Vragen over ontsluiting en inleiden.

Discussie in 'De bevalling' gestart door milika15, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    #1 milika15, 2 jun 2013
    Laatst bewerkt: 2 jun 2013
    Hallo dames,

Ik word a.s. dinsdag ingeleid. Stiekem ben ik bang. Ik heb het nog nooit meegemaakt. Ben bang dat ik weeenstorm zal krijgen of geen verdere ontsluiting krijg.

Mijn eerste bevalling was een normale bevalling en het duurde 5uur vanaf de echte weeen totdat mijn zoontje er was.

Ik heb sinds de laatste inwedig onderzoek (afgelopen donderdag) al 2cm ontsluiting en de gyn zei dat mijn baarmoeder is rijp dus op dinsdag kunnen ze meteen beginnen met infuus.

Misschien tis een domme vraag, maar ontsluiting betekent dat ik mijn slijmprop heb verloren of hoef het niet zo? Want bij mijn vorige bevalling had ik het wel gezien en nu niet. Ben benieuwd.

Ervaringen met het inleiden zijn welkom.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Elke inleiding is anders en elke bevalling is anders, maar als jij de vorige keer spontaan in 5 uurtjes bevallen bent, dan heb jij dinsdag de kleine volgens mij gewoon heerlijk snel in je armen hoor!!!!! :)

Ik ben ingeleid en toen hebben ze de vliezen gebroken en eerst even afgewacht of de bevalling spontaan zou beginnen, dus niet meteen een infuus en jawel... uiteindelijk meteen weeën en geen infuus nodig gehad. En in 4,5 uur bevallen.

Bij mijn tweede bevalling bleef ontsluiting op 4 cm hangen en zette niet door, dus wederom in het ziekenhuis vliezen gebroken en mocht het dan niet doorzetten zou ik ingeleid worden. Maar ook deze keer kreeg ik na het vliezen breken na een uurtje weeën ongeveer en binnen 2 uur had ik 10 cm ontsluiting zonder infuus.

Dus inleiden hoeft niet altijd 'infuus, weeënstorm en drama' te zijn. Misschien beval jij ook gewoon met alleen een klein beetje hulp: vliezen breken.

Geen idee of je de slijmprop verloren bent. Ik ben de eerste x met 38 weken ingeleid dus vooraf geen slijmprop gezien. Deze keer was ik 42 weken en ben wel af en toe wat slijm verloren maar geen idee of dat nou de slijmprop was. Zolang de kleine er maar uit komt toch!?

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ben het met bovenstaande reactie eens, ga er maar vanuit dat het snel gaat. Je hebt niets aan alle inleidingsverhalen van anderen, iedereen is anders.

Succes morgen!

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik had 1,5 centimeter ontsluiting op donderdag, en ik zou op zondag worden ingeleid. Ik ben die donderdag gelijk gestript, om het eventueel spontaan op gang te brengen.

Die vrijdag ben ik de slijmprop verloren. Verder veel harde buiken, maar niets wat op weeën leek. Zondagmorgen werd er maar liefst 3 centimeter ontsluiting geconstateerd. Gelijk vliezen gebroken en aan het infuus, minder dan drie uur later lag Liesbeth op mijn buik.

Inderdaad, ga er maar vanuit dat het snel gaat. Je hebt al 2 centimeter, het is bovendien je tweede kindje. Ik zou ze maar rustig aan laten doen met de weeënopwekkers ;)

Heel veel succes!

5. minieme1984

13 mei 2012
    85
    0
    0
    verpleegkundige
    noord brabant
    Ik ben ook ingeleid en had bij de start al 4 cm ontsluiting spontaan gekregen. Vanaf de eerste echte wee tot de bevalling duurde het maar 3 uur. Het is mijn eerste kindje, maar vond het 100% meevallen. De weeen kwamen in het begin snel, maar was goed weg te puffen met een goede concentratie (zat in mijn eigen wereldje zogezegd). Ik ging er wel heen met een neutrale gedachte (kan lang gaan duren, maar ook snel) en zag er niet tegenop. Ik was mijn slijmprop ook al voor de inleiding verloren.

6. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Kijk, hier heb ik wat aan. Ik duim dat ik ook een spontane weeen zal krijgen na het breken van de vliezen.

7. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt dames voor jullie reacties. Jullie horen het wel van me.

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Je zal nu wel zo ongeveer bezig zijn... Heel veel succes vandaag!

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Heel veel succes!

10. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank jullie wel. Ik ben al bevallen van mijn tweede zoon. Ik had al 3cm ontsluiting. Kreeg infuus. En 2.5uur daarna was ie er. Van 5cm na 10cm duurde niet eens 45mins. Had pompje gevraagd, het was zalig, niet echt high omdat het was alleen maar heel eventjes, een kleine half uur gezet dus alleen een paar minuten heb ik genoten van dat pompje. Die persweeen waren wel heftig. Na 10 minuten persen was ie er. Ik werd niet suf van dat pompje.

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Gefeliciteerd!!!! Heerlijk snel bevallen dus! En nu helemaal genieten!!!!

Deel Deze Pagina