Mijn zoontje van net 4 zit compleet onder de waterpokken. Ik heb Calendulan kinderemulsie in huis, maar hij brult de hele boel bijelkaar omdat het zo prikt. Hebben jullie daar ook ervaring mee? Hij heeft net voor de 2e keer in een zemelenbad gezeten, ik heb m weer ingesmeerd met die emulsie, maar hij wordt bijna hysterisch, daarna maar weer gauw talkpoeder eroverheen gedaan. Is er nog iets wat ik als vervanging van die emulsie zou kunnen smeren wat niet prikt? Elke keer dat gebrul is ook geen pretje...!
had via de huisarts soort melk gekregen da droogt de waterpokken heel snel uit je smeert het er op het prikt niet maar wordt alleen heel koud duurt even maar dan zijn ze wel gelijk van de jeuk af! en slapen ze beter door
Het insmeren is echt een drama. Gisteren zijn er enorm veel waterpokken bijgekomen en vandaag ook wel weer een paar. Zijn piemeltje zit er ook vreselijk onder en dat doet echt zeer. Het ziet er zeer geirriteerd uit. Misschien dat ik morgenochtend maar eventjes de HA bel en naar zoiets ga vragen. En zoiezo even naar zijn piemeltje laten kijken. Dank je wel voor je reactie!
Ja er zitten blaasjes op en ziet er heel erg geirriteerd uit. Als het morgen nog zo is dan laat ik er even naar kijken. Tea tree olie, jemig werkt dat daar ook al voor! Eens kijken of ik dat nog in huis heb!
in ieder geval zoveel mogelijk in zijn blootje laten lopen ( kleertjes schuren en zeker op dat plekje!! ) Beterschap!
Poederen met Maizena, afsponzen met lauw water en dan droogdeppen. In het badwater kan je zemelen doen ( te koop bij supermarkt bijv. Zonnatura). Daarnaast kan je een verkoelende watergel kopen bij je apotheek. Op recept kan je HA Lotio Alba voorschrijven.
Bedankt voor alle tips meiden! Morgen kijk ik even hoe het met zijn piemeltje is, als dat nog steeds zo geirriteerd is ga ik even lang de HA en anders even langs de drogist voor verkoelende gel of die kidsclin mousse!