Waterpokken bij kind 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter heeft waterpokken.
    Ze is net 6 maanden en ik heb begrepen dat het bij hele jonge kinderen niet altijd zonder gevaar is.
    Na 2 lusteloze dagen, waarin ze nog geen blaasjes had (en ik dus niet wist wat er aan de hand was), lijkt alle nu goed te gaan.
    Ze heeft nu wel blaasjes, maar is verder prima actief en zo.

Moet ik dit nu alsnog melden bij de huisarts of zal het zo'n vaart niet meer lopen?

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Als je het niet vertrouwt of er niet gerust op bent kun je de ha altijd even bellen natuurlijk :)

Evi heeft de waterpokken gehad toen ze 7 maanden was. Ze is er een paar dagen flink ziek van geweest (koorts, niet drinken en eten) voor de vlekjes zichtbaar werden. Door een geschiedenis van vele oorontstekingen waren we daarvoor al wel naar de dokter geweest, maar het bleek dus verklaarbaar door de waterpokken. Verder natuurlijk veel jeuk. We gebruikten kidsclin, dat werkte wel aardig. En zemelenbadjes, dat vond ze heerlijk.

Beterschap!

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Volgens de verpleegkundige van ons CB is het alleen gevaarlijk voor echt pasgeborenen (van enkele dagen/weken), al vrij snel hebben ze zelf voldoende afweer.

Nadeel is wel dat de kans groot is dat ze nog een keer waterpokken kunnen krijgen als ze dit hebben gehad voor hun 1e.

Maar bel maandag anders gewoon met de huisarts. De assistente zal het wel weten.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hij heeft het hier met 7,5 maand gehad. Moest gewoon uitzieken. Gewoon even opletten met voldoende drinken/eten.

5. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wij zijn van de week bij de KA geweest, toevallig hadden wij die ochtend ook een blaasje ontdekt. Idd, waterpokken. Hij vertelde dat het nog veel erger zou worden (is het ook geworden..) Het verklaarde wel waarom hij zo ontzettend vervelend was, de dagen ervoor..

Ook vertelde hij dat wanneer baby's het voor de 6 maanden krijgen, de kans groot is dat ze het nog een keer krijgen. Na 6 maanden de waterpokken krijgen, zouden ze 'beschermd' moeten zijn voor later.

Als je het niet vertrouwd, huisarts bellen! Sowieso even doen, dan kunnen ze in het medisch dossier zetten dat ze de waterpokken heeft gehad. (tip van onze KA)

Wij moeten hier op letten;

* Genoeg drinken
    * Als de koorts langer dan 3 dagen aanhoud, direct weer bellen.
    (Over koorts zei ze; alles boven de 38 graden)
    * Bij minder drinken, minder alert zijn, direct bellen.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #6 merah, 5 mei 2012
    Laatst bewerkt: 5 mei 2012
    Gelukkig. Ben ik toch een beetje gerustgesteld. Het aantal blaasjes valt nu nog wel mee (vond vanmiddag een hele duidelijke in haar lies. Verder in haar nekplooi, knieholten, een aantal op de buik, op het voorhoofd en een aantal tussen het haar, op haar hoofd). Het idee dat dat nog veel meer kan worden vind ik niet echt fijn. Maar ja, niets aan te doen.
    Ze is nog steeds een beetje mopperig, maar heb nog niet het idee dat ze jeuk heeft. Tenminste niet meer dan anders (ze heeft eczeem op haar borst).
    Arm kind (weet dat iedereen het krijgt, maar toch...)
    Er was ook bijna geen ontkomen aan. Het heerst op haar groep op het kdv...

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Je kan calendulan emulsie kopen voor de jeuk en het genezingsproces...

Hier heeft ze het ook gehad met 6 maanden. Ze is er niet zo heel ziek van geweest :)

8. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Zielig is dat he.. Hier breekt mijn hart ook elke keer als ik 'm aan kijk.. Hij ziet nu zo wit, op de vele rode blaasjes na (;)) en zijn ogen zijn wat rood.. Zo sneu! Wij dachten ook de eerste dag; oh komt goed, het zijn er maar een paar.. Nu is het echt veel.. Vooral boven op zijn hoofd, zijn rug, zijn buik en bij zijn plasser.. Onze Mick is nu zo aanhankelijk, hij slaapt veel en als hij niet slaapt wil hij bij papa of mama liggen.. We laten hem lekker zijn gang gaan, wij passen ons nu aan op hem..

Let er goed op, dat ze goed blijft drinken.. Verder lekker veel knuffelen!

Deel Deze Pagina