Wij zijn verzekerd bij de CM in België omdat mijn man grenswerker is. Zodoende heb ik nu contact met de CM omdat wij naar een BE ziekenhuis willen ivm onze miskramen. Nu krijg ik bericht van CM dat we via het ziekenhuis een aanvraag moeten laten doen bij CM en dat we dan een goedkeuringsformulier krijgen. Weet iemand hoe dit verder werkt? Moet ik nu een afspraak maken bij het ziekenhuis die e.e.a. dan vervolgens regelt? Moet ik ook een verwijsbrief halen bij mijn huisarts? Dat laatste heb ik al gevraagd, maar dus geen antwoord op gekregen. Zal nog meer vragen stellen daar, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd begrijp wat er bedoeld wordt in het Vlaams.
Goh, in België moet je vaak eerst de arts betalen en krijg je daarna terug van het ziekenhuis. Ik geloof dat bij zulke behandelingen de arts idd iets moet invullen zodat ze rechtstreeks aan hem betalen. Zou nog eens bellen, misschien krijg je nu betere uitleg van iemand anders
Hahaha, ik heb het via de site gedaan. Ik begrijp anders de helft niet. We hadden ooit al een afspraak staan daar, maar toen werd ik zwanger van mijn zoontje en hebben we die afgezegd. Was ook via een andere verzekeraar en niet via een grenswerkersverdrag. Het is idd verschillend per verzekeraar of je eerst zelf moet betalen of niet. Volgens mij hangt dat af of ze een contract hebben met die verzekeraar.
Niet van het ziekenhuis maar van de CM (ziekenfonds) krijg je een gedeelte terug. Als je grensarbeider bent kan je toch in beide landen verzekerd zijn? Ik zou toch eens bellen en toch nog eens uitleg vragen want in Belgie vergoeden ze natuurlijk niet veel of niet.
Wij zijn in het ziekenhuis in Jette behandeld, zij hebben daar de eerste afspraak inderdaad een document opgemaakt voor de behandeling dat dan naar het ziekenfonds werd verstuurd. Ik zou dus gewoon een afspraak maken bij de arts, eens je officieel het traject start, krijg je de nodige papieren wel.