Haasten voor sportclubs.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door anne19791980, 7 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Hellup hoe doen jullie dit?

Onze jongste zit op hockey en zwemles.
    Oudste op hockey en muziekles.
    Na de vakantie worden de tijden;
    Maandag hockey 17.00-18.00
    Dinsdag hockey 17.17-18 45
    Woensdag hockey 17.00-18.00
    Woensdag muziek 13.30-14.00
    Vrijdag zwemles 18.00-18.45
    Zaterdag; wedstrijd

Hoe doen jullie dat? Ze gaan dus 2x trainen per week. Maar die tijden zijn zo vroeg.
    Vind het ook zonde als ze niet meer kunnen afspreken na school. Maar het wordt haast een ren je rot om ze overal op tijd te krijgen.
    Op sommige dagen moeten we dan al rond 16.15 gaan eten en omkleden en wegbrengen.
    Zit er over te denken om ze af te melden voor 2x per week te trainen.
    Hoe gaat dat bij jullie thuis?
    Man kan ze meestal naar de hockey brengen maar dan komt hij echt 10 minuten voor tijd hier vanuit zn werk binnen vliegen.
    Zie het gewoon niet zitten eigenlijk.

2. anne19791980

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Oh wacht ik vergeet de donderdag nog, ook hockey rond etenstijd.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kan je dochter niet zelf op de fiets?

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij carpoolen.
    Ik ben vrijdag vrij, dus dan neem ik de dienst met een andere moeder om en om. Mijn man en de vader de woensdag om en om. (16:30-17:30)
    Verder hier tennisles van 18-19 op donderdag en daar kan ze zelf naar toe, maar ik ga elke week gezellig mee.
    Pianoles is hier achter, daar loopt ze zelf heen.

Ik ben zelf coach van het hockeyteam, dus ik ben er ook meestal op zaterdag.

Ma pianoles: 16-16:30
    Di niks :)
    Wo hockey 16:30-17:30
    Do tennis 18-19
    Vrij hockey 16:30-17:30
    Zat hockey 9-11 ongeveer
    Zo Tennissen met mij :)

volgend jaar moet ze keuzes gaan maken. Waarschijnlijk stopt ze (tijdelijk) met piano.

5. anne19791980

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Ze is 10 maar de hockey is een dorp verder dus ik laat haar niet alleen gaan.
    Hier in de buurt zijn er geen waarmee ze kan samen rijden helaas.

Eten jullie dan wel altijd warm of 4 dagen brood vantevoren?

Youtan vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Onze knul is een stuk jonger en we hadden maar 1 dag met rennen en vliegen.
    Je zou ook soep kunnen eten, toch wat warms.

Op dagen dat je wel kan koken wat extra maken en dan opwarmen op de drukke dagen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier spreken ze dan af tot zo laat het kan. Soms is het maar een uurtje, maar beter dan niets. Eten doen we ervoor of erna (maar echt niet om 16.15u al, dan dus erna). Maar goed, hier op het moment alleen op maandag- en woensdagavond iets en dan in het weekend. Maar ook toen ze vaker ‘s avonds wat hadden deden we het zo.

In jouw geval zou ik zeggen tenminste een van de dagen dat ze tot 18.45u wat hebben iets makkelijks eten (vrijdag patat of tosti ofzo en eventueel de andere dag soep ofzo, als ze dat lusten) en de dagen dat ze tot 18.00u sport hebben gewoon bij thuiskomst eten.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Zo zou ik het doen
    Voor de training wat eten en dan daarna gewoon warm eten. Of er voor eten als ze wat later moeten.

Tipp en NiekeKris vinden dit leuk.
  9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.416
    113
    Je geeft zelf al aan dat je het niet ziet zitten het gehaast en gejaag en dat je dochter niet zelf op de fiets kan.

Wij hebben er bewust voor gekozen om kinderen alleen te laten sporten in de woonplaats zodat als ze wat ouder worden zelfstandig heen kunnen, idem met muziekles.
    Jongste heeft namelijk 2 jaar gesport in een dorp verderop en dat viel best tegen, je moet er altijd rekening mee houden.

Nu speelt bij ons ook mee dat de oudste niet in eigen woonplaats op de basisschool zit en daar ook al aardig veel reistijd in gaat zitten.
    En we vinden het belangrijk dat ze op de 2 dagen dat ze niet naar de BSO gaan tijd hebben om af te spreken met vriendinnen etc.

Het beperkt uiteraard de keuze in wat ze kunnen doen, maar ja, dat is niet anders. Niet alles kan, kon bij ons vroeger ook niet, niets mis mee. Als ik mezelf voorbij loop omdat ik het logistiek gezien bijna niet rond kan breien word ik niet gezelliger van :roflmao:

pluk en MamaChantal vinden dit leuk.
  10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik weet niet hou oud je jongste is - maar ik zou voor de jongste 1 x hockey schrappen. Moet zeggen dat dat hier bij de F en de E ook vaker voorkwam - of ze trainde sowieso maar 1x of kinderen hadden 1 dag dat iedereen er was en 1 dag voor diegene die konden en wilde...

Verder; eten ze tussen de middag thuis? Want dan zou je dan nog eens warm smiddags kunnen eten. En dan macaroni ofzo- wel makkelijk op te warmen voor je man bv - maar dan s avonds een boterham.

Zwemles is misschien niet zo lang meer? Dat gaat er uiteindelijk af? En sowieso heb je bijna pauze van de hockey.

11. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Hier op maandag, dinsdag, woensdag zulke dagen. Gelukkig ben ik zelf vrij op dinsdag en woensdag, dus dat scheelt. Eten doen we dan apart van elkaar. Behalve op woensdag, dan lukt het wel om met z'n vieren rond kwart over vijf te eten.
    Onze oudste kan nu meestal zelf fietsen. Maar ze heeft ook een seizoen op vrijdag om half vijf moeten trainen. Wij werkten toen allebei tot 17 uur. Dus dat ging niet. Ik heb toen meteen aan het begin van het seizoen aangegeven dat dat niet zou gaan lukken. Soms konden we met ons werk iets regelen, en dan kon ze wel op vrijdag.
    Wat niet gaat, dat gaat niet helaas.

Athina vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.815
    113
    Hier sporten ze elke dag door de weeks. Was voorheen ook altijd een drama, gevlieg en een gedoe met eten, maar ze wilden het graag, dus tja.
    Was tijdelijk, want er wordt nog steeds elke dag gesport, maar de oudste traint nu van 18.00 -19.00 op di en do, kunnen we voor die tijd net eten en de jongste sport om 16 30- 17 30 op de dagen dat de middelste 19 00 uur moet sporten en kunnen we tussendoor eten. De oudste 2 gaan inmiddels ook zelf op de fiets heen

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Mijn man is door zijn werk alleen de weekenden thuis.
    Hier zou zo'n schema qua sport echt niet kunnen.
    Ik werk ook gewoon nog, er moet nog eten worden gekookt. Geholpen met huiswerk, het huishouden moet ook gewoon gedaan worden etc.
    Persoonlijk zou ik dit echt teveel van t goede vinden.
    Leuk alles voor de kids...maar het moet wel te doen zijn.

MissXray vindt dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Qua eten zou een slowcooker nog uitkomst kunnen bieden. Uit school een boterham om toch iets op de maag te hebben en dan na het trainen opscheppen uit de slowcooker.

Of de avond ervoor je maaltijd voor de volgende dag klaarzetten dat je die alleen de oven nog in hoeft te schuiven.

Wij zaten op atletiek allemaal en iedere dag was er wel training en op zaterdag wedstrijden. Ik groeide op naast die baan zowat :roflmao: maar mijn moeder werkte toen nog niet, pas toen ik naar school ging werkte ze een paar uurtjes onder schooltijd anders was t gewoon geen doen.

Eventueel kan je zelf eerder beginnen met werk en dan eerder klaar? Of als je parttimer bent uren overschuiven naar een vrije dag. (al ben ik daar zelf ook geen fan van)

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Hier ook regelmatig logistieke problemen mbt eten en sporten. Maar wij vinden sport zo ongelooflijk belangrijk dat wij dat er zeker voor over hebben.
    De oudste turnt volgend jaar twee keer in de week 20 km verderop, maar gelukkig kunnen we straks carpoolen met meerdere meiden dus dat scheelt. Nu turnt ze in het dorp op middag, mijn ouders en schoonouders passen die middagen op en brengen haar heen, meestal pik ik haar op vanuit het werk.
    De jongste zwemt nog op woensdag van half 5 tot 5 en zaterdag tussen de middag. Op woensdag ben ik dan met de jongste naar het zwembad (oudste even alleen thuis en die eet dan vast brood), ben ik 17.20 uur thuis en de oudste wordt dan rond half 6 opgehaald. Later op de avond moet ik ze ophalen maar dan is mijn vriend thuis uit het werk.
    De jongste is zich nog wat aan het orienteren op een sport, misschien korfbal of voetbal. Van beide zijn de trainingstijden rond half 6/6 uur dus super onhandig met eten maar ja. Later is niet handig op die leeftijd en vroeger kunnen de trainers vaak niet (aangezien die ook gewoon werken overdag).
    Het is lastig en aanpassen, maar wij willen onze kinderen niet beperken in sport.

Qua eten hebben ze nu allebei 1 brooddag in de week en we maken vaak iets waar een restje van over blijft zodat we er of 2 dagen van kunnen eten (en dus snel op kunnen warmen in de magnetron op dag 2) of meerdere restjes ergens in de week. Dat is wel een beetje plannen af en toe, maar het scheelt wel! En juist in het weekend wat vaker 'gewoon' eten, dan kan er door de week eens een pizza in.

suus1983 vindt dit leuk.
  16. anne19791980

9 dec 2008
    1.517
    229
    63
    Jongste is bijna 8 en heeft mede door corona stops nog geen a dus zwemmen duurt nog wel even en gaat na de 5e sticker naar 2x per week.

Maar ik denk idd dat ik het eten van een warme maaltijd moet loslaten. Gewoon boterham er in en naderhand eten.
    Ook een goed idee zag ik over pasta en dan voor 2 dagen koken.
    En ik denk dat het slim is om ze niet standaard 2x per week te laten trainen. Wordt wel niet gewaardeerd door de club maarja ik moet mijzelf niet voorbij lopen.
    Dankjewel dames.

Felice vindt dit leuk.
  17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het scheelt bij ons dat de oudste 2 zelf naar basketbal fietsen. De ene traint 3x in de week en de andere 2x per week en dan ook nog eens wedstrijd elk weekend. De wedstrijden ga ik wel mee.
    Onze dochter van 5 zit op zwemles en ballet, dat is beide op ideale tijden.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij eten altijd samen, na de hockey en voor de tennis. Maar voor tennisles eet ze wel wat minder en wil ze na de tennis nog wat eten.

Deel Deze Pagina