar ik vond het het helemaal waard. Maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen weggelegd is. TIP: Vraag ook eens in het ziekenhuis. In de meeste ziekenhuizen hebben ze een bad. Je mag er niet altijd in bevallen, maar wel de weeën opvangen. Ik weet niet hoe hoog het eigen risico is van een polklinische bevalling, maar vast minder dan een bad kopen of huren. Groetjes Yvonne