spannend... een bod

Discussie in 'De lounge' gestart door kleine berg, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine berg

kleine berg Niet meer actief

Hoi dames, we zijn op huizenjacht! Nu een huis bezocht waar we meteen enthousiast over zijn. We zijn inmiddels in onderhandeling. Verkopers zijn maar 2.000 gezakt. Dus we gaan waarschijnlijk een tegenbod doen.
    We hebben maar 1 keer het huis bezocht en nog geen 2e keer wezen kijken. We hebben snel een bod gedaan omdat het huis waarschijnlijk erg gewild is.
    Nu wil ik eigenlijk wel een 2e keer gaan kijken. Is het gek dat je na een bod gedaan te hebben, dan pas voor een 2e keer gaat kijken?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    gek? ja.
    Slim? ja.

3. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wat spannend!
    Is het jullie eerste huis?

Maak je niet druk om wat raar is.
    Als jij graag het huis nog een keer wil bekijken moet je dat vooral doen.

Ik zou een huis altijd minimal 2x bekijken voordat ik het zou kopen.

Wij hebben ons oude huis verkocht aan mensen die maar 1x zijn komen kijken, dat vond ik eigenlijk wel vreemd.
    Maar dat maakte mij niet uit, verkocht = verkocht.

Als ze nog een keer hadden willen kijken dan had ik dat niet vreemd gevonden, ook niet als ze al een bod hadden uitgebracht.

4. kleine berg

Oke, ja toch nog een keer een check. En wat kleine vraagjes. We zijn gewoon snel geweest met bod, omdat we anders misschien achter het net zouden vissen.

5. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Ik zou zeker een 2e keer gaan kijken. Begrijpelijk dat jullie snel een bod hebben gedaan, als ze akkoord hadden gegaan hadden jullie waarschijnlijk voor een mooie prijs het huis gehad. Nu moet je gaan kijken wat je maximaal aan het huis zou willen uitgeven. Let de 2e keer meer op de dingen die niet zo mooi zijn. Of die je echt moet veranderen. Wat gaat dat kosten? Dan heb je voor jezelf een beter plaatje, denk ik. Succes!

6. kleine berg

Fijn, bedankt voor de antwoorden al zo snel.

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Wij hebben een keer gekeken bij het huis waar we nu een hypotheek voor rond proberen te krijgen.. Het huis qua bouw is identitiek aan het huis van schoonzus, zijn allemaal zelfde type nieuwbouw huizen dus tijdens de bezichteging, gezien het zowaar openhuis was en er nog 2 a 3 andere gezinnen kwamen kijken op hetzelde moment (waarschijnlijk om er sneller een bod uit te krijgen, laat mensen denken dat het enorm gewild is en een hoger bod te krijgen...) Maar omdat verder er toch professionals moeten komen om de checks te doen, hoeven wij verder ook niet meer dan 1x te kijken..

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja hoor dat kan best, hebben onze kopers ook gedaan.
    Overigens hebben wij ook een huis gekocht na 1x kijken. Een uur na de bezichtiging hadden we akkoord van de verkoper. De huizen hier gaan zo snel, sommigen halen funda niet eens! Had al meerdere malen gehad dat ik werd afgebeld voor een bezichtiging omdat het huis al weg was. Dus altijd twee keer kijken voor kopen is in sommige regio's heel leuk, maar dan ben je wel te laat ;)

9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Dat klinkt als de regio waar wij zoeken, haha. ;)

(btw, ons huis is ook verkocht, dus we mogen nu ook 'echt' kijken! :D)

10. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Let wel op dat je officieel nog niet in onderhandeling bent. Het zou dus kunnen dat er nu nog iemand komt en een nieuw bod uitbrengt. Dan vis je alsnog achter het net..

11. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Sorry niet goed gelezen;) .. Er is wel een tegenbod zie ik. Ze mogen officieel wel de bezichtigingen Door laten gaan

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Hier ook ja!
    Gefeliciteerd!

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Toen wij ons huis net te koop hadden staan kwamen er kijkers die de dag er na de vraagprijs boden en later nog twee keer zijn komen kijken. wij vonden dat niet raar hoor als verkopers

14. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    De kopers van ons appartement hadden na 1x kijken een bod uitgebracht. na de overeenkomst hebben we ze nog eens binnen gelaten om alle opmetingen te kunnen doen etc.

Wij hebben wel 2x gekeken, maar het huis dat we op het oog hadden stond al jaren op de markt, dus konden we rustig aan doen, vlak erna ging de markt hier ook sneller, vrienden van ons hebben al paar keer achter het net gevist

15. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.364
    2.822
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Spannend! In mijn woonplaats is een goede woning in een gewilde wijk na 1 dag bezichtigingen doorgaans ook verkocht, dus kun je echt geen 2e keer kijken. Als je na t uitbrengen van t bod nogmaals wil kijken, gewoon doen dus. Maakt allemaal helemaal niets uit.

Dat zegt natuurlijk nog niets. Ze mogen een ander bod in ontvangst nemen en kunnen de onderhandeling met je direct stoppen als de ander veel hoger zit. Meestal word je dan alleen nog wel gevraagd een finaal bod uit te brengen.

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Klopt. Wij hadden drie bieders en toen heeft mijn makelaar alle partijen gevraagd een eindbod uit te brengen waarna wij gekozen hebben.

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Spannend!
    Wij zijn 2x wezen kijken bij ons nieuwe huis.
    Na ons eerste bod waren de verkopers 2000 gezakt, daarna, na weer een tegenbod van ons, zijn zij weer een keer 2000 gezakt en hebben we akkoord gegeven. Hun huis heeft 1 week te koop gestaan en ze hadden al 3 kijkers gehad, we moesten dus ook snel handelen.

Deel Deze Pagina