Hai dames, Ik moet morgen naar het ziekenhuis voor wat aantal vragen over PCOS. Ik heb vorige maand te horen gekregen dat ik dit heb. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die dit ook hebben en hoe ze toen uiteindelijk zwanger zijn geraakt. Hebben jullie hormonen geslikt om zwanger te worden? Zo ja, welke? Weten jullie of het noodzakelijk is om niet al te lang te wachten voor een 2e kindje? Of is de kans over 2 jaar nog even groot als op dit moment? Hoe lang duurde het om zwanger te worden? Is er bij jullie ook verteld hoe groot de kans was om zonder hormonen zwanger te worden? ALs je wel hormonen gaat slikken, krijg je dan ook een maandelijkse bloeding? Want ik word helaas niet uit mezelf ongesteld.. Ik snap ook niet waarom, PCOS komt volgens mij vaak voor bij vrouwen met overgewicht maar ik ben hartstikke slank, soms tegen het dunne aan juist.. Voor mij is het ook wel lastig omdat ik Betaferon moet injecteren, omdat ik MS heb. Het best is om te stoppen met dit als je zwanger wilt worden. Maar te lang van dit medicijn stoppen is ook weer niet goed voor de MS...zucht..erg lastig dus! Ik hoop dat er meiden zijn die wat vragen kunnen beantwoorden, bedankt alvast. Groetjes Guusje
Primolut of Provera om de menstruatie op te wekken Clomid om de eitjes te laten groeien Pregnyl om het eitje te laten springen (dit krijg je niet standaard) Als de hormonen aanslaan en je daadwerkelijk een eisprong heb gehad (controleren ze door bloedafname) krijg je ALTIJD een bloeding. Zonder eisprong GEEN bloeding en ook geen zwangerschap. Je hebt echt de eisprong nodig voor een eventuele zwangerschap of bloeding zonder dat geen van beide! Heel veel succes meis weet hoe het is