Waterpokken dochter 9 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mispoes, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    hallo dames,

Zoals de titel al zegt, heeft mijn dochtertje van ruim 9 maanden de waterpokken :( Heel sneu. Er is mij verteld dat als de kindjes VOOR het 1e levensjaar waterpokken krijgen, zij er niet immuun voor zijn voor de rest van hun leven. Dus dat ze het nog eens terug kunnen krijgen op latere leeftijd. Is er hier iemand die die ervaring heeft? Dat het kind dus nog te jong was, en het nog eens terug kreeg?

Verder... kan mijn dochtertje nu wel gewoon in bad? Of beter van niet, ivm het indrogen van de blaasjes?

Voor mij is het niet gevaarlijk nu? Ik ben 26 weken zwanger, maar heb zelf al wel de waterpokken gehad....

Thnx vast!

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het is idd zo dat ze het nu in een lichtere mate kan krijgen, en dan later nog eens erger, geloof ik. Maar niet per sé op latere leeftijd geloof ik hoor, maar meer volgend jaar nog eens ofzo.

Over het badje, ik heb wel eens gehoord dat zemelenbad (is een soort badolie) goed is voor het indrogen van die blaasjes.

Sterkte voor je meisje!

3. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel toevallig tref ik vanochtend ook mijn zoontje van bijna 9 mnd aan met waterpokken. Tenminste we denken dat het de waterpokken zijn. Nou heb ik of van de huisarts of op het cb gehoord dat het onzin is dat als een kindje onder een jaar is het dan nog eens gaat krijgen......Sterkte met je meisje. Ik heb Beau gewoon in bad gedaan vandaag. En heb van vsm calendulan kinderemulsie

4. misa

misa Niet meer actief

Aah wat sneu...! Het klopt wat je zegt: als kinderen voor hun eerste levensjaar de waterpokken krijgen, dan bestaat de kans dat ze het daarna nogmaals krijgen. Maar het hoeft niet. Op ons kdv zie ik beide gevallen..! Dus zekerheid heb je niet.

Volgens mij is het voor jouw ongeboren baby nu niet schadelijk (na 20 weken) geloof ik. Voor jou ook niet als je het al eens hebt gehad. Maar bij twijfel zou ik gewoon ff de ha bellen.

Over het badderen weet ik eigenlijk niet.

Beterschap!

5. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Mijn zoontje van 16 maanden heeft nu ook de waterpokken en wat ik vooral lees (en sinds vandaag ook doe) is wel in bad en dan een panty vullen met havermout en die in het badje leggen.
    Niet te warm water gebruiken het wittige spul (van de havermout) smeer ik goed over de waterpokken (hier moeten ze van gaan uitdrogen) daarna niet afspoelen, alleen droog deppen en dan aankleden. Heb ook van vsm calendula emulsie gehaald, maar die is vooral voor als de waterpokken zijn ingedroogd en herstel van de huid.
    Ben zelf trouwens hoogzwanger (nog 3 daagjes) en volgens huisarts kan het geen kwaad omdat ikzelf de waterpokken al heb gehad.

6. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Ons meiske heeft ook met ongeveer 9 maanden de waterpokken gehad. Idd kunnen ze het dan nog een keer krijgen. Dat hangt van de omstandigheden af en van de mate waarin je kindje het heeft. Ons meisje heeft er aardig onder gezeten. De kans dat ze het nog een keer krijgt is dan kleiner.
    Havermout schijnt idd te helpen. Wij hebben het ook gedaan en dan ik een hydrofiel washandje (dichtgemaakt met een haarelastiekje). Het is de bedoeling dat 't badwater een beetje melkwit wordt. Je kunt met het washandje je kindje lekker afsponsen. Het zou helpen tegen de jeuk en om de blaasjes eerder te laten indrogen. Hier onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet gebruikt. Weet niet of het echt geholpen heeft. In een lauw badje desnoods 2x per dag (5 minuten ofzo) is wel lekker voor je kleintje. Zeker als hij/zij veel last heeft van jeuk.
    Sterkte, maar het komt zeker goed!

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad lekker badderen met een washandje met havermout en daarna insmeren met calendula lotion van vsm. Veel beterschap voor je kleintje!!

Deel Deze Pagina