Hallo, Ik had mijn eerste echo bij 8wkn en 5 dgn. Omdat ik wat bloedverlies had was dit dus toen al, ipv met 10 wkn. DAarna geen last meer van gehad, gelukkig. Ze had me toen een dag terug gezet, omdat dat beter bij de lengte van de baby paste. Vandaag heb ik een tweede echo gehad bij 10 wkn en 4 dgn. Op de echo was echter een drukke foetus te zien die veel bewoog. En de lengte komt overheen met een kindje dat 11 weken is. Dus zou ik nu voorliggen. Hoe werkt dit verder? Moet ik de datum veranderen of afwachten? Verder was het trouwens nog erg onwerkelijk dat het kleintje in me behoorlijk ligt te schoppen terwijl je er niks van voelt. Alvast bedankt voor je antwoord! Groetjes Liekje22
Hoi Lieke22, als de echo´s niet meer dan een week afwijken van de datum die vastgesteld is adhv je cyclus, houden we de uitgerekende datum daarvan aan. Was het echter heel onregelmatig en was echt de echo belangrijk voor de termijnbepaling en dan kun je het beste de eerste echo aanhouden. Een paar daagjes verschil maakt trouwens niet veel uit hoor. Er wordt maar 2% op de dag zelf geboren. Groetjes Brigitte