Als je het fruit (bij diepvriesfruit gaat dat even niet) en kruiden eerst een beetje kneust, dan komt de smaak ook al wat beter en sneller vrij. Plus lekker lang laten staan in de koelkast voordat je het gaat drinken.
Ik heb ook een tijd fruit in mijn water gedaan. Ik verneem het ook aan mijn tanden. Daarom ben ik ermee gestopt. Ik drink nu weer gewoon water zonder fruit. Het is het mij niet waard. Moet wel zeggen dat citroen munt mijn favoriet was
Zou dat niet voornamelijk aan die citroen liggen? Dat is volgens mij niet zo goed voor je tanden. Zuur namelijk. Of zou het puur de fruitsuikers zijn? Maar dan kun je dus ook geen gewoon fruit meer eten? Ik doe dus in elk geval zoveel mogelijk zonder citroen in mijn flesje. En drink het niet dagelijks.
Nee het zijn echt de fruit suikers en zuren. En als je gewoon fruit eet krijg je vezels en veel vitaminen binnen. Je eet een stuk fruit in 1 keer op dus het is 1 suikeraanval voor de tanden. Steeds slokken fruitwater drinken is veel meer belastend voor je tanden, dit zijn steeds kleine zuur of suikeraanvallen voor je tanden. En er zitten natuurlijk minder vezels in zo'n water. Hier ga ik het van de zomer weer meer maken met munt. Maar meer als tussendoortje af en toe dan als hoofd drankje.