Nou, de titel zegt het al. Mijn zoontje van 13 maanden had sinds vorige week woensdag (dus een dag of tien nu) waterpokken. Hij had er eigenlijk geen last van, beetje verhoging, maar verder niets aan de hand. Ook eigenlijk geen blaasjes gehad, maar alles was meteen ingedroogd. Vanochtend was hij hartstikke vroeg wakker en ik voelde al meteen wat er aan de hand was: snikheet, dus koorts. Hij heeft nog even bij ons geslapen en we hebben hem thuis gehouden van het kdv. Hij had toen 39,5 ongeveer. Vloeibare ibuprofen gegeven en toen zakte het. Maar een uurtje terug had hij ineens 40,5! Ik schrok me dood. Nu een zetpil gegeven en mijn vriend vindt dat we maar gewoon af moeten wachten. Maar het zakt best langzaam, vind ik. Net (een uur na de zetpil) had hij nog 40,1. Meestal zakt dat toch veel sneller? Wat denken jullie? Afwachten of toch maar de weekendarts bellen? Ik vraag me echt af wat het nou kan zijn... Maak me best een beetje zorgen. Oja, eetlust en drinken is verder prima. Hij was overdag best vrolijk, maar nu kijkt hij nogal wazig sloom uit zijn ogen en hij is nogal huilerig. Nu zou je zeggen: maar hij heeft ook 40,5 graad koorts, maar hij is echt ALTIJD vrolijk en actief. Ook als hij ziek is.
Heb je al gebeld?? Hier een linkje van bijverschijnselen. Waterpokken - Aandoening - Gezondheidsplein.nl