Pijnlijke tepels en progesteron

Discussion in 'Zwanger worden' started by abcdefghi, Aug 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik vroeg mij het volgende af;
    Iedere keer na mijn eisprong heb ik pijnlijke tepels. Die 'pijn' neemt echter na een dag of 6 af (ook de twee keren dat ik zwanger was. 1x bleef het weg, 1x kwam het na m'n NOD iets terug, beide zwangerschappen zijn uitgelopen op een miskraam). Aangezien het gele lichaam stopt met progesteron aanmaken wanneer er geen innesteling heeft plaatsgevonden, en progesteron volgens mij ook de oorzaak is van pijnlijke tepels, wil dat dan dus zeggen dat als je pijnlijk tepels afnemen, je dus ook geen innesteling hebt gehad (of wel een innesteling, maar geen 'gelsaagde', zoals wellicht bij mijn twee zwangerschappen van +/- 6 weken)?

Ik hoor het graag van jullie als jullie hier meer over weten :)

Groetjes!

2. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik heb al jaren kast van pijnlijke borsten na mijn eisprong. De ene leer begint het gelijk en de andere keer pas een week na eisprong. Mijn gynaecoloog zei dat dit geen zwangerschap in de weg kan staan en dat ik veel progesteron aanmaak. Verder weet ik niet hor het zit met wel of geen innesteling

3. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hey Chantal,

Dank voor je reactie, een antwoord waar ik natuurlijk op had gehoopt :)
    Jij hebt ook al een hoop cyclussen achter de rug zie ik, succes de aankomende tijd!

Groetjes!

4. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    ik lees mee!

5. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    #5 abcdefghi, Aug 16, 2016
    Last edited: Aug 16, 2016
    Hoi Wens09,
    Je leest vast mee omdat je het herkent, ben ik alvast niet de enige die zich dit afvraagt :). ben benieuwd of er nog meer reacties komen!

6. abcdefghi

abcdefghi Lid

Jan 11, 2016
    59
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb voor de volledigheid ook maar eens mijn FF in een handtekening gezet. Wellicht dat iemand daar nog iets van 'vindt'? :)

7. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Ik heb dit ook altijd precies 2 weken lang voordat ik ongie wordt! En het blijft ook ook 2 weken wordt niet minder of gaat weg. Soms wordt het zelfs erger hoe dichter ik bij me menstruatie kom.

8. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Ja ik heb meestal na de eisprong last van de zijkant van m'n borsten. Iets wat ik voor m'n eerste zwangerschap nooit had! Ik kan dus niet goed varen op wat ik wel en niet herken van de vorige keer. Sowieso nu iets meer last van pms achtige klachtjes. Ben daarom zelf ook gaan zoeken naar info: zeggen die klachten al bij voorbaat dat het niet gelukt is? Of kan je die (pms) klachten hebben en alsnog zwanger zijn? Dat hcg t overneemt v progesteron bijv?

9. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

Mar 16, 2016
    3,656
    2,558
    113
    Dat vraag ik me dus ook af want ook ik heb pms klachten had dit eerst niet voor ik met de pil begon.

10. wens09

wens09 Fanatiek lid

Dec 1, 2013
    1,028
    224
    63
    Hopelijk weet iemand hier meer over! :)

11. Want2BMommy

Aug 17, 2016
    80
    16
    8
    NULL
    NULL
    Ook ik lees mee! Ben halverwege juni 2016 gestopt met de pil. Hierna een cyclus van 31 dagen en een cyclus van 28 dagen gehad. Ik hou precies mijn symptomen en dergelijke bij in een appje. Merk nu ook dat ik halverwege mijn cyclus ook last van pijnlijke/gevoelige tepels heb, dit houdt enkele daagjes aan.. Ben daarom ook wel benieuwd naar reacties op je vraag.

Share This Page