Graag wil ik weten hoe bij jullie het ochtendritueel is. Ik sta om 6 uur op om mij eerst zelf klaar te maken. Rond 7uur haal ik mijn meisje uit bed en dan krijgt ze borstvoeding. Het drinkt duurt tussen de 20 min en 45 min. Dan was ik haar (gezichtje en billetjes) en dan aankleden. Dan raap ik de laatste spullen bij elkaar en dan gaan we. afhankelijk van hoelang ze drinkt gaan we tussen 8 uur en 8:45 de deur uit. Ik heb gelukkig een baan waar ik op zijn laatste pas om 9:30 moet beginnen, maar dat betekend wel dat ik tot 18:00 moet blijven. Ik zou graag wat eerder willen beginnen, maar zie er tegen op om nog vroeger op te staan. Gr wendy
Ik sta om 6 uur op, dan kleed ik me aan, geef ik de hond eten, jayden uit zn bedje plukken en zn flesje geven, daarna jayden even in de box zodat ik de hond uit kan laten *kan het huis continue zien*, Jayden wassen, aankleden en dan de deur uit. Meeste spulletjes die ik van te voren klaar kan maken zet ik de avond ervoor al klaar. Meestal zijn we rond 7 a half 8 de deur uit.
Aangezien je je dochtertje waarschijnlijk niet sneller kunt laten drinken, kun je wel de tijd inkorten om jezelf klaar te maken. een uur is wel lekker ruim, maar als je eerder wilt beginnen kun je zelf toch ook in een half uur klaar zijn? Ik sta om half 7 op, haal de kinderen om 7 uur 1 voor 1 uit bed, en om 8 uur zitten we in de auto.
ik werk dan niet, maar zo ziet onze ochtend eruit als ik onze oudste naar de peuterspeelzaal breng. 7.15 staan zowel ik als mijn vriend en onze oudste op. ik fris mezelf op en dan onze meid, kleden ons aan en zoek de spullen voor school bij elkaar. Dan zet ik het ontbijt klaar (boterham of pap). Rond 8 uur haal ik de oudste uit bed, was zijn gezicht en billetjes en kleed hem aan. Met zijn 3en maken we onze bedden weer op en gaan daarna ontbijten. Rond half 9 lopen we aan naar school (woon er wel maar 300 m vandaag). Op zich is bij ons 7.30 tijd zat om op te staan, maar onze dochter wordt altijd van papa wakker als hij opstaat rond 7.15 .
Vriendlief doet altijd het ochtendritueel hier als we allebei moeten werken..hij zet om half 8 z'n wekker, en toen Finn nog zo klein was kreeg Finn dan meteen z'n flesje. Daarna Finn nog even in bed, zichzelf klaar maken en dan rond 8.00/8.15 Finn wassen en klaarmaken. Alle spullen zet ik altijd avond van te voren klaar. Vriendlief en Finn gaan dan rond 8.30 de deur uit.
Pfff als je om 6 uur op staat terwijl je (soms) pas om 9.30 uur hoeft te beginnen, wordt er ergens (kostbare) tijd gemorst denk ik..... Ik weet niet hoe laat je man weg moet maar kan hij jullie dochter niet (voor of na het drinken) wassen en aankleden zodat jij in die tussentijd zelf kunt douchen/aankleden enzo?
bij een peuterspeelzaal ochtend. 7.00 wij eruit, wassen aankleden. 7.15 kids wakker naar beneden, 7.30/7.45 shannon fles, colin pap, ik pap, man een broodje. om 8.10 in de auto. Douchen gebeurd hier s avonds of overdag tenzij ik eerder wakker word zelf. een uur voor jezelf is best lang, geen punt maar als je eerder wil beginnen.. Bijj mij zou het dan als ik moest werken dus zo zijn.. 6.30 opstaan, 7.00 kleine uit bed, aankleden.7.20 voeden. dus uiterlijk 8 uur klaar, spullen pakken 8.15 de deur uit of 6 uur opstaan, 6.30 kleine uit bed, aankleden6.50 voeden. uiterlijk 7.30 klaar, spullen pakken 7.45 weg.
Ik vind persoonlijk dat je best veel tijd kwijt bent ' s ochtends. Hier gaat het veel sneller. Hier 2 kinderen (3 jaar en 4,5 maand). De wekker gaat om 6:45 uur. Zoon wordt wakker gemaakt of is al wakker, die komt bij ons op het bed tv kijken of hij gaat samen met mijn man onder de douche. Dochter krijgt om 7:00 uur een flesje en drinkt het zo'n 15 minuten. Mijn man doucht ondertussen en ik was en kleed mijn dochter aan. Vervolgens is dochter klaar en ga ik onder de douche. Ondertussen kleed mijn man mijn zoon en zichzelf aan en gaat alvast naar beneden om brood te smeren voor ons. Rond 7:45 uur ben ik ook beneden. Daarna ontbijten we samen en rond 8:15 uur gaan de kinderen naar het kdv (mijn man brengt ze altijd 's ochtends) en ga ik naar mijn werk waar ik rond 8:45 aankom.
Dank jullie wel voor de reacties. Een uur is inderdaad lang om me klaar te maken smorgens, maar ik wil me graag douche anders voel ik me vies (ja sorry) en dit is dan ook het moment dat ik even zonder stress alles voor me zelf kan doen. (als ik thuis komt van mijn werk ren ik ook alleen maar om als doel om tijd naar bed te kunnen, wat nooit lukt). De borstvoeding heb ik de avond van te voren ook al klaar gemaakt dus dat is alleen in de tas doen en de spulletjes voor het kolven ook. Mijn vriend moet om 7:30 beginnen en doet niet veel moeite smorgens om te helpen... Hij staat om 7:00 op dan doet hij zijn ding en is weg.... Dus al bij al valt het me heel zwaar zo'n kleine en 32 uur werken.
Even kijken, ik moet soms 7:30 beginnen... Soms 9:00... Als ik 7:30 begin: Om 6:00 wekker, snel douchen en aankleden 6:20 kinderen wakker maken, wassen en aankleden 6:50 in de auto Ontbijt krijgen ze dan bij de gastouder Als ik 9:00 begin; 7:00 wekker, douchen en aankleden 7:30 kinderen wakker maken, wassen en aankleden 8:00 fles Kenji, broodje Jayro 8:20 in de auto Zelf ontbijten doe ik eigenlijk nooit Maar verder is het zo prima te doen. Twee kinderen en mezelf binnen een uur lukt prima.
hier 3 kinderen. (4 jaar, 20 maanden en 7 maanden) Oudste moet om 8.20 op school zijn.... 7.00 wekker---> oudste wakker maken (die heeft ff tijd nodig om echt wakker te worden) die leg ik dan nog ff te "chillen" in ons bed met TV aan ---> dan ga ik zelf douchen en aankleden---> 7.30 de jongste wakker maken, aankleden en de fles (tijdens de fles kleed oudste zichzelf aan) ---> dan gaan we met 3-en naar beneden, de oudste krijgt een boterham, de jongste speelt in de box ---> naar boven om dochter uit bed te plukken en aan te kleden, dan gaan wij ook naar beneden, krijgt dochter ook een boterham, terwijl ik tasje voor school klaar maak, maxicosi en jasjes en schoenen bij elkaar pak, en als dat allemaal klaar is, zijn we om 8.15 weg........
Tussen 04.00 en 06.00 uur komt hij voor een voeding. Daarna gaan we verder slapen. Vervolgens rond 07.00-08.00 uur voor nog een voeding. Om 09.30 - 10.00 uur gaan we eruit.. wassen, aankleden en 1x in de twee dagen in de TummyTub. Vervolgens nog even voeden, knuffelen in de box en weer slapen.
Jeetje, 32 uur werken en dan zo'n jong kindje, dat lijkt me zeker zwaar zeg! Ik moest wel lachen; de borstvoeding maak je de avond van te voren klaar, maar toen besefte ik dat je ws de borstvoeding voor overdag bedoelde. Een uur van te voren is inderdaad ruim, maar als dat jou moment is, dan heb je dat nodig he! Ik zie zelf veel tijd tussen je dochter uit bed en de deur uit: Als je haar om 7 uur uit bed hebt en tussen 8 en 8.30 weggaat, zit daar veel tijd tussen. Ik werk wisselend, meesta 16 uur in de week. Ik ga zelf om 6 uur uit bed, ontbijten en even nieuws lezen, thee drink ik in de auto. Haal om 6.30 mijn dochter uit bed, in pyama en slaapzak in de maxi cosi. Bij mn moeder maak ik een fles klaar ( Helaas KV hier ) en lever een slaperige dochter bij mn ouders op de slaapkamer af. Ze geven haar dan de fles en wassen haar en kleden haar aan, dus dat is luxe en scheelt veel tijd! De avond van te voren maak ik zowel haar tas als mijn tas klaar, kleertjes erin en alles wat ze nodig heeft tot aan de boterhammen die ik klaar zet in de koelkast. Om 6.30 pak ik dus 2 broodtrommeltjes + fruit uit de koelkast, tassen in de auto, slaperig kindje + maxi cosi in de auto en rijden maar. Om 7 uur is mn dochter bij mn ouders en om 7.30 ben -weer omgekleed en al- aan het werk tot 16.00 uur.
ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier dalijk zal gaan als ik moet werken de oudste is dan net 2 en ik moet soms al om 7.30 werken, en moet een half uur rijden om op mijn werk te komen en dan moet ik ook nog alles zelf met de kids doen want mannetje gaat om 6u de deur uit om te werken.....
Dus jij moet om 6 uur opstaan en hij om 7 uur pas? Dat zou er bij mij niet ingaan. Wij staan beide om 6 uur op. Hij gaat douchen, ik ga eten, om half 7 voed ik Simone terwijl hij zich aankleedt, hij kleedt haar daarna aan en dan ga ik douchen en aankleden. Rond kwart over 7 zijn we allebei klaar met ons ding en gaan we met zijn allen de deur uit. Ik ben dan rond kwart over 8 op mijn werk. 's avonds gaat Simone om 7 uur naar bed dus ik heb de hele avond om mijn eigen dingen te doen, hoelaat gaat je dochter naar bed dan?
Een troost: ze gaat straks sneller en effectiever drinken waardoor je daar minder tijd voor nodig hebt! Hier dronk (en drinkt) ze 's ochtends liggend bij mij waardoor ik toen nog 45 minuten kon blijven liggen. Daarna rond half 7 uit bed, wassen & in de kleren en rond 7.15 gingen we weg.
Om 6.50 sta ik op, ga me wassen en aankleden. Om 7 uur haal ik mijn dochtertje (15 maanden) uit bed en kleed haar haar. Daarna maak ik een papfles voor haar klaar en ontbijt voor me zelf. We ontbijten dan samen. Om half 8 ben ik klaar om naar mijn werk te gaan. M'n dochtertje wordt of door mijn man naar het kdv gebracht of mijn schoonouders halen haar om 7.30 op.
Haha, moest wel even lachen om de titel, want ook mijn ochtend vliegt ook om hoor. Als ik mijn dochter op school af heb gezet en die kleine even in zijn bedje ligt plof ik op de bank met mijn eerste kopje koffie, uitgeput, hahaha! Ook hier gaat de wekker vroeg, ergens tussen 6 en half 7. Mijn zoontje doet een half uur over zijn voeding en moet dan ook eerst goed boeren en omhoog gehouden worden (reflux) voordat hij in de wipper kan. Daar ben ik dus veel tijd aan kwijt. Zo vlak na de wekker en als het spul op school zit/ in bed ligt is even een momentje voor mijzelf. Ik ben nog niet begonnen met werken, maar ik denk dat het bij mij ook een snel broodje in de auto eten wordt.
Als ik moet werken in de dagdienst, dan begin ik om 07.30 uur. Ik ga er zelf dan 06.10 uur uit, even snel douchen of wassen, en dan aankleden, en zorgen dat ik zelf helemaal klaar ben. Rond 06.30 maak ik de kleine wakker. Schone luier, beneden zn flesje, nog even in zn box, de laatste spulletjes pakken, en hup met pyama + jas en dekentje de maxi cosi in, en auto in naar oma (5min) Daar blijf ik nog even, en rijd ik daar rond 07.15 uur weg naar mijn werk (ongv. 7 min) Soms maak ik de kleine wat later wakker en krijgt hij zijn flesje bij oma.
Ik lees/hoor soms dat de kids pas de voeding krijgen bij opa/oma. Mijn dochtertje is 4 maanden en krijgt borstvoeding. Als ze wakker wordt wil ze echt meteen drinken (tussen 6 en 7u)... is dat normaal? Ik voed nu nog thuis omdat ik bv geef, maar als we op kv over zijn, zou ze het flesje dus ook bij opa en oma kunnen krijgen misschien? Of is dat pas als ze ouder zijn?