Ik heb een heleboel kleding en speelgoed wat ik wil doneren aan kansarme kinderen in bijv. Afrika of ergens in Nederland, maakt niet uit waar. Maar ik wil wel echt dat het goed terecht komt en niet dat er nog allerlei tussenpersonen er van allerlei winst mee opstrijken behalve wat er voor nodig is om het op de juiste plek te krijgen. En het liefst voor kinderen die het echt het allermeeste kunnen gebruiken. Maar ik ben er zelf niet zo in thuis. Is er iemand die voor mij zo'n goed doel weet?
Ik zou gewoon even googelen en kijken welke instanties of organisaties je aanspreekt. Meestal breng ik het naar van die ondergrondse containers die je bij de supermarkten vindt. Misschien kun je eens peilen in je omgeving?
Ik breng de te kleine kleding van de kinderen naar de kledingbank, daar mogen mensen die ook gebruik van de voedselbank maken eens in de zoveel tijd kleding uit komen zoeken. Er bestaat ook een speelgoedbank, maar daar heb ik nog nooit iets gebracht, dus geen idee hoe dat werkt.
Kleding doe ik meestal in van die bakken die overal wel staan. Grotere spullen rechtstreeks bij de organisatie waar ook de voedselbank zit, maar die nemen niet altijd alles aan. Die nemen trouwens ook kleding aan, en zelfs alle stofresten,maar geen idee wat ze daarmee doen. Soms zie ik ook wel oproepjes staan voor mensen die het dan meenemen naar derdewereldlanden, maar die zoeken vaak specifiekere dingen dus daar kan je meestal niet alles naartoe doen.
Ik breng het naar de voedselbank. Ik zou even contact opnemen/googlen of ze bij jullie ook een speelgoedbank/ kledingbank erin hebben zitten.
Ik doneer altijd alles aan het ziekenhuis. Ook koemelk vrije voeding, dat gaat dan naar gezinnen die het niet kunnen betalen (de eerste maand moet je zelf betalen)
Hier in de stad heb je de speelgoed- en de kledingbank (twee aparte organisaties). In een naastgelegen stad de non-food bank, die nemen naast speelgoed en kleding ook dingen als meubels in.
Hier ook een speelgoed bank. Verder geef ik ook speelgoed af op school, zijn ze altijd blij mee (en op foto's uit de groep zie ik ook dat het gebruikt wordt.) Tenslotte zou ik me niet te druk maken om de tussenhandel. Vanuit milieu oogpunt is het juist goed dat mensen hun brood kunnen verdienen door goede spullen een tweede kans te geven.
Ik heb via marktplaats een vrouw leren kennen die alles naar Suriname laat verschepen. Bestaan ook echt organisaties voor, dus zou idd even rondkijken online.
Hier heb je op facebook de minima-groep en ook wel de gewone weggeefhoek. Altijd leuk om echt iemand blij te maken. Zo vaak blije kinder gezichtjes aan de deur gehad al, of mensen die zelfs nog fotos achteraf sturen omdat ze zo blij zijn.
Ik heb vorig jaar heel veel kleding en speelgoed naar een noodopvang van het COA gebracht, waar Afghaanse vluchtelingen zaten.
Als er spullen tot maat 92 en knuffels babyspeelgoed etc bij zit zou je aan stichting babyspullen kunnen denken. Op hun website kun je alles lezen over wat ze doen en vooral ook hoe. En waar je kunt doneren
Stichting babyspullen, staat een container bij iemand in de tuin in m'n wijk. Heb contact met iemand die werkt in een soort van blijf van m'n lijf huis. Collega's & cliënten die het niet breed hebben. Peuterspeelzaal en kleuterschool zijn ook altijd blij met speelgoed en spelletjes bij ons op school. Heb een aantal groepen op fb waar mensen het goed kunnen gebruiken.
Ik had vroeger iemand die deed eens in het jaar een grote container naar Ghana. Heel mooi om te weten dat het bij die familie terecht kwam. Hou er voor Afrika rekening mee dat vaak alleen zomerkleding bruikbaar is.
Deze wilde ik ook noemen. Heb veel doorgegeven aan familie en vriendinnen, maar voor de laatste lukt dat niet en gaat het naar deze stichting.
Hier kan je kleding drie dagen per week inleveren voor Dorcas. Dan komt je kleding ook goed terecht. Zou inderdaad even googelen wat er bij jou in de buurt zit.
Ik lever het in voor een stichting voor pleegzorg. Die kinderen komen vaak plots en met vrijwel niets aan bij de pleegouders, zij kunnen dan bij die stichting spullen ophalen. Gaat van speelgoed tot kleding en verzorgingsproducten. Verder doe ik veel van de kleding op dit moment nog naar stichting babyspullen, maar gezien de leeftijd van mijn meiden is dat bijna afgelopen.