De jongste heeft nu al 4,5 week last van diarree en een constante verhoging van 37.9. Hij heeft 1 weekend gehad dat hij boven de 38 graden kwam, maar na het weekend zakte het af naar 37,9. Dus we hadden de hoop dat het klaar zou zijn. Niet dus. Ik loop de deur plat bij de dokter. Hij heeft zijn ontlasting laten testen en daar kwam niks uit. Zijn diarre is ook erg wisselend, maar meerendeel is het het zuur en soms wat slijm er bij. Met het vervolg dat hij constant rode en beschadigde billen heeft (zo sneu) Hij heeft wel paar dagen gehad dat hij even zijn fles niet wilde, maar dit was na 4 dagen ook over. Verder drinkt hij nu goed en zijn vocht gehalte is gelukkig ook goed. Vrolijk en niet ziek voordoen ofzo. 1,5 week geleden ging hij in eens hoesten (beetje eng om te zien zeg maar) en piepend adem halen (benauwd) En kreeg hij puffer voor en dat lijkt nu redelijk onder controlen te zijn na een aantal dagen. Maar ik vraag me echt af wat dit is. Ik word ook zo lekker afgescheept bij een ka... (niet onze eigen ka)Tewijl hij mijn ha aan de telefoon had (of ik niet een bezorgd moedertje zou zijn) Ik heb er al een, dus ben wel wat gewend en ik sta echt niet te springen om voor elke dingentje naar de ha te gaan, maar nu maak ik me wel zorgen. lijkt me niet gezond om al 4,5 week verhoging te hebben met diarree erbij dat ook nog eens onzettend zuur ziet en ruikt. De ha is nu ook radeloos en weet nu niet goed wat hij/zij moet doen en hebben dus ook geen oplossing. Vooral niet omdat de ka niet mee wil werken, want die zeggen. Als het goed drinkt en niet suf is dan zal het allemaal wel meevallen. Is er toevallig iemand bij die dit zo mee gemaakt heeft bij je kindje?
Nee dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar ik snap je ongerustheid goed. Ik zou vragen of je bij een andere kinderarts mag langsgaan. Het is echt niet normaal om voor zo'n klein kindje om zo lang diarree te hebben. Daar moet toch ergens een bacterie zitten lijkt mij!
Vraag een aan de kinderarts of je eens andere voeding mag proberen pepti ofzo of neoncate misschien kan je kleine ook niet tegen koemelkeiwitten .. Tenminste ik herken je verhaal heel erg goed wij begonnen met dezelfde ellende met 1 week ongeveer en nu is amner 10.5 maand en voor ons staat vast dat ze koemelkallergie heeft sinds ze andere voeding krijgt gaat het echt super , geven we haar iets van koemelk gaat het gelijk weer mis en kan me goed voorstellen hoor dat je er zo moedeloos van wordt heel erg bekent ook
Het rare is. Hij zat eerst aan de pepti. Het was toen geen vaste ontlasting, maar er zat geen zuur bij of zo. Nu hebben we Nutramigen (ook voor kma) en hij deed 5 dagen goed op. Normale ontlasting. Nu heeft hij heel af en toe vaste ontlasting. Meestal in de ochtend, maar daarna gaat zn temp omhoog en zijn ontlasting is dan echt zuur (maagzuur achtige geur) Net bij de ha geweest en ze denkt dat de temp hoog blijft door zijn verkoudheid, maar dat vind ik ook weer vreemd, want hij is nu 4,5 week ziek en sinds 1,5 week is hij goed verkoude. Morgen met onze eigen ka overleggen dan maar...
mmm lastig dan hoor hier werkt de nutramigen juist goed en pepti blijven de klachten geef je misschien nog bijvoeding of iets daarvan ???
misschien moet je eens met vica praten. die tobt ook zo. wellicht hebben jullie overeen komsten. ik zit toch ook te denken aan allergie hoor. zeker in combie met dat benauwd zijn met slijmerige ,stinkende diaree. echt zo sneu die kleintjes die zo ziek zijn en die billetjes die moeten onwijs zeer doen. veel sterkte ermee, hopelijk vind je toch snel wat er scheelt met hem.
Het werd ons dringend geadviseerd door de ka om zo snel mogelijk met bijvoeding te start, dus vanaf zijn 4 maanden. Merk dat hij het goed doet na zijn fruithapje. Ik heb ook daarnet met de ha overlegd of het daar niet van kwam, maar wij vonden beiden het dan ook vreemd dat hij verhoging had. Als hij alleen diaree zou hebben dan zou het verklaarbaar zijn, maar het is net die verhoging. Morgen effe overleggen met ka.
Vergeten bij te melden De rede waarom hij zo snel mogelijk bijvoeding moest krijgen is omdat hij ver-reflux heeft.
Krijgt hij misschien tandjes? Mijn kleine is een paar dagen jonger en sinds een week hier ook last van dunne zure luiers, rode billetjes, verhoging. Bij hem komen er 2 tandjes door.
Hoe is de ontlasting getest? Met een enkele ontlastingkweek, of met een Triple Faeces Test? Mijn dochtertje heeft namelijk eind vorig jaar een darmparasiet gehad die met een enkele ontlastingkweek niet opgespoord zou zijn, en heeft daar een kuur voor gehad. Vervolgens heeft het trouwens nog een paar maanden geduurd voordat de diarree ook weer weg was, maar de parasiet was na de kuur weg. Thirza had er ook erge buikkrampen van en die waren na de kuur dus wel weg
Was het dat maar... Heb al meerde malen in zijn mondje gekeken en andere mensen ook. Miss dat ik over het hoofd zag, maar helaas geen tandje.
O, had gekund omdat je het over zure luiers had. ik hoop dat je er snel achter komt wat het is en dat je ook serieus genomen gaat worden door je eigen kinderarts. Wat een rotopmerking heeft die ander gemaakt zeg
Ik weet niet zeker, maar volgens mij wel een kweek. Ze hebben toen ook gekeken voor papasiet, samonella, wormen, wormeitjes en nog paar dingen. En wat is het verschil met Triple Faeces Test? Morgen ook maar eens vragen. thanks
even een vraagje dan over de bijvoeding geef je alles wel koemelk vrij zoals brood enzo en in liga zit ook veel koemelk weet niet wat je geeft allemaal . of misschien een gluten allergie dat kan ook zit ook niet in nutramigen maar wel in veel bijvoeding
Bij de TFT moet je 3 dagen poep scheppen, waarvan dag 2 de boel in een chemisch zooitje gaat, (direct bij het scheppen al, zit al in het buisje). Daarmee kunnen ze dus een paar parasieten opsporen die je met een enkelvoudige kweek niet terug vindt. Thirza had de dientamoebe fragilis en die kregen we dus pas terug bij het tweede deel van de uitslag, (een deel van de kweek staat dan namelijk een week of 2 weken, ben het even kwijt, is alweer even geleden). Eerste deel was toen allemaal goed, (ik nog denken: dat KAN toch gewoon niet?), maar uit deel 2 kwam toen dus alsnog die parasiet.
Het is alleen nog maar rijstepap, fruit en zo af en toe groente. Dus allemaal koemelkvrij. Ze mogen pas vanaf de 6 maanden brood en hij is nu pas 5 maanden.