waterpokken besmettelijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door visitor, 12 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tink

Tink Niet meer actief

Vreemd verhaal. Als ik jouw vriendin was zou ik even met dat kind langs de huisarts gaan, want waterpokken is na een goeie week, 10 dagen, echt helemaal over.
    Dit klinkt meer als een huidinfectie zoals bv. krentenbaard. En dat is óók besmettelijk en soms verschrikkelijk hardnekkig.

Overigens kun je waterpokken volgens mij ook krijgen zonder het kindje dat het heeft aan te raken... Bij krentenbaard is dat niet zo, dan moeten de kindjes elkaar echt aangeraakt hebben of bv. uit hetzelfde bekertje gedronken hebben.

2. Tink

Tink Niet meer actief

Oh en nog iets, hoe ziek ze van waterpokken zijn verschilt ook nogal. Mijn oudste zoon heeft ze 3x gehad. 1x onder het jaar, inderdaad niet genoeg antistoffen aangemaakt. Daarna nog eens heel licht. De derde keer iets heftiger, hij was er niet ziek van (speelde ook gewoon buiten), had alleen behoorlijk jeuk.

Zoon nummer 2 heeft ze ook 2x gehad en zat de 2e keer (toen had hij het vlak na de 3e keer van zijn broer) zo verschrikkelijk ónder de blaasjes en was er zó ziek van, dat ik bijna de huisarts had gebeld. En dat doe ik niet snel.

3. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik niet gaan. Mijn dochter heeft toen ze 3,5 maand was ook de waterpokken gehad, tot ongeveer 3 maanden hebben ze de antistoffen van de moeder, als je bv geeft kan dit natuurlijk langer zijn ;). Mijn dochtertje is er erg ziek van geweest, 3 dagen dikke 39,5 koorts. Ben bij de HA geweest en t komt gelukig niet heel vaak voor bij die hele kleintjes maar omdat ze zo klein zijn liggen longonsteking en hersenvliesontsteking op de loer! Omdat ze verminderde weerstand hebben en nog niet genoeg antistoffen. Ook is het zo dat niet de aleen de blaasjes (het vocht daarvan) besmettelijk is maar dat het OOK kan worden overgedragen via de luchtwegen.

Wel is het zo, als ze het maar gehad hebben hebben ze het gehad, maar bij kindjes die t gehad hebben onder de 1 jaar KAN het in meer of MINDERE mate terugkomen, omdat het lichaampje niet genoeg antistoffen heeft aangemaakt om er voor altijd vanaf te zijn.

Maar groen spul uit de pokjes heeft mijn dochter niet gehad! En ze is er gelukkig goed doorgekomen alhoewel ze een aantal dikke littekes heeft op dr gezichtje..

Ik zou het liever niet doen als ik jou was... maar goed je moet zelf kiezen natuurlijk, mijn dochter heeft het via het kdv gekregen, k kan moeilijk 2 maanden thuis gaan zitten haha, voordat de epidemie weg is op het kdv...

4. selle

selle Actief lid

10 aug 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Dit klinkt zoals eerder al geschreven niet echt als waterpokken. Daar kom nl doorzichtig vocht uit. Maar als het ontstoken pokjes zijn zou het wel kunnen dat er groenig/geel pus uit komt. Mocht het krentenbaard zijn of je twijfelt of het dat is dan zou ik zeker uit de buurt blijven. Zeer besmettelijk en hardnekkig maarre dan is het vreemd dat niemand anders het in het gezin het heeft..miss je vriendin aanraden naar de dokter te gaan? Ik zou er even uit de buurt blijven tot je precies weet wat ze onder de leden heeft.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ bloem82: volgens mijn huisarts en volgens de ervaring van de leidster van het KDV. Ik heb overigens niet gezegd dat de kans klein is :)
    Maar goed, mijn zoontje heeft nu misschien ook de waterpokken :( (zie ander topic)

@ visitor: ik zou inderdaad ook niet gaan! klinkt echt als een vreemd verhaal...

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je zegt dat de kans niet groot is, dat is hetzelfde als de kans is klein toch? ;) net zoals een halflege glas of een halfvolle glas, het is allebei hetzelfde.

Vervelend voor je zoontje :( beterschap!

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee dat vind ik niet hetzelfde ;) Maar goed, maakt verder ook niet zoveel uit.

8. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    toevallig had ik dezelfde sitautie een paar weken geleden, maar voor kleine kindjes is het wel degelijk gevaarlijk als ze het krijgen. de kans is vrij klein omdat ze tot 6 maanden nog jouw antistoffen hebben uit jouw bloed. maar anders kan je naar het ziekenhuis voor virusremmers.. dit heeft de huisarts en de kinderarts mijzelf verteld.

Deel Deze Pagina