Waterpokken bij baby

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloempjelief, 8 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.431
    113
    Vrouw
    Mijn oudste zoon was 3 maanden toen zijn zussen het kregen. Hij kreeg het niet.
    Toen hij ongeveer 2 jaar was kreeg hij het. Toen hadden we weer een baby in huis. Die was toen 9 weken. Ik dacht dat hij het dus ook niet zou krijgen, maar hij kreeg het wel.
    Niet heel ziek geworden gelukkig. Ik heb ook gehoord dat ze het dan nog een keer kunnen krijgen, maar hij heeft het niet nog eens gekregen.
    We hebben nadien nog 3x een kind met waterpokken gehad, maar niks aan de hand bij hem.
    Volgende week wordt hij 19. Ik ga er maar vanuit dat hij genoeg antistoffen heeft.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  2. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Gek he, al die verschillende verhalen! Maar jouw zoontje van 9 weken toen zat er wle goed onder toch? Misschien dat dat nog uitmaakt voor een evt herbesmetting?
    Er zijn er wel wat bijgekomen, totaal nu 8 ofzo.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier heeft de jongste waarschijnlijk waterpokkken gehad toen ze 10 weken was, alleen dan zonder pokjes, wel vlekken. De oudste kreeg namelijk een paar dagen later waterpokken.
    Jongste had al reflux en ik denk door het virus erbij dat ze is gestopt met drinken, ze had ook hoge koorts. Ze is toen in het ziekenhuis opgenomen. Maar die kans is gelukkig niet zo groot :)
    Toen ze vier was heeft ze nog een keer de waterpokken gehad.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  4. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.431
    113
    Vrouw
    Tja, hoe goed hij eronder zat weet ik niet meer. Wel meer dan die 8 bij jouw dochtertje, maar het is wel bijna 19 jaar geleden.:D
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  5. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was een half jaar toen hij flink de waterpokken kreeg. Zat er helemaal onder.
    Inmiddels bijna zeven en heeft het nooit weer gehad.
     
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Helaas is het niet bij die telbare pokken gebleven, ze zit er helemaal onder. Tig op dr hoofd en in dr haar, werkelijk overal, zelfs onder dr voetje waar ze normaal niet zitten.
    Hoop echt dat dit de laatste lading is wat opgekomen is, maar vrees voor elk rood speldenknopje ;)
    Sinds vandaag heeft wel wat jeuk op dr hoofd denk ik, gaat er meer met dr handjes heen. Maar verder is ze gelukkig nog steeds vrolijk en drinkt ze goed.
     
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Hier nu ook wel meer de gedachte dat het bij deze keer blijft, aangezien ze het echt flink te pakken heeft.
     
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.431
    113
    Vrouw
    Oei hopelijk krijgt ze er niet te veel jeuk van. En anders gewoon echt vaak in de havermout. Bijv 2x per dag. Ze drogen er ook snelle door in.
    Ik kneep dan altijd flink in de washand, dan komt er zo'n slijmerig goedje uit dat je lekker over het hele lijfje en ook gewoon in de haren kunt smeren. Wel weer afspoelen natuurlijk;)

    Maar wel fijn dat ze verder er niet veel last van lijkt te hebben.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.856
    10.781
    113
    Ik had het zelf als baby en ter controle op anti stoffen laten prikken tijdens mijn zwangerschap en ik had voldoende antistoffen. Het kan dus wel.

    Dit dametje krijgt het wel voor haar kiezen zo, hopelijk blijft ze nu even gespaard met alle kinderziektes. (mag ik mijn zoontjes van 9 en 4 even langs laten komen, die hebben de waterpokken nog steeds niet gehad!)
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.974
    7.154
    113
    Vrouw
    Nou echt he, ik hoop t ook!
    Hahah, ja breng maar hoor, de koffie staat klaar ;)

    Zei dat pas trouwens ook tegen mn vriendin, haar kinderen hebben t ook nog niet gehad. Maar ik zag hoeveel last mn zoontje had en dacht; ah nee, kom t maar niet opzoeken;)

    Heb dr net weer in een havermout tummie gedaan, dat vind ze wel echt lekker en dr huidje voelt daarna echt heel zacht. Maar oh wat zit ze er onder. Hele hoopjes bij elkaar ook. Echt honderden. Hopelijk vandaag de laatste blaasjes gehad en gaan ze nu allemaal indrogen. Tis ook zo vervelend met aan en uitkleden. T werkt niet mee en ben bang dat ik dr pijn doe of vast pak bij een zere pok.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina