Help, mijn man heeft een hobby

Discussion in 'De lounge' started by kikker28, Dec 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    hallo, Mijn man vind het erg leuk om te hobbyen welteverstaan in de schuur (die hij zelf gebouwd heeft, en wwar heel veel uren werk in zitten)Hij is gek op modelbouw(vliegtuigen en boten). Dat vind ik leuk voor hem, maar minder voor mij, elke avond vanaf een uur of 7 tot 11 zit hij in de schuur of boven. Nu snap ik ook wel dat hij wat ontspanning na het werk moet hebben, het leven bestaat tenslotte niet alleen uit werken, dus ik gun het hem ook best wel. Alleen de moeilijkheid is dat we 2 kinderen hebben, 1 van 3 en een van 6 weken. die van 3 is 's morgens om half 7 al actief tot 's avonds 7(dan is het bedtijd) en die van 6 weken heeft zijn huiluurtje van 6 tot 10 en ook 's nachts komt hij 2 a 3 keer voor voeding. en mijn man verwacht ook nog dat ik het huishouden keurig netjes aan kant heb, eten gekookt enz. Ik ben wel de hele dag thuis, maar ik heb het gevoel dat het niet helemaal eerlijk verdeeld is. Hoe pakken anderen dit aan, wat doen andere mannen in het huishouden en met de kinderen, en wat kan je van een man verwachten die de hele dag gewerkt heeft.
    groetjes van een vermoeide mamma

2. acire

acire Fanatiek lid

bij ons ging het zo dat ik het huishouden deed, en hij vaak ging koken als hij thuis komt of als ik kookte hield hij zich bezig met sascha.
    als hij naar vrienden ging, ging hij pas weg nadat sascha op bed lag.
    nu werkt hij andere tijden en doet hij voor hij naar zijn werk gaat de boodschappen of helpt mee in het huishouden. hij doet s ochtends ook sascha zodat ik nog ff kan blijven liggen.

ik vind wel dat je man veel van je verwacht, je bent 6 weken geleden nog maar bevallen en je bent alweer fulltime bezig.
    misschien kun je het er met hem over hebben, dat hij eerst jou kan helpen met de kinderen en/of andere klusjes, en dat als dat dan klaar is hij nog ff naar die schur kan.
    of vaste dagen waarop hij gewoon bij jou en de kinderen blijft en jullie aandacht geeft

3. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik ben (nog) geen mama, maar kan je frustsatie heel goed begrijpen. Mijn vent is compleet verslaafd aan computeren! Daar kan hij hele avonden en vaak ook wel 's nachts achter zitten. Het huishouden komt ook vooral op mij neer. Vind ik op zich niet erg, want als ik hem wat vraag dan doet hij het ook wel. Maar soms kan ik die PC wel door het raam gooien hoor. Gelukkig doet hij wel echt zijn best om ook avonden voor mij vrij te maken, en ik snap ook wel dat hij zijn ontspanning nodig heeft...maar soms......

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Je man werkt zeg je, maar sorry..wat doe jij dan? Lijkt me dat je zelf ook de hele dag bezig bent met je kindjes en daarnaast idd je huishouden. Is dat niet zwaar dan?
    Misschien zou je hem kunnen voorstellen om 1 of 2 dagen in de week lekker samen te hangen op de bank want tijd mét elkaar lijkt me ook wel belangrijk en dan de rest van de dagen om en om? Dus jij een avond je hobby (weet niet of je er een hebt, desnoods verzin je er een :p ) en hij een avond zijn hobby? Het is maar een voorbeeld en de indeling kunnen jullie natuurlijk zelf het beste bepalen.
    Vind het heel lief van je dat je zegt dat hij zn ontspanning nodig heeft maar vergeet vooral jezelf niet! Ook jij hebt dat nodig toch?

Succes!

Groetjes Jessy

5. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    mijn man heeft een eigen zaak en doet vaak in de avonduren nog wat werken.
    (wij wonen boven de zaak)
    ik vind het prima als hij 's avonds nog werkt, maar alleen als de kinderen in bed liggen!

onze winkel is open tot half 7, dan komt hij boven en legt hij de kinderen in bed! (voorlezen, kroelen...) tandenpoetsen en pyama heb ik dan al gedaan.
    en daarna vind ik het prima als hij nog gaat werken,
    dus misschien is dat bij jullie ook een optie?
    dat hij pas naar de schuur gaat als HIJ jullie zoontje van 3 in bed heeft gelegd?

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien kun je met je man afspreken dat hij bepaalde avonden gaat hobbyen? Mijn man werkt 's avonds vaak (ook een eigen bedrijf) maar dat was op een gegeven moment ook 7 dagen en avonden in de week... Ik was dat ook helemaal zat, en we hebben nu afgesproken dat hij de woensdag avond thuis is, de zaterdag tot 14.00 werkt en zondag helemaal niet...

Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het nog een verschil vind of hij aan het werk is of "maar" zit te hobbyen... :oops: Dat laatste zou ik ook minder blij mee zijn op de een of andere manier...

Share This Page