Ik zit met een probleem. Vrijdag liet mijn ovu test een licht positief resultaat zien, gisteren een knalpaarse streep. We hebben vrijdag en gisteren geklust, maar vandaag lukt het mijn man niet meer om klaar te komen omdat de lat voor hem te hoog ligt. Hij voelt een enorme druk omdat het nu moet gebeuren! Ik ben zo bang dat we nu de boot missen.... Ik hoop dat het vanavond nog lukt en anders morgen. Of zijn we dan te laat? Ik ben echt enorm verdrietig hierom, jank de hele dag door. Dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor hem.... Ik baal zo....
Oh meid, wat vervelend. Ik ga iets zeggen wat misschien niet leuk is om te horen, en ook heel moeilijk is.... maar laat het een beetje los!! Ik zie dat dit jullie tweede ronde is. Het kan best nog een hele tijd gaan duren voordat je zwanger bent (kan natuurlijk ook heel snel raak zijn) en als het dan iedere ronde zo'n probleem wordt, dan krijgen jullie het nog behoorlijk zwaar. Het is goed dat jullie gisteren nog geklust hebben, dat kan zeker al voldoende zijn! Misschien moet je het voor nu even zo laten en morgen hem nog proberen te verleiden als de emoties wat gezakt zijn. Ik begrijp dat het voor hem heel lastig wordt om opgewonden te worden als jij zo emotioneel bent (wat ik uiteraard ook kan begrijpen). Heel veel succes ermee en ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie. Liefs Tara
Sperma leeft in het lichaam tot 72 uur, maar het kan zelfs een week leven! Sowieso, sperma is optimaal als je om de dag klust. Dus morgen nieuwe kans! Is het sperma nog van betere kwaliteit ook. Daarna is het duimen
Niet drukmaken! Je ei springt volgens het gemiddelde 24-48 uur na de knaltest. maar niet iedereen is hetzelfde. Heb hier vandaag gelezen dat je ei kan springen op de dag van de knaltest maar ook nog 5 dagen erna. temperatuur je ook? Ik wel en had vandaag een knaller, ik ga doorklussen tot mn temp omhoog gaat en heb de tip gekregen om op die dag ook nog even te klussen. Maar in principe moet je zwanger kunnen raken ook als het vandaag niet lukt, zaadjes blijven soms wel een week leven. Ik snap je bezorgheid hoor, ik had het ook 2cyclussen terug.
Ik denk dat je goed hebt geklust hoor.... Je ei springt gemiddeld 12 tot 36 uur (of 48 uur?) na het BEGIN van de LH-piek. Als de test eergisteren al positief was, was dat het begin, anders gisteren. En idd, wat de anderen ook al zeggen: sperma blijft een aantal dagen leven in je lichaam. Ik heb 1 of 2 dagen voor mijn ei geklust en maakte me ook zorgen over of dat te vroeg was. Heb toen op Fertility Friend de Chart-gallery maar eens doorgenomen en gezocht op temperatuurkaartjes van vrouwen die zwanger waren en die 3 dagen voor hun ei sex hadden gehad. Waren er genoeg van!!! Hopelijk stelt dit je weer een beetje gerust.
Wat ongelooflijk naar voor jullie dat jullie zon ongelooflijk grote druk beiden voelen om te moeten presteren, en dat terwijl je pas begonnen bent... ik kan je 1 tip geven, probeer een beetje te relaxen...
Ik begrijp je man denk ik wel... Seks moet ook leuk blijven hoor, het is je tweede ronde. Beetje spontaniteit moet (zeker) in het begin wel blijven hoor! Een kind hoort uit liefde geboren te worden, niet dwangmatig. Verder veel succes.
Dat wilde ik ook zeggen.... Jullie zijn net als wij net begonnen! Geniet lekker van elkaar en de seks... en laat de natuur zijn gangetje gaan! Ik heb de eerste 2 rondes ook steeds helemaal berekent wanneer ik mijn eisprong zou hebben enz... maar ben daar deze ronde mee gestopt. Merk nu al dat het veel relaxter is! We hebben nu gewoon seks wanneer we zin hebben. En niet om de twee dagen omdat het MOET. Het is zo natuurlijk helemaal niet leuk voor je vriend, en voor jou ook niet. En kindjes maken hoort wel leuk te zijn! Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas ovutesten ga gebruiken als het na 6 maanden nog niet gelukt is. Misschien zou jij dat ook kunnen proberen? Succes meid!
Ik sluit me aan bij de andere antwoorden, probeer het niet nu al zo dwingend te bekijken! Daarnaast hoef je het echt niet elke dag te doen om zwanger te raken. Daarnaast raad ik je aan om met je vriend te praten over wat jullie allebei verwachten van het proces "proberen zwanger te worden" en hoe jullie dat voor je zien. Want als je nu al zo gestresst bent dan lijkt me dat voor je relatie ook niet erg prettig. Succes!
Als dit het effect is op je man, zou ik hem niet vertellen waar je zit in je cyclus. Grote kans dat hij niet zo zit te tellen als jij Op de dag van de dikke paarse streep op je ovutest doe je gewoon een niemendalletje aan en suggereer je veelbetekend dat je vroeg naar bed wil Met andere woorden, chill! En geniet een beetje van elkaar!
Helemaal met de andere meiden eens, laat het een beetje los! Hoe moeilijk ook, als het op deze manier gaat, en het duurt ruim een jaar, dan raken jullie beide alleen maar erg gefrustreerd. Stop met ovutestjes, gewoon vrijen als jullie beide zin hebben. Geniet van elkaar en het hele baby-maken proces.
Ik ken dat gevoel. Wij hebben het iedere maand. En weten niet waar het aan ligt. In het begin wilde hij niets weten wanneer de periode was. Nu betrek ik hem er bij en dat helpt.
Hier 5 dagen voor eisprong geklust, en ben daar ondertussen toch flink zwanger van Bij het woord 'noodkreet' dacht ik toch echt aan wat anders. Hoop voor je dat je t een beetje los kunt laten. Stel je voor dat het een jaar duurt (en dan ben je echr geen uitzondering)...niet fijn voor je relatie maar ook niet voor jezelf.
of voor jezelf testen.. en hem 's avonds bespringen mijn ventje heeft hetzelfde, als ik zeg kom we gaan vrijen want ik ben nu vruchtbaar.. voelt hij de sex als een 'verplichting'.. het moet nu want anders.. en als ik hem bespring gaat het goed haha sterkte.. liefs
Door de titel noodkreet dacht ik aan wat heel anders! Gelukkig maar dat er niks ernstigs is. Ik denk dat praten op een ander moment iig goed zou kunnen zijn: waarom lukt het hem niet? En wat wil hij, wel of niet met de ovu testjes etc. Jullie zijn nog maar net bezig dus ik denk dat je dit in ieder geval niet als een noodsituatie moet zien.
Meid, wat maak je je druk, en jullie zijn nog maar zo kort bezig! Kan me voorstellen dat je man er een beetje geirriteerd van raakt. Als het nu medisch gezien moet dan wordt het een ander verhaal (zoals wij dat hadden omdat een zwangerschap uitbleef en we de MMM ingingen), maar nu zou ik eens lekker gewoon gaan vrijen als je zin hebt, en rond je eisprong je man een beetje extra verleiden. Maar maak het niet groter dan dat het is! (hopelijk is het snel raak, want hoe ga je om met de teleurstelling als het niet direct lukt?!)
zo dan dat is wel wat anders als wat ik bij noodkreet verwacht. Meid zal je mezelf als voorbeeld geven ik was 18 toen ik begon. Nu 21.. maar nog geen kindje. dus het kan lang duren. RELAX!! maak het gezellig en zeker geen moetje.. (zolang dat medisch nog niet hoeft zoals wij) Je wil toch een liefdesbaby toch geen dwang..
leg de druk niet te hoog... heb ik ook gedaan de eerste maanden, toen ik er haast niet meer aan dacht was het ineens raak!
Het gaat nu goed, dank je wel. We hebben gisteravond nog heerlijk geklust, na veel gepraat te hebben. We hebben samen besloten ons niet te veel op de ovu testen te richten en gewoon lekker heen te doen. Even voor de duidelijkheid: we hebben samen iedere dag de ovutesten staan te bekijken, omdat we het samen zo graag willen. Dus we waren er allebei, dus niet ik alleen, heel veel mee bezig. We zien wel hoe het gaat, en inderdaad, we zijn net pas bezig... Iedereen super bedankt voor de reacties en wat fijn om te horen dat meer mensen hier mee te maken hebben gehad! Liefs F