Komend schooljaar gaat onze dochter op zwemles via school (Ja ze gaan hier weer schoolzwemmen!) Elke week gaan er een aantal ouders mee om te helpen met afdrogen en aankleden maar ik verwacht dat het niet altijd vlekkeloos zal gaan Ik ben dus alvast aan het nadenken hoe we het zo makkelijk mogelijk kunnen maken voor haar, makkelijke kleding, handdoek met naam ed. Nu zal de zwemkleding vast ook wel eens zeiknat in de tas verdwijnen.. Ik ben dus op zoek naar een makkelijke waterdichte tas zodat het er niet uit gaat druppen.Het liefst eentje die dicht kan zodat er niets uit kan vallen. Zo'n tasje met van die touwtjes is niet wat, die raken altijd in de knoop hier.. Iemand een goede tip? Ik kwam deze tegen, maar is helaas te klein... https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0887454001.html
Ik zag laatste bij de Primark van die kunststof tassen. Hier gewoon een aparte zwemrugzak (een normale rugzak), ging prima. Ook veel kinderen die gewoon een plastic tas bij zich hadden (soms ook nog een aparte rugzak), werkt ook. Hier overigens geen hulpouders bij schoolzwemmen en dat ging prima. Ze kunnen meer dan je denkt.
Dochter heeft een schoudertas van de kruidvat als zwemtas. Bij kleding zwemmen een extra plastic tas mee (gewoon zo'n tasje van jumbo oid) want dat is inderdaad drijfnat, alleen een badpak/zwembroek en handdoek vallen wel mee.
Een wetbag werkt hier super goed voor. Kan je mocht t nodig zijn ook mee wassen. voor een paar euro op alie en op veel sites ecologischer maar duurder.
Wij hebben ook een gewone rugzak voor het zwemmen. Hij stopt de zwembroek in de handdoek en zo in de tas. Zijn gewone beker lekt meer dan de zwemkleding
Bij mijn dochter op school hebben ze ook schoolzwemmen, maar ouders helpen niet met afdrogen en aankleden, ze begeleiden alleen. Dus zou wel oefenen met zelf aankleden etc. Ik geef haar zwemspullen mee in een rugtas en daarin een plastic tas. Daar doet ze het natte spul in na het zwemmen. Ook met zwemmen met kleding krijg je dit. (Mijn dochter heeft abc, dus dat kleding zwemmen slaan wij over).