Eerste periode, tijd kan niet snel genoeg gaan.

Discussion in 'Zwangerschap' started by linm, Jan 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linm

linm Lid

Jun 18, 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben en wat voel ik mij super!!
    Alleen omdat dit de eerste keer is voor mij ben ik wel wat onzeker. Zou het allemaal wel goed gaan, eerst die 12 weken maar afwachten. Ik wil alleen niet dat dit gevoel de overhand krijgt...
    De tijd gaat zo langzaam als je die zekerheid wilt hebben.
    Ik ben echt super blij en voel mij ook echt heel goed. Niet misselijk, wel wat last van mijn borsten en ik wordt nu elke nacht wakker en kan dan moeilijk weer in slaap komen, maar dat is het.

Hebben jullie dit ook?

2. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    De eerste weken tot de 12 weken konden mij ook niet snel genoeg gaan, maar die leken juist traag om te gaan. Van de 12 weken tot de 34 weken is de tijd omgevlogen voor mijn gevoel en deze laatste weken gaan weer langzaam. Komt denk ik omdat je dat extra ergens naar uitkijkt, eerst de onzekere tijd voorbij zijn en op het laatst je kindje in je armen houden!

3. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Ik slaap ook heel slecht sinds ik zwanger ben en dat al vanaf het begin.
    Veel dromen.. vaak plassen en pijn in mijn rug.

Hoort er denk ik wel een beetje bij..

Van harte met je zwangerschap!

4. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier precies hetzelfde!
    Ook onzeker en vind het spannend en de tijd kan me niet snel genoeg gaan. Ook ben ik erg moe en slaap ik slechter.
    Mijn borsten doen erge pijn.
    Nouja ik hoop gewoon dat die 12 weken snel voorbij zijn. ;)
    Ook al geniet ik wel van elk moment nu hoor.

5. Smokey11

Smokey11 Actief lid

Jan 20, 2013
    274
    23
    18
    Female
    Hier ook.. weet het nu ook een week.
    En die week is voorbij gekropen...
    En veel onzekerheid voel ik iets wat gebeurt er etc...
    En last van vermoeidheid en pijn in mijn rug
    (ben al rug patiënt dus nu dubbel op)

Gelukkig ook hier geen last van misselijkheid (tot nu toe)

Wil het graag aan mijn ouders en schoonouders en vrienden vertellen maar moet echt nog even wachten.

Over 2 weken de eerste inwendige echo en dat is super spannend is alles wel goed etc.

Fijn dat we dit forum hebben zodat we onze zorgen kunnen uitspreken naar elkaar en we zitten in hetzelfde schuitje.

Geniet ervan!!!
    XX

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Die eerste 12 weken zijn inderdaad erg spannend! Ik was ook blij toen ze voorbij waren. De onzekerheid is een stuk minder, maar helaas nog altijd helemaal weg. Het lijkt alsof ik altijd wel iets vind om onzeker over te zijn. Maar gelukkig kan ik ook genieten!

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik had het ook, heel herkenbaar. Voor deze zwangerschap een miskraam gehad en dat maakte dat gevoel nog s erger. Maar nu vind je het heel traag gaan maar straks vliegt t voorbij! Ik weet nog wel toen ik net zwanger was en dan de banners van andere meiden zag en die waren dan al ruim 20 weken, dat ik toen dacht ooh was ik maar vast zo ver! En voor ik t wist was t zo ver, nu denk ik vaak; het gaat mij veel te hard!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hier ook, ik voelde me opzich ook wel goed en kon mij ook niet snel genoeg om zijn hihi en nu vliegt de tijd
    Gefeliciteerd en geniet ervan!!

9. Augustu

Augustu Actief lid

Aug 3, 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar, voor het eerst in jaren gaat de tijd veel te langzaam voor mij..

Bij mij helpt het wel als ik afleiding heb, dus daar zorg ik zo veel mogelijk voor.

Gefeliciteerd met je zwangerschap en vergeet niet een klein beetje te genieten. Ook de eerste weken.

10. linm

linm Lid

Jun 18, 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag lieve allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Het is fijn om te horen dat jullie het ook allemaal zo voelen. Ik probeer te genieten en de tijd zal het leren. Maar wat blijft het bijzonder. Het is haat geen moment uit mijn gedachten;)zucht.........

11. minimeee

minimeee Actief lid

Jun 12, 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    de eerste 12 weken wil je inderdaad zo snel mogelijk voorbij zijn voor de zekerheid.
    Ik had dat ook. Was heel onzeker en wilde die eerste 13 weken voorbij zijn (had het trouwens wel al tegen anderen gezegd, want ik had zoiets als het fout gaat horen ze het ook).
    Maar na die 13 weken was ik nog onzeker. Pas toen ik het kindje voelde schoppen was dat over (was met 19 weken). Maar ik had de onzekerheid een beetje losgelaten, omdat ik mijzelf anders helemaal gek zou maken en niet kon genieten van de zwangerschap.
    Ik zou zeggen positief blijven en er vanuit gaan dat alles goed gaat en lekker gaan genieten van je zwangerschap. Want zoals de anderen al zeggen: na die eerste 13 weken vliegt de tijd voorbij en denk je terug aan de dag dat je een positieve test had... haha

12. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

Nov 27, 2012
    248
    0
    0
    Ik herken de onzekerheid nog wel uit het begin van de zwangerschap. Ik was ook erg onzeker en keek die eerste 12 weken vooruit. Want ik was zo bang dat er iets mis zou gaan. Gelukkig is dat niet gebeurd. Ik durfde helemaal in het begin ook nog niet echt te genieten van de zwangerschap, maar later kwam dat helemaal goed :)

13. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,959
    126
    63
    zuid holland
    O ja heel herkenbaar. Hopelijk vliegen de eerste 12 weken voorbij.

14. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik vind het ook langzaam gaan maar
    we hebben besloten om naar onze tweede
    echo tegen iedereen te vertellen dan weten
    we alles zeker...uitgerekende datum en beter foto
    dan ben ik ook bijna 12 weken soms best pittig mond op slot houden