waterpokken bij baby 4 en een halve maand.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door WesDaan, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hallo,

Ook ons dochtertje heeft nu de waterpokken. opzich gen drama.
    Ze is wat hangeriger en voelt zich minder prettig.
    Nu was ik even bij de drogist om wat spulletjes te halen.
    Heb nu zemelenbad voor waterpokken gehaald en die gel. Kijken of ze dan wat minder last ervan heeft.

Nu zeiden ze daar dat ik het maar op geheel eigen risico moest doen, want hun raade het af. Dit omdat ze nog jonger is als 6 maanden en dan een risico groep is.

Heeft iemand van jullie er ervaring mee?

Vorige week ben ik nog bij de HA geweest om de longetjes te laten beluisteren omdat ze zo vreselijk hoest, en er in blijft hangen.

Momenteel heeft ze geen koorts, maar wat als ze het wel krijgt?
    wat kan een HA hier mee?
    Er is toch niets tegen waterpokken?

hopenlijk hebben jullie ervaring en kunnen mij iets wijzer maken.

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    niemand?

3. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Ik heb bij Jairo schuim gebruikt, werkte goed! Hij was toen ook nog geen 6 maand. Sterkte ermee!

4. singa

singa Niet meer actief

mijn nichtje heeft ook de waterpokken al heel vroeg gehad. volgens mij hebben ze haar ook gewoon in dat zemelenbad gestopt. bij mijn nichtje was het trouwens wel heel erg, ze was net een dalmatiër. ze heeft uiteindelijk ook antibiotica gehad.
    omdat je dochtertje de waterpokken heeft voordat ze 1 is kan ze dit later nog een keer krijgen. ze wordt er nu niet immuun voor. erg vervelend dus.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zemelen schijnt inderdaad enorm te werken voor het indrogen en tegen de jeuk. Dat kan je gewoon bij de reformwinkel kopen. Je doet er wat van in een washandje en hangt dat in bad. Het water wordt dan melkachtig.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hoe veel last heeft je kindje er van. Mijn zoontje kreeg de waterpokken met 9 maand, maar hij had maar weinig last van jeuk. Ook is het voordeel dat zulke jonge kindjes nog niet gericht kunnen krabben, dus is de kans op littekens vele malen kleiner.
    Ik zou als je kindje weinig jeuk heeft er helemaal niks aan doen en op doen. Mocht ze steeds wakker blijven van de jeuk dan zou je een eventueel een badje met zemelen of havermout kunnen proberen.
    Die gel zou ik persoonlijk nog niet doen, je weet niet wat het doet bij zo'n jong kindje, dus wil je dat risico nemen?
    Nou ja, mijn voorkeur zou dus zijn om niks te doen, maar dat hangt wel van de ernst van de jeuk af.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Gisteren avond kwam ze maar niet in slaap, ook zijn ze nu op der hoofd allemaal open, dus op zijn retour.
    Wel zitten ze nu op har buikje en beentjes vol met blaartjes.
    Vannacht is ze ook een paar keer wakker geweest...
    Zal dan ook van de jeuk zijn, en tja ze kan er niet bij gellukkig maar.
    Ik zal der straks in een badje doen als der broer wakker is, en dan hopen dat ze ff slaapt nog.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik had ergens gelezen dat je er ook gewoon zinkzalf op kunt smeren, maar dat zou je even moeten checken.

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Niets blijkt minder waar, ze zit echt nu helemaal onder.
    Der rug, buik, hoofd gezicht... Veel erger als der broer...
    En huilen, huilen huilen.

Die gel is overigens een in 1 verpakking met de waterpokken zemelen bad.
    Nergens staat dat het niet gebruikt mag worden bij baby's of een vanaf leeftijd.
    Daar heb ik zeker wel opgelet.
    Ze slaapt nu eindelijk weer, en nu maar hopen dat snel weer verdwijnen, dacht dat ze op der retour waren maar oh oh denk dat ze er wel 20 op de hoofd en gezicht heeft... één en al Pok hihi

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Dat zal het inderdaad indrogen, maar dan moet je de ZOK hebben denk ( zinkolie) dat mag namelijk op open plekken en ik weet niet of gewoon zinkzalf ook op open plekjes mag.

11. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Zinkzalf werkt niet zo goed voor nattende plekjes dan kun je beter zinkolie gebruiken. Zemelenbad werkt idd erg goed tegen de jeuk. Tussen de badjes in zou je bij erge jeuk de huid wat kunnen koelen met of mentholpoeder (niet zo geschikt bij open plekjes!) of door de plekjes die het meest last geven te deppen met koud water ( niet doen in het geval je kindje koorts heeft!) Het koelen heeft maar kort effect maar kan net voldoende zijn om je kindje tot rust te brengen. Let even op of de open plekjes niet gaan infecteren, als een bepaald plekje steeds groter wordt of erg gaat dragen dan even je ha bellen. Antibiotica doet niets tegwn het waterpokken virus maar kan evt wel helpen tegen huidinfecties.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    mentholpoeder mag ik niet gebruiken omdat ze nog te klein is.
    Ook omdat ze erg tobt met haar longetjes.
    Vaak verkouden en veel vastzittend slijm dus lijkt me een beetje gevaarlijk.
    Gelukkig heeft ze geen koorts, want dit mag ze niet krijgen van de HA omdat ze nog zo klein is. ( onder de 6 maanden risicogroep)
    En dan kan het gevaarlijk worden.
    Daarom vind ik het allemaal erg naar. Had liever gehad dat ze 2 was en het kreeg.

13. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Hier ook een meisje met 4,5 maand de waterpokken.
    Veel jeuk had ze vooral. Haar hele hoofd zat onder de pokken.
    Ik ben op een gegeven moment naast de kidsclin tegen de jeuk gaan stippen met sudocreme. En moet zeggen dat dat heel goed hielp. Met een paar dagen was ze van de jeuk af en waren de pokken sterk verminderd

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ach, arm meiske...

Die gel die je hebt gekregen is toch geen mentholgel hoop ik? Dat mag je namelijk bij jonge kindjes niet gebruiken. Veel te heftig.

Er is ook een schuim tegen de jeuk bij waterpokken, Kidsclin of zoiets. Marjolein kreeg een paar dagen na haar eerste verjaardag waterpokken en heeft daar baat bij gehad. Niet dat ze extreem last had van jeuk.

Over een zemelenbad lees ik meer goede verhalen. Schijnt enorm te verlichten bij jeuk.

Evelien heeft toen ze twee weken oud was waterpokken gehad. Annabel had die meegenomen van het kdv. Het waren er maar een stuk of vijf en gelukkig had ze er geen last van.
    Alleen toen ze 16,5 maanden oud was, kreeg ze gordelroos (zelfde virus). De arts op de huisartsenpost deinsde achteruit toen ik haar rompertje omhoog deed. Die had dat nog nooit zo erg gezien en al helemaal niet bij zo'n jong kindje. 't Was inderdaad behoorlijk heftig, maar onze bikkel leek er niet echt last van te hebben. We kregen zalf mee en moesten regelmatig bij de kinderarts laten controleren. 't Liep allemaal goed af, maar ze heeft er wel een flink litteken aan overgehouden.

Als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon weer de huisarts of de apotheek bellen. Zelf heb ik niet zo'n vertrouwen in adviezen van drogisten.

Heel veel succes en beterschap voor je kleine meisje.

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    nee geen menthol!
    Die heb ik inderdaad niet, zo wie zo omdat ze vaak ook last van der longetjes heeft dus het dan alleen maar heftiger wordt.
    Nou ze heeft het echt vreselijk erg momenteel.
    Ik denk dat ze er wel 50 op der hoofd en gezicht heeft.
    Ze zitten in haar oren op haar oren.
    En dan nog haar romp rug en beetjes.
    Alleen de armpjes zit nog niets...
    Maar er komen er steeds meer.
    Verder drinkt ze goed, en slaapt wel wat meer. Maar geen koorts en goed alert.
    Wij hebben gel van heltiq. Dit verkoelt en verzacht.
    Zemelen bad werkt inderdaad super, heb momenteel geen nachtelijke avondtuurtjes. Maar netjes een meissie wat slaapt van 20.00 en om half 9 maken we haar wakker.

16. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een ventje van 5,5 maand met waterpokken. Romp zit vooral onder en gezicht valt mee maar volgens de huisarts moest ik mijn gezonde verstand gebruiken...je mag in principe alles wel gebruiken als je het maar niet in het gezichtje smeert (bijv. metholgel, dat kan op de adem slaan). Ik heb iets van VSM gebruikt, werkte prima. Heb ook van de apotheek lotio Alba gekregen, werkte wel maar wat een puinhoop ('t is een soort van kalk met zinkolie en een beetje menthol), moet je deppen maar die kleine ligt niet stil dus...
    Een badje met zuiveringssoda zorgt ervoor dat de blaasjes openknappen dus droogt het sneller in.

in ieder geval uitkijken met het gezicht dat is het belangrijkste.
    Succes!

17. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook gehoord dat vaseline of vaselinecreme goed helpt.

18. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik hoop iedergeval dat het allemaal een beetje snel indroogd.
    Er komen er steeds meer bij..
    Tot hoelang ontwikkeld het zich? en wanneer stopt het?
    Staat daar ook een bepaalde tijd voor?
    Het is vrijdag begonnen, en tot nu toe komen er nog steeds meer bij. Ieder uur zie ik weer meer rode vlekken.

19. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Mijn ventje was 6 maanden dus mocht al meer, maar ik heb een pak havermout gekocht en dit in een washandje gestopt en vervolgens in bad. Heb hem lekker met dat washandje ingesmeerd, dat vond hij heerlijk.
    Alleen moet hij dan wel een keer uit bad, dat is dat weer zielig.

Zonde dat ze nog zo jong is en je nog niets mag.
    Probeerd ze al een beetje te krabben? Wij hadden kniekousen om zijn armen gedaan en opgetrokken tot zijn oksel. Dan kon hij er niet bij.

Hij heeft in de week 1 nacht en dag goede koorts gehad en daarna werd het minder. Waarschijnlijk krijg je nu zo'n dag en dan wordt het dus langzaam minder

Succes

20. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Op haar gezicht krabt ze een beetje. Ze heeft sinds kort aardige motoriek in der handjes. Kan dingen aan pakken, en grijpt naar dingen. Dus helaas ook de motoriek in der gezichtje om toch te wrijven. Deze plekken zien er daardoor ook lelijk uit. Ze zijn niet ontstoken, dat houdt ik wel in de gaten.

Ik ga haar vanavond weer met havermout in het badje doen, en kijken of ze dan wel een beetje slaapt.

Deel Deze Pagina