Boeken lezen

Discussie in 'De lounge' gestart door biseco, 6 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    316
    40
    28
    omgeving rotterdam
    Ik wil graag weer meer gaan lezen. Dus mijn vraag aan julie is, welk boek lezen julie?
    Lezen julie de papieren versie of op een E raeder?

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ik ben nu een oudje aan het herhalen, De Aardkinderen-serie van Jean M Auel (eerste boek is De stam van de holebeer). Gaat over de opkomst van de moderne mens (en ondergang van de Neanderthaler), aan de hand van een jong homo sapiens meisje dat haar familie kwijt raakt bij een aardbeving en wordt opgenomen door een groep Neanderthalers. Prachtig verhaal.

Dit had ik in de kast staan, dus lees ik op papier.

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik ben sinds moet over gestapt op een ereader. Ik was altijd heel erg tegen, want dacht papier dat kan toch niet vervangen worden! Maar het valt heel erg mee. Het leest prettig en het past makkelijker in je tas. En het is een stuk lichter dus ik ben om.

Ik ben een tienerboek aan het lezen, mortal instruments

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik lees zowel normale boeken als op de e-reader.
    Ik heb de slechte gewoonte om verschillende boeken tegelijk te lezen.

Lees nu
    'dit kan niet waar zijn' van Joris Luyendijk over de bankiers wereld.
    'De couturiere' van Pamela schoenewaldt. Is een boek wat ik voor 2 euro of zo ergens in zo een discount winkel gekocht heb. Mooi verhaal over n vrouw die begin vorige eeuw vanuit Italië naar Amerika emigreert om werk te zoeken als naaister.
    War and peace van Tolstoj. Was gratis op de e-reader. Ik heb Anna karanina ook gelezen en die vond ik prachtig dus deze stond al een tijd op m'n lijstje.

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik hou van spannende boeken.
    Nu eentje van Esther Verhoef. Weet even de titel niet meer. Ligt naast mn bed.
    Lekker douchen, vroeg erin en lezen tot ik in slaap val mmmm :)

6. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees alleen papieren boeken.
    Vooral borrelen van Suzanne vermeer, Esther Verhoef en Simone vd Vlug lezen lekker weg.
    Heb in 2 dagen boek uit.

7. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Het ligt er helemaal aan waar je van houdt meid. Hou je van romantische boeken, van spannende boeken? Hou je van historische romans, van waargebeurde verhalen? Het is zo breed!
    We kunnen hier allemaal wel gaan opdreunen wat we nu aan het lezen zijn, maar ik zou eens lekker op bol.com gaan rondsnuffelen en gaan kijken welk boek je aanspreekt.

Ik lees overigens E-reader en papier. Vooral op vakantie E-reader zodat ik niet mijn halve koffer aan boeken hoef te vullen.

8. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben sinds een paar maanden volledig over op ebooks, omdat het gewoon gigantisch veel geld scheelt. Maar ik lees ook echt belachelijk veel (20-25 boeken per maand). Als je besluit voor een ereader te gaan, zorg dan dat je er een aanschaft met e-ink, dat is fijner voor je ogen.

Qua boeken, waar hou je van? Genre? Nl of Engels? Qua romans absoluut Colleen Hoover, die vrouw kan schrijven, niet normaal!

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik heb nog een tweede generatie Sony en dat vind ik echt een k*tding. Dus hier weer voornamelijk papier, via de bieb.

10. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    316
    40
    28
    omgeving rotterdam
    Dank julie voor de tips. Ga eens lekker weer in de bieb kijken.

11. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik lees nu voornamelijk papieren boeken omdat ik er heel veel van mn sm te leen heb. Zij koopt best vaak boeken en mn schoonzus ook en die worden dan weer doorgeschoven. Ben nu ff veel papier aan het lezen zodat er weer wat terug kunnen. Nu ben ik embryo van robin cook aan het lezen. (Speelt zich af in de jaren 90)
    Verder lees ik ook op mn tablet en daar staat van alles op. Ik houd wel van spannende boeken, dingen waar je over bij na moet denken. Al is een chicklit ook lekker voor als ik niet kan slapen.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    papier, via de bieb. Ik lees tegenwoordig graag Young Adult.
    De selecties serie vond ik érg leuk en ik heb net C & K gehaald.. Het lot van Callie & Kayden. 2 delig.

We zullen zien.

13. veense

veense Niet meer actief

#13 veense, 6 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2016
    Altijd papier, zelfs lange teksten van internet print ik uit, vind lezen van een scherm niet fijn. Heb dan ook meer dan 2000 boeken in de kast staan ;)
    Ben nu toevallig weer eens in een boek bezig, heb net Reizen met Charley van John Steinbeck uit, ben nu in een Keukenmeidenroman van Kathrynn Stocket bezig, erg boeiend...

14. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik lees Geronimo van Leon de Winter. Heel spannend. Ik lees alleen papieren boeken.

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik had ook die Sony en vond het ook een onding. Dat gedoe met dat rotlampje, dat nooit precies op je hele bladzijde scheen. Heb nu sinds een jaartje een Kobo, met lichtgevend scherm. Echt superfijn!

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik lees eigenlijk het liefst papier. Op de iPad ook wat boeken staan maar vind het net niks eerlijk gezegd.

Op dit moment het vergeten kamp aan het lezen. Gaat over een Nederlands meisje/gezin in de tweede wereld oorlog maar dan over een jappen kamp.

Ik hou van boeken over de tweede wereld oorlog , maar soms is iets luchtigs ook fijn :)

17. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lees enkel op papier, heb een kleine boekenverslaving. :D Heb ook nog heel veel boeken staan die ik nog niet gelezen heb, want kan niet stoppen met kopen, haha. Momenteel de serie van "The Hitchhiker's Guide To The Galaxy" aan het lezen. Lees verder voornamelijk thrillers, al vind ik bijvoorbeeld de serie van "de Aardkinderen" ook heel mooi.

*edit*, de schrijver die ik het mooiste vind schrijven (dus niet perse het beste verhaal, maar mooiste schrijfstijl), vind ik Carlos Ruiz Zafon.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik lees wel regelmatig op mn tablet, maar ik ben nog steeds kid van de eci en daar koop ik altijd papieren boeken. Het luefst zoveel mogelijk voor zo min mogelijk geld. Geef ook regelmatig boeken cadeau en dan boeken die je zelf niet zo snel zou kopen.(heb met kerst mn sv een boek gegeven met de titel het ware verhaal achter de neus van pinokio)
    Straks weer lekker verder lezen in bed.

19. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik ben op dit moment bezig met het boek 'Ma' van Hugo Borst. heel ontroerend verhaal. mooi geschreven.

ik lees alle boeken op papier.

20. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik lees op mijn kobo reader, mijn derde reader en wat een fantastisch ding!
    Ik lees erg graag chicklits, leest makkelijk en vind het gewoon leuk!

Deel Deze Pagina