Waren jullie kindjes voor dat ze waterpokken kregen ook ziek / verkouden? Ons zoontje heeft namelijk naar mijn idee de waterpokken maar is ( nog) absoluut niet ziek. Het heerst op het KDV, dus het was wel te verwachten. Ik ben benieuwd hoe hij er morgen uit ziet. Vanmorgen pas 2 rode bultjes, zo even al een stuk of 10. Nog zonder blaasjes. Vraag me af of het het echt is. Zijn er nog andere kinderziekten die een zelfde soort bultjes geven?
Mijn zoontje heeft het heel mild gehad, beetje verhoging, absoluut niet ziek ervan en een stuk of 10 pokken in totaal, de blaasjes kwamen ook niet direct. Als die opkomen kan het wel erg jeuken, wij gebruikten preventief een emulsie van VSM. Desondanks toch een lelijk littekentje op zn voorhoofd...
Hier zijn beide jongens niet ziek geweest van de waterpokken. De oudste was bijna 2 toen hij ze kreeg, de jongste was toen een week of 10 en deed vrolijk met hem mee. Die heeft ze ook best erg gehad. Ik kon bij beide ook niet ontdekken of ze jeuk hadden. Er werd in ieder geval niet gekrabd. De jongste heeft nog een plekje op zijn wang. Daar heeft hij per ongeluk een kapot gekrabd. Maar ze kunnen er ook best ziek van zijn. Een meisje hier uit de straat had er hoge koorts bij en is dus ook flink ziek geweest.
De jongste was net van te voren idd verkouden en na de waterpokken wat aan het kwakkelen (koorts en moeheid). Ze had geen jeuk gelukkig en was 1 dag hangerig.
mijn dochter werd pas ziek toen de pokken al flink aanwezig waren, toen ze er dus echt last van kreeg. Daarvoor heb ik niks aan haar gemerkt.
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd. Die 3 "pokken" op zijn arm, zie je wel duidelijk blaasjes op, die op zijn rug niet. Nu zag ik er 1 op zijn bil. hmmm moeilijk om nu te beoordelen of dit nu de waterpokken zijn. Hij lijkt nog nergens last van te hebben.
je kan ook de waterpokken krijgen in mindere mate... Een vriendin van mij had een zoontje die maar 10 waterpokjes had. Ze is er mee naar de HA geweest en die zei ja ziet eruit als waterpokken. Maar die zat dus niet helemaal onder en is er niet ziek van geweest. Geen idee of hij het dan nog een keer kan krijgen... xx
Bij mijn zoontje viel het ook mee, wel hoesten en verhoging van te voren. in totaal denk ik 25 pokken, vooral op zijn rug en buik. en op zijn hoofd een stel (zijn er dus wel meer dan 25 haha). geen koorts, tegen de jeuk voor de nacht havermout en verder weinig last.
zou best kunnen hoor, de echte uitbraak hier kwam ook pas iets van 2 dagen nadat ik de eerste plekjes had ontdekt.
Toch nog even een vraag. Die ' waterpokken" zijn begonnen op dinsdag. 1 vlekje op zijn arm. Woensdag opeens 3 op zijn arm. donderdag wat rode vlekjes op zijn rug en 1 op zijn bil. Alleen op zijn arm en bil zaten blaasjes erop. Nu zijn die eerste blaasjes ingedroogd maar geen korstjes of zo. overal lees ik; eerst vlekjes, dan blaasjes en dan korstjes. Daarbij is hij niet ziek, hooguit iets meer hangerig. Geen jeuk Af en toe komt er hier en daar een vlekje bij. Ongeveer 2 per dag. Kan het dat het zo lang rekt? Komt die uitbraak nog, of is dit normaal?