ineens schrijfbeveiliging op sd kaart

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allen...

aangezien mijn sd kaart ( en ) nu zo overvol zijn en er geen foto meer bijpast toch mijn probleempje hier maar eens voorleggen.

ik kan de foto,s vanaf mijn sd kaart wel op mijn pc kopieren... maar de foto,s er niet afhalen dmv knippen en plakken... want dan geeft ihj aan dat de sd kaart beveiligt is...

betekent dus ook dat als ik de foto,s op mijn pc heb gekopieerd dat ik daarna mijn sd kaartje niet leeg kan maken...

het gekke is dat ik het nu op 2 sd kaarten heb... terwijl ik in het verleden nooit problemen had hiermee met dezelfde kaarten..

ik weet dat er een lock schuifje op de sd kaart zit maar dat is het dus niet...

het enige dat er veranderd is is dat ik een andere camera heb??? zou dat een instelling kunnen zijn dat hij het meteen beveiligd erop zet als ik een foto maak???? dat kan toch niet?

gr JOse

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Volgens mij moet je dan een knopje verschuiven op je sd kaart aan de zijkant als ik het goed heb?

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja dat is het lock knopje wat ik noemde... maar daar ligt het nu net niet aan... die staat goed..

het is mij echt een raadsel en zooooooo lastig

gr Jose

4. MarkDoif

MarkDoif Lid

20 jan 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Er vanuit gaande dat je het "lock-schuifje" in 2 posities hebt geprobeerd zal dat het niet zijn.

Probeer de geheugenkaartjes eens in een andere cardreader (dus in een andere pc of laptop). Misschien is je cardreader een beetje defect aan het raken.

Zou inderdaad kunnen dat je camera de foto's op de 1 of andere manier "read-only" maakt, maar dat lijkt mij sterk. Je zou wel alle instellingen van je camera even na kunnen kijken.

Laatste tip: sluit je camera aan op je pc via een usb kabel ipv het geheugenkaartje eruit te halen. Als je dan wel foto's kunt verwijderen kun je er hoogstwaarschijnlijk vanuit gaan dat je cardreader defect is.

5. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Je kan je foto's wel in je pc zetten? En daarna moeten je kaartjes leeg? Je kunt ze ook leeg maken met je camera he! Of bedoel je dat niet?

6. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mocht het je nog niet gelukt zijn, je kunt dus wel je foto´s op je pc zetten, maar alleen de foto's niet van de kaart zelf afhalen? Probeer je camera dan eens te defragmenteren. Dan gaan sowieso al je foto's eraf en kun je weer nieuwe foto's maken. Wellicht dat dat je helpt.

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    sjonge.... dat ik daar nou niet zelf aan gedacht heb.... ik kan ze natuurlijk gewoon met mijn camera leegmaken....:(:( zie je daarom is het soms slim fff een berichtje te posten..... zie je zelf door al het gepuzzel de eenvoudige oplossing niet meer hahahah

thanks meiden

gr Jose

8. MarkDoif

MarkDoif Lid

20 jan 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Je bedoelt formatteren ;)

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer

Haha ja dat bedoel ik inderdaad. Ik vond het zelf al zo gek staan in die zin :D:D:D

Deel Deze Pagina