Waterdichte molton die veel absorbeert?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Bedankt voor alle reacties. Ik zal even samenvatten.

Ik heb de verkeerde gekocht bij ikea, ik dacht dat ze allemaal waterdicht waren, maar dat is niet zo :oops:.

Die van de hema (voor een een-persoons matras) zijn niet goedkoop en de reviews zijn niet geweldig, dus dan ga ik eerder voor die uit de zorgwinkels. Ze moeten echt heel vaak gewassen, dus moet echt goed zijn voor die prijs.

Ik heb er minimaal 4 nodig, dus ga eerst er 1 bij de action halen, kijken hoe die zijn, of ik combineer van de zorgwinkel met goedkopere. Dus 3 goede en een aantal goedkopere onder op de stapel voor wanneer de goede niet droog zijn.

Mijn zoon is niet zindelijk, dus laten plassen, is geen optie. Maar gezien zijn inslaapproblemen, is wakker maken ook geen optie. Als het in slaap vallen lang duurt ‘s avonds, vervangen we wel zijn inlegger/inlegger+luier, met wisselend resultaat.

Alles wat niet over de hele matras zit, valt af, want hij ligt alle kanten op.

Ik ga ook nog naar de incontinentiemateriaal leverancier bellen, om te kijken of we echt alles hebben geprobeerd al.

Bedankt voor het meedenken allemaal, er zitten een hoop nuttige tips tussen.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Incontinentiematjes, had ik ook voor de kinderen. Geen gekraak, geen gezweet en het neemt veel vocht op i.p.v. dat het er af druipt. Heb 2 van die wasbare matjes, eentje van de Lidl (zijn jaarlijks te koop voor 5 Euro) en eentje van een zorgwinkel, al gebruik ik ze niet veel meer, behalve als ze ziek zijn voor ze hun bed onder spugen. De matjes zijn best groot, met 2 ben je wel klaar.
    Ook handig op vakantie.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een waterdichte molton absorbeert niets .. daarom is hij waterdicht. Wij hebben die vd Hema gehad. Werkte goed.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mama van lieverd
    Voor onze dochter hebben we op de kurkdroogpoli in het ziekenhuis gelopen. Goede begeleiding icm een plaswekker en het gaat nu al een jaar super.
    Tot die tijd gebruikten wij luierbroekjes mt6 maar aan je berichtje te zien gaat dat bij jullie niet werken . Wij hadden de waterdichte molton van de action en als die in de was zaten gebruikte we onderleggers die ook in het kraampakket zitten.
    Op mijn werk hebben ze van die blauwe matjes (zijn wasbaar) voor onder de billen. Misschien hebben ze bij de thuiszorgwinkel wel een betere optie?
    Succes ermee.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Ik heb vandaag een waterdichte matrasbeschermer van de action gekocht. Als die goed werkt koop ik er nog een paar. Ik ga ook die uit de link bestellen van de zorgwinkel denk ik, ik denk dat die een langere levensduur zal hebben.

Voor de tips over zindelijkheid: onze zoon heeft een hele zware vorm van autisme. We zijn wel bezig geweest met klokzindelijkheid, maar omdat op de wc zitten veel spanning gaf en het niet zo goed met hem ging, zijn we daar toen weer mee gestopt. Als we de winter (niet het beste seizoen voor hem) een beetje goed door zijn, dan gaan we weer beginnen.

Deel Deze Pagina