avondje welness??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Calimero, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi hoi zwangere dames!

nou ben ik vanmiddag bij de vk geweest en het vergeten te vragen (tja vergeetachtig haha) maar ik vraag mij dus af of je wel naar een welness hoeve mag als je zwanger bent en dan bedoel ik gewoon en rela avondje met manlief in de sauna en infraroodcabine kan dit kwaad???

bedankt voor de reactie's

liefs calimero

2. babydi

babydi Lid

11 okt 2010
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik wel eens gehoord heb dat het kan wanneer je dit al regelmatig hebt gedaan. Je lichaam is er dan wel aan gewend. Je kunt gewoon gaan natuurlijk, en dan goed naar je lichaam luisteren. Niet in de heetste sauna's gaan zitten en ik zou qua tijd ook niet te lang gaan. En je kan natuurlijk voor de zekerheid je vk morgenochtend nog bellen om te vragen. En als je gaat....geniet.

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ben ook al aan het googelen geslagen:D en ik ben al vaker geweest niet rgelmatig en ik lees op internet ook dat het wel kan maar ik ga toch morgen bellen om het te vragen voor de zekerheid!
    neem liever het zekere voor het onzekere;)

bedankt voor je reactie

4. ducky

ducky Bekend lid

30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Ow daar ben ik eigelijk ook wel erg benieuwd naar!
    Vraag me dit ook al een poosje af:D.
    Lijkt me wel weer eens lekker zon welness dagje. En ik ga binnenkort een weekje weg en dan zit er bij ons huisje ook een sauna.

wil jij nog even laten weten wat je vk ervan vond?

Liefs

5. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ja, dit mag. Onder de 14 weken wordt het afgeraden, maar daarna is het in principe geen probleem, zeker niet als je al vaker bent geweest. Gewoon goed naar je lichaam luisteren :)
    Ik ben zelf tijdens mijn eerste zwangerschap 2 keer naar de sauna geweest en nu tijdens mijn 2de zwangerschap ook al een keer geweest en een maand voordat ik uitgerekend ben staat er ook weer een bezoekje gepland, heerlijk! Mijn vk vond het ook prima :) Lekker van genieten!

6. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Alleen wordt de infrarood sauna afgeraden vanwege de warmte die verder door gaat.

Verder inderdaad na 14 weken en je kan gaan tot je ontsluiting hebt i.v.m. de bacteriën.

Ik ga donderdag, heerlijk!!!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

idd geen infrarood sauna, en verder geen dompelbaden (dus die hele koude) de rest mag gewoon.

8. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb het ook gevraagd en de eerste 14 weken en de laatste 6 weken kan je beter niet gaan. Dat infra rood beter niet kan is achterhaalt, het komt inderdaad iets dieper maar zeker niet tot de baby. Er geldt wel dat je er niet te lang mag inzitten, en zodra je je niet lekker voelt moet je direct eruit, ook dompelbaden worden afgeraden.

Geniet ervan!

9. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ik ben laatst ook geweest. De eerst 14 weken niet, en de laatste 6 niet, als je bijv. ontsluiting hebt. De gyn en sauna zeiden zelf geen infrarood. Het dringt door tot je spieren en een baarmoederwand is makkelijker toegangbaar dan spieren.
    Verder geen hele hete sauna, alleen de wat lagere en zorgen voor veel rust! Ik moest van de gyn 2 paracetamol pakken voor ik ging om evt koorts te onderdrukken.

Het mag dus wel, mits je aan bepaalde dingen houdt. Moet zeggen dat ik het echt heel erg miste (meer dan rood vlees, wijntje, etc.) maar dat ik het uiteindelijk echt helemaal NIET fijn vond. De sauna vond ik toch te heet, was toch bang dat Frummel er iets van zou merken. Infrorood niet gedaan. Bubbelen vond ik echt niks, werd er naar van. Buik bubbelt ook mee en daardoor werd ik misselijk. Wij zijn dan ook snel naar huis gegaan. Zonde. Maar goed, ik ben natuurlijk wel verder dan jij.

Maar, vraag het toch even na bij je vk!! Misschien zijn er bij jou omstandigheden waardoor ze het liever niet wil?

Deel Deze Pagina