Ik kan me niet meer concentreren...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Michelle04, Feb 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Ik ben nu ruim 10 weken zwanger. Ikwerk, doe deels een studie en heb een zoontje van ruim 1.5 rondlopen. Ik voel me wel vaak moe maar kon het voor mijn gevoel allemaal best volhouden. Maar nu... Ik heb een studiedag gepland staan en ik kan me op de één of andere manier maar niet focussen op wat ik moet doen. Ik zie de letters op het papier maar volgens mij heb ik kortsluiting want ik neem werkelijk helemaal niets op:( Ben ik soms ook al tussen mijn oren aan het verweken? Ik heb een aantal examens gepland staan en ik moet nog 2 verslagen inleveren voor volgende week maar ik zie het zo niet gebeuren. Herkent iemand dit en is er iets tegen te doen misschien?

2. theeleut

theeleut Actief lid

Aug 19, 2008
    314
    2
    18
    hoi,

Klinkt bekent, ik ben nu 15 weken zwanger, heb een dochter van 1,5 en ook aan het werk + studie....

Nu moet ik toegeven dat het nu iets beter gaat dan een paar weken geleden. (de misselijkheid en de ergste vermoeidheid is gelukkig weer verdwenen) Maar de concentratie is af en toe ver te zoeken... Ik probeer de studiemomenten nu direct te pakken als ik even rustig kan zitten (al is het maar een uurtje) en er ook geconcentreerd voor ben... als ik merk dat de concentratie ver te zoeken is of als ik echt gewoon moe ben dan ga ik eerst een half uurtje / uurtje liggen om even rustig bij te komen en te ontspannen. Als ik daarna weer aan de studie ga ben ik meestal geconcentreerd genoeg om ook daadwerkelijk functioneel bezig te zijn.

Succes met de verslagen!

3. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

Oct 8, 2010
    294
    0
    0
    oww ik herken het ook!
    Heb dan wel geen andere kinderen (verwacht de eerste in juni) maar kan me niet goed concentreren op mijn werk.

Ik werk 36 uur maar volgens mij maar 15 uur echt effectief! De rest zit ik veel na te denken, op te zoeken en te genieten van het getrappel in mijn buik!

Ik heb ook nog geen tips voor je om hier doorheen te breken, het lijkt bij mij alleen maar erger te worden. Ik lees mee of anderen misschien ideeen hebben.

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    2,056
    14
    38
    Ierland
    Ik herken het ook. Alleen is het bij mij steeds erger geworden, ik ben nu zo dement als een deur op sommige momenten :cool:

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Oh wat fijn deze herkenning :D Al schept de post van Biccy niet heel veel moed hahaha! Ik heb mijn verslag open in het scherm staan en ben informatie bij elkaar aan het zoeken op internet maar loop steeds vast op het formuleren van de juiste zinnen. Pfft voel me zo'n vergiet :(

Share This Page