hey, ik kreeg vandaag een herinnering van de belastingdienst omgeld terug te betalen. wij gebeld nu blijkt dat de combinatiekorting is afgeschaft?????? weten meer mensen hiervan zijn er meer die terug moeten betalen???? kan er nergens iets over teug vinden zijn er hier mensen die er verstand van hebben? is er iets voor in de plaats gekomen??? wie o wie kan mij helpen aan antwoorden..
Zie hier: Inkomensafhankelijke combinatiekorting Hij is dus niet afgeschaft, maar vervangen door een nieuwe inkomensafhankelijke combinatiekorting. Groetjes, Josien
maar hoe komjeer dan achter of je er recht op heb? heb alleen een rekening gehad over terug betalen verrekenen ze dat dan met de noeiwe vorm van korting?
Op de pagina staat er een rekenvoorbeeld bij. Je zou daar kunnen zien waarop je ongeveer recht hebt. Ik kan me voorstellen dat je moet terugbetalen omdat jullie dit jaar 'te veel' verdienen ten opzichte van voorgaand jaar. Groetjes, Josien
okee dus volgens jouw zou het kunnen kloppen zal van de week eens kijken of ik er uit kom want ik begrijp dat er ook nog maar 1 van 2 recht heeft op een korting in plaats van beide
Dat klopt inderdaad... de minstverdienende fiscale partner heeft recht op de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Mocht je er niet uitkomen, dan zou ik gewoon even de Belastingtelefoon bellen. Groetjes, Josien
Ben je meer gaan verdienen? Je moet altijd ieder jaar opnieuw je toetsingsinkomen aanpassen bij de belastingdienst! Zo snel mogelijk, zodat je gedurende het jaar niet te veel ontvangt.
de gewone peroidiek omhoog dus valt wel mee wat ik meer ben gaan verdienen kan ik dan evt nu nog meer aanslagen verwachten?????
Dan zou het niet heel erg veel kunnen zijn... Misschien dat de regels wat betreft hoogte van de toelage etc is veranderd? Ik geloof wel dat deze korting uiteindelijk moet verdwijnen of in ieder geval jaarlijks gaat minderen. Maar dat weet ik niet zeker...
Bij de inkomensafhankelijke combinatiekorting is het: hoe meer de minstverdienende partner verdient, hoe meer je aan combinatiekorting krijgt. Dit om (met name vrouwen) te stimuleren meer te werken (en dus meer te verdienen).