Hoi, Mijn ventje is vrij klein geboren 2840 gram bij een zwangerschap van bijna 39 weken. Inmiddels is hij flink gegroeid en weegt hij nu bijna 3500 gr. Ik geef afgekolfde bv aan hem en hij zit nu op 6 voedingen per dag. Deze week is hij echter minder gaan drinken en spuugt hij ineens ook best wel veel. Ik maak me dus zorgen dat hij niet genoeg binnenkrijgt. Ik probeer er 100/110 in te krijgen maar soms houdt t na 60 op en soms 80. Die 100/110 die er eerst wel in ging lukt nu echt niet meer en omdat hij nu ook regelmatiger en meer spuugt (niet heel extreem of elke voeding maar af en toe wel veel en regelmatig een mondje) maak ik me toch wat zorgen. Verder lijkt hij best wel tevreden. Hoeveel zou hij met zijn leeftijd en gewicht horen te drinken?
Hoi, - Plast hij goed? (elke verschoning een flinke natte luier) - Is hij alert? - Groeit hij goed? Dan zou ik me nog geen grote zorgen maken. Wat zou hij binnen moeten krijgen? Bij borstvoeding is dat op verzoek en zoveel hij wilt. 90-100 ml is mooi (bij 6 voedingen), maar vaker kleinere voedingen is ook goed. Geef hem melk op verzoek, ook al geef je het per fles. 8 voedingen op zijn leeftijd is heel gewoon en misschien spuugt hij minder bij kleinere hoeveelheden? Als je je zorgen maakt om het spugen en zijn vocht inname, dan zou ik gewoon even langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Groetjes Saskia
Hij plast enorm goed en is heel alert. Dus dat is allemaal in orde. Hij is sinds zijn geboorte bijna 700 gr aangekomen nu dus dat is een kwart van zijn geboortegewicht er bij. Denk dat dit wel oke is?! Dus eigenlijk het advies om misschien weer een voeding extra te doen? Ik ben zelf niet echt van voeden op verzoek maar meer van gezette tijden. Op zich red hij dit ook vaak wel maar anders is hij ook wel in slasp te krijgen als hij een uurtje te vroeg is. Spugen is nu weer over lijkt wel. Waarschijnlijk te veel geprobeerd om er voldoende in te krijgen en niet hekemaal lekker zijn. Nu drinkt hij ongeveer 80 per voeding. Lijkt mij iets aan de lage kant dus misschien dan terug naar 7 voedingen?
Hoi, Ik zou het gewoon een paar dagen proberen om hem wat vaker te voeden. Voeden op verzoek heeft de voorkeur. Dan kan je kleintje bepalen hoeveel hij drinkt. Groetjes Saskia