Mijn senseo gaf op een gegeven moment van die "haagse bakjes" , na een belletje zeiden ze dat je niet moest ontkalken met azijn maar met speciale senseo ontkalker. Volgens mij van melita, dit heb ik gedaan en het is nu beter. Geen azijn in je senseo dus kan die zelfs stuk van gaan.
dan zal ik morgen de senseo nog maar ff overslaan. De handleiding heb ik allang niet meer daarvan. Dat melita, waar kan ik dat kopen? Gewoon in de supermarkt?
Van Dubro heb je een speciale ontkalker voor koffiezetapparaten (ook senseo), strijkijzers, waterkokers enz. Heb ik gebruikt en met een klein beetje is alle kalkaanslag (en dit was bij ons vrij veel) als sneeuw voor de zon verdwenen! Anja
Ik kocht dat altijd bij de Blokker ofzo. (Tot ik dus ook mijn Senseo met azijn ging doen!) Nu ga ik het maar weer aanschaffen. Volgens mij hebben ze het ook bij de Appie.
ik gebruikte ook vroeger die van melita, tot ik eens iets negatiefs hoorde en deed toen maar oma's tip,.. gewoon met azijn en tja di doe ik nog steeds, ook mijn senseo,.......maar niet helemaal puur hoor, trouwens ook altijd mijn ramen met water en azijn gedaan,... ik wist niet beter en ze waren altijd prima schoon,.. tot ik 1 x geen azijn had, balen, maar kreeg de tip, water met een rauwe ui erin,.... ik deed het, en ja sindsien ramen lappen met een ui en water, schoner heb ik ze nooit gehad, en ze blijven ook veel langer schoon,.....
Ja potdikkie wat is dit? Krijg ik hier twee verhalen lijnrecht tegenover elkaar. Hoe kan ik slapen vannacht?
Zou ik ook zeggen als ik de senseo fabriek was! Kunnen ze lekker aan verdienen en aan azijn (k heb gehoord dat dat een prima ontkalker is, trouwens, wist je dat al ) verdienen ze geen drol