Ik ben op zoek naar een natuurlijk middel om een beetje tot rust te komen in mn hoofd. k Ben behoorlijk overprikkeld en door een jaar lang Corona maatregelen en regelmatig 5 of 6 kinderen thuis is de rust hier ook ver te zoeken. Iemand ervaring met Bach bloesem of misschien iets anders?
Ivm slaapproblemen na heftige gebeurtenis gebruikt maar deed niks voor mij. Bij overprikkeling kan ontspanningsoefeningen of mindfulness ook helpen. Ben je daar bekend mee?
Ik heb ze een aantal jaar geleden wel gebruikt, maar totaal geen effect. Uiteindelijk bleek dat mijn stressklachten werden veroorzaakt door mijn schildklier, en dus behandelbaar met medicijnen, dus ik zou persoonlijk eerst lichamelijke oorzaken uitsluiten.
Zijn diverse technieken qua ontspanningsoefeningen dus laat je niet ontmoedigen als eerste niet werkt / bij je past. Voorbeelden: jackobson, autogene training, geleide fantasie, muziek. Bijv hier even kijken: https://ggzdrenthe.nl/ontspanningsoefeningen
Bekend mee, speciaal op maat laten maken adhv mijn klachten/energie. Ik werd er zeker rustiger door.. wel in combinatie met therapie, ontspanning.. het neemt natuurlijk niet de triggers weg, maar maakte mij zeker kalmer. Voelde me ‘anders’ kan het niet precies uitleggen, maar ook weer afhankelijk van de samenstelling natuurlijk.
Young living olie stress away (kan je in een roller kant en klaar kopen) je kan ook de olie in een diffuser druppelen. Ik geloofde er eerst ook niet in maar het is zoooo fijn en ruikt zo lekker.
Ik zou t evt ook op maat kunnen laten maken. Klinkt wel goed icm andere dingen, zoals ontspanning etc.
2 x (speciaal voor hem gemaakte) een flesje voor mijn zoon gekocht, totaal geen effect helaas. In ons geval duidelijk weggegooid geld
Bij mij werkt het niet.. Valeriaan enzo ook niet. Alleen Oxazepam. Maarja, om dat nou dagelijks te slikken. Bij mij werkt mindfulness en een beetje stilte/mediteren. En in mn eentje 's avonds even gaan wandelen. Of een hobby? Puzzelen, handletteren, schilderen, tekenen....
ik ken alleen de rescue van bach bloesem, die doet t goed. Kalmeerde ook een hond die aangereden was en naar een dierenarts moest (was t enige voor handen aldus mn ex) Bij slaapissues paar hopbellen in een zakje bij je kussen (niet bij kleine kinderen) volgens de hertog jan tourleider dé oplossing om als een blok beton te slapen.
Andere etherische oliën met een rustgevende werking zijn o.a lavendel, zoete marjolein, rode mandarijn, cederhout, roos (roos attar), echte kamille, buddha wood, vetiver... Net welke geur je zelf prettig vind. Check wel de contra-indicaties of je ze mag gebruiken bij eventuele medicatie, allergie, zwangerschap, borstvoeding. Ik zou eerst één olie kopen, plus een plantaardige olie om mee te verdunnen en deze uitproberen. Ik heb zelf goede ervaringen met aromatherapie en etherische olie, maar dan wel via een therapeut die holistisch kijkt en ook (in mijn geval) andere oorzaken heeft gevonden en die behandeld heeft. Nu gebruik ik zo nu en dan nog de olie als ik het nodig heb.
Ook wel fijne ervaring hier trouwens met Bach bloesem. Maar ik merk persoonlijk meer verandering/verbetering bij het gebruik van aromatherapie.