Waterdichte molton voor tweepersoonsbed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poema, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hebben jullie onder zo'n waterdichte molton dan ook nog zo'n plastic matrasbeschermer? Dat lijkt me echt helemaal niks... En wat doen jullie met de kraammatrassen uit het kraampakket, die van 60 x 90 cm? Ook onder de molton? Of...? Heb geen idee wat ik daar dan weer mee moet...

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb die van mij bij de action gehaald, niet eens zo duur

3. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Een molton lijkt me erg handig! Ik heb al een paar nachten wakker gelegen van dat stomme zijltje, ik zweet me kapot! Dus vanmorgen gelijk tegen mijn man: haal dat zijltje weg! Ik doe hem er niet meer op!

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Dat zeiltje is echt vreselijk inderdaad. Heb hem linea recta weer in de verpakking gedaan!

5. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik had een matrasbeschermer bij de leen bakker gekocht, zijn er in alle maten, alleen wel een beetje prijzig (30 euro) en ik zweette me dood op dat ding, maar hij is 100 % waterdicht en dat vraag ik me bij een molton nog wekl eens af.

6. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik heb ook een molton met zeil erin (1-persoons), kraakt helemaal niet. Daarover heb ik nog een molton om eventueel zweet enzo op te vangen, want een molton met een zeil erin is niet zomaar droog en dus kun je 'm niet zo regelmatig verschonen. Daaroverheen heb ik nog een gewoon hoeslaken, dat slaapt natuurlijk het prettigst.
    De molton met het zeil erin kun je eventueel later nog gebruiken als je kindje naar een groot bed gaat, en misschien 's nachts nog niet altijd droog blijft.

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    ik heb de waterdichte molton direct op het matras gelegd (1 persoons overigens) en daaroverheen gewoon mijn hoeslaken. Merk er echt helemaal niks van! Kraakt en zweet niet! Echt aanrader!

8. Pien27

Pien27 Lid

22 jan 2008
    70
    0
    0
    Amsterdam
    Afgelopen zaterdag heb ik een waterdichte molton gekocht bij de hema. Nu twee nachten op geslapen en slaapt prima. Heb wel de gewone molton er nog overheen gelegd.

Weet niet of de actie er nu nog is, maar op alle moltons zat zaterdag 25% korting!

9. cynthia79

cynthia79 Lid

30 mei 2008
    28
    0
    0
    Adm. medewerkster
    Helmond
    Vorige week ben ik door de kraamzorg gebeld voor een telefonische intake.
    Zij gaf mij aan dat ik rond de 34e week het zeiltje in mijn bed moest gaan leggen. Ik weet nog heel goed van mijn 1e zwangerschap dat ik het een onding vond, maar ja ik wilde toch mijn matras beschermen.
    Nu kreeg ik de tip om het zeiltje op het matras te leggen, vast te plakken met tapen, daarover een badlaken, dan een molton en dan je hoeslaken.
    Ik weet niet of dit allemaal gaat zweten.
    De kleine zeiltjes die in het kraampakket zitten kon ik volgens haar dan gebruiken voor in de auto.

Succes allemaal

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    voor in de auto: slim! nooooit aan gedacht! en zie zo'n stoel maar weer eens schoon en droog te krijgen inderdaad....

thanks voor de tip; dat ga ik dus ook zo doen! :)

11. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Je hoeft er echt niet ook nog een zeiltje onder te leggen hoor! Ze zijn echt wel waterdicht. Als ik me bedenk hoe vaak mijn zoontje al in bed geplast heeft...nooit er doorheen gegaan.

12. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Iedereen heeft het over krakende en zwetende zeiltjes, maarrr.. van de week heb ik bij de thuiszorgwinkel een zeiltje gekocht.. Groot genoeg voor 2-persoonsbed en een beetje wat meer rubber-achtig.. Dit gaat sowieso niet kraken en het is ook wat 'ademender'.
    Hij zat niet standaard in het kraampakket en die vrouw raadde hem daar aan. Misschien zou je daar eens naar kunnen vragen. Kostte 4 euro geloof ik.

Ik ga hem gewoon op de matras leggen, daar grote handdoeken overheen en daar hoeslaken overheen. Die handdoeken lijken me handiger om te absorberen anders loopt het zo mn bed af op mn laminaat ben ik bang?

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    ik heb laatst een 2 persoons waterdichte molton gekocht voor 10 euro bij de action!

14. Niet meer actief

Ik heb hier ook altijd een waterdichte molton onder de hoeslakens liggen, gewoon van de Action voor nog geen 10 euro.
    Werkt prima, en is zeker waterdicht :D

Deel Deze Pagina