Hele vroege miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Salina1983, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salina1983

6 mrt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb 2x kort achter elkaar een vroege miskram gehad. Een van 5 halve week en de andere van 4 weken. Bij de eerste miskraam ging ik luchtig mee om maar bij de tweede heb ik meer moeite. Ben bang dat dit vaker gaat gebeuren.
    Zodra ik zwanger ben durf ik niet gauw meer blij te zijn.

Wie van jullie heeft ook een hele vroege miskraam gehad en hoe gaan jullie hier mee om?
    Hoe snel werden jullie gezond zwanger?

2. sylvia1981

sylvia1981 Niet meer actief

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me erg moeilijk om mee te maken. Sterkte ermee, en ik hoop voor jou dat je snel een plak-beebje mag krijgen!

3. LPMS

LPMS Actief lid

28 okt 2014
    178
    1
    0
    NULL
    NULL
    wat vervelend dat je 2x achter elkaar een vroege miskraam hebt gehad!

ik had in december een vroege miskraam bij 5,5 week. de ronde daarna gelijk weer zwanger geworden! ondertussen alweer 13 weken :)

Ik hoop dat het bij jou ook snel raak is!

4. Leuk

Leuk Actief lid

28 jul 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Eerste zwangerschap na 10 weken erachter gekomen dat het vruchtje gestopt is met een week of vijf, daarna gelijk weer zwanger en na 11 weken erachter gekomen dat het vruchtje met 6.2 weken gestopt is met groeien. Nu heb ik 22 maart eisprong gehad en is het afwachten!
    Erg spannend, want mijn kat die niet aanhankelijk is en niet geaait wil worden heeft vandaag met regelmaat op schoot gezeten!

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Wat vervelend van je miskramen,

Ik heb vorig jaar een vroege miskraam gehad, 2 rondes later was ik weer zwanger. Helaas heb ik tot 12 weken niet echt kunnen genieten, door de angst voor weer een miskraam. Pas vanaf de 20 weken echo had ik vertrouwen in m'n zwangerschap en ben ik echt gaan genieten.

6. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wat naar dat je twee miskramen hebt gehad.
    Hier hetzelfde verhaal, 1e miskraam was jaren geleden, met 4,5 weken, toen was ik nog niet toe aan kinderen, dus ik heb me daar iets makkelijker overheen kunnen zetten. Maar de tweede vond ik wel heel erg, omdat we er pas met 10 weken achter kwamen bij de echo, terwijl het kindje al 2 a 3 weken niet meer leefde. En omdat we er toen wel helemaal voor gingen. Na de curettage hebben we 1 ronde bewust gewacht met zwanger worden (veilig gedaan) en de ronde erop ben ik weer zwanger geworden. Van een tweeling.
    En van één van de twee mag ik over een week of 10 bevallen :)
    (de ander is in een heel vroeg stadium gegaan)

Geen leuke start, maar uiteindelijk wel een succesverhaal.

7. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Hai Salina, de vroege miskramen die je noemt heb ik ook 2x gehad. het heet eigenlijk een biochemische zwangerschap legde mijn fertiliteitsarts uit. Zij noemen het geen miskraam. Het houdt in dat er wel een bevruchting plaatsvind maar een goede innesteling niet doorzet omdat de kwaliteit van het geheel niet goed was. Mijn baarmoederslijmvlies was ok dus mijn fert.arts vreest dat mijn lichaam gewoon niet selectief genoeg is met het doorlaten van eitjes voor bevruchting. In principe had er dus geen bevruchting mogen plaatsvinden. Super irritant want je hebt wel even lichte streepjes op je zwangerschapstestjes..maar die lopen weer af en na 4-5 weken breekt je lichaam het weer af.
    Inmiddels kan ik het een beetje accepteren omdat ik weet dat het ook WEL een keer goed kan gaan. En weten dat het sperma je eitjes goed weet te bereiken is ook hoopvol. Als ik weer positief test dan ga ik er geen dansje meer bij doen of op een roze wolk zitten. Dat bewaar ik nu voor ruim na de 20 weken echo (helaas ook kindje moeten missen die na 12/13 weken nog is gestorven)
    Maar houd hoop meid! Er komt vast ook een keer een goed eitje met bevruchting aan dat je wel na 9 maanden in je armen mag houden.

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hier in november 2013 een vr MK gehad met 5,3 wkn, de maand erop gelijk weer zwanger met een gezonde zoon als resultaat! Ik ben de eerste 3 maanden erg onzeker geweest, regelmatig een pretecho laten maken om te kijken of hij er nog was. Na de 3 mnd heb ik het kunnen loslaten en heb ik heerlijk kunnen genieten van m'n zwangerschap. Nu aan het proberen voor een tweede :D Na de eisprong granaatappelsap drinken schijnt goed te zijn voor je bm slijmvlies, gevalletje baat het niet schaad het niet ;)

9. Salina1983

6 mrt 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie berichten.Door jullie berichten zie ik het weer positief. Wij gaan weer gewoon verder.

Deel Deze Pagina