Tips gezocht voor gezonde, relatief snelle maaltijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Elena22, 28 jun 2025 om 17:03.

1. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.143
    1.853
    113
    Kraamverzorgende
    Hoi dames,

Ik begin binnenkort bij een andere baan. Een baan waarbij ik fulltime ga werken en dagelijks om half 6 klaar ben met werken. Ik zal inc ophalen van mijn zoontje dagelijks rond 17.45 a 18.00 uur thuis zijn. De afgelopen 15 jaar altijd parttime gewerkt en ruim de tijd gehad om te koken, boodschappen doen etc. Mijn man is pas tegen 19.00 uur thuis op werkdagen en kan dus niet helpen op dit vlak. Ben dus op zoek naar recepten/maaltijden die met max 45 min op tafel staan. Ik zal ook anders boodschappen moeten gaan doen al heb ik totaal geen moeite met voorraad aanleggen. Wat eten jullie op lange werkdagen dat gezond, lekker en snel klaar is?

Alvast bedankt!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.702
    10.544
    113
    De maaltijden die anders ook doet, spaghettisaus maak ik altijd in 1 keer wat ruimer want dan kan ik nog 2 porties invriezen net als Mexicaanse saus.

Wij kijken met regelmaat bij de vers pakketten in de supermarkt. Bij een aantal zit er behalve vlees alles in en als je handig met met snijden kun je redelijk vlot eten.

Wij eten eigenlijk nooit gekookte aardappelen maar als je dat wil kun je ook smorgens alvast schillen. Gesneden groente uit de diepvries en een stukje vlees/ alternatief uit de vriezer halen of de dag eerder halen.

Soep vriest vaak ook goed in. Een dag koken, dag uit de vriezer en zo kom je relatief makkelijk de week door.:D

3. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    847
    547
    93
  4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.248
    2.364
    113
    Vrouw
    Afgelopen week zette in binnen 10 minuten heerlijke noodles op tafel: knoflook fruiten in olie, garnalen 1 min bakken, 2 zakken japanse roerbakgroente erbij (als je zelf wilt snijden: paksoi, wortel, sugar snaps), terwijl dat kort bakt de noodles in kokend water 4 min zacht en warm laten worden, bij het groentemengsel doen en afmaken met een sausje van sesamolie, sojasaus, chillipeper, citroensap en honing. Op het bord nog bestrooien met sesamzaad

Verder maken we vaak wraps met kip en groente, pasta, rijstgerechten, soep met brood en rauwkostplankje, soms broodje doner/shoarma of toch gewoon patat en we hebben altijd wel wat bakjes met restjes in de vriezer

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.749
    1.073
    113
    Verse Pasta sauzen in het weekend grote pan maken. Porties invriezen. Dan alleen pasta koken, eventueel geraspte kaas erover en klaar.

Wraps met cripsy chicken in reepjes gesneden, sla, avocado, tomaat, komkommer en eventueel een sausje. Ook in 15min klaar als kip in aurfryer of oven gaat.

Rijst met roerbak groenten en vis/vlees is ook zo klaar.

Stoomaardappeltjes, groente, vlees/vis is ook in 20 min klaar.

Slowcooker is ook aanrader, je zet in de avond je pan klaar in de koelkast. In de ochtend voor het werk aanzetten en bij thuiskomst hoef je alleen nog rijst/aardappelen oid te maken.

Verse maaltijd soep in het weekend maken en invriezen. Stokbrood of salade erbij.

6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.086
    3.719
    113
    Op drukke warme dagen halen wij regelmatig maaltijdsalade en evt een burger erbij bakken in de airfryer.

Wraps, sla, rauwkost naar keus, krokante kiphaasjes, mora heeft ook zakken hiervan.
    Zelf honing mosterd saus maken en evt pijnboompitjes

Kant en klaar nasi, extra zak groente erdoor bakken. Sate en komkommer en of een gebakken ei of roerei erbij.

Taco's maken de zondag voor de drukke maandag alleen dan het mengsel de rest kan je aanvullen op ma, sla kaas rauwkost taco schelpen zure room enz.

Op drukke dagen eten wij ook wel eens tosti met ham kaas en baby spinazie en evt een soepje.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.146
    15.173
    113
    Turkse pizza met sla, komkommed en tomaat en kippendij gyros.

Spagetti (4 min) met bolognaise saus (bulk gemaakt in slowcooker, ingevroren in blokjes via zo'n siliconen babyhapjes diepvries vorm en in ziplock gestort)

Chili con carne
    Roti uit de slowcooker
    Stoofvlees (slowcooker)
    Lasagna (saus voorbereid)
    Nacho schotel (saus voorbereid)

Slowcooker is hier mn maatje. In de vriezer had ik tegen eind van zwangerschap van R alles kant en klaar ingepakt in ziplocks. Hoefde alleen te ontdooien en in de slowcooker. De voorbereide kruidenmix erbij en evt nog een pak gezeefde tomaten/tomaten blokjes. Ik ging er van uit dat het weer zo'n drama als met G werd, toen was tot 4 tellen een uitdaging (vandaar de kruidenmix ook voorbereid :roflmao:). Ik zet m alleen niet aan als ik niet thuis ben, al hebben we familie in Engeland waarvoor dat heel normaal is.

Deel Deze Pagina