Hebben jullie wel eens zo'n opmerking gehad waarvan je niet zeker weet of het wel goed bedoeld is maar dat het bij jou in iedergeval in het verkeerde keelgat schiet??? Bij ons thuis zijn de rollen een beetje omgedraaid. ik werk meer dan vriend-lief en hij zit liever thuis te keutelen terwijl ik echt serieus carrière wil maken. Hierdoor brengt hij haar alle 3 de dagen naar het KDV en haalt haar 1 dag op, ik haal haar 2 dagen per week op. Maandag haalde ik haar dus van het kdv en roept zo'n vrouwtje die altijd in de ochtenden werkt en ik nog NOOIT had gezien in de middag ineens: Goh wat leuk om jou ook nog eens te zien, normaal doet pappa alles. En ik moest echt heel veel vieze dingen inslikken voor ik geduldig zei: ja dat heb je als je alleen de ochtenden werkt Nu komt dit vooral door de hormonen nu natuurlijk maar ik dacht bij mezelf: pappa doet alles? heb je ons huishoudschema wel eens gezien???? Ik deed naast mijn 50 urige werkweek AL het huishouden en al doet mn vent wat (naast zijn 38 urige werkweek) is het nog met de franse slag en half werk en de was? die moet ik wel doen anders krijg ik alles in andere kleuren terug!!! meestal zit hij voor de TV te zeuren hoe moe hij wel niet is. maarja dat bedoelde ze natuurlijk helemaal niet hahahaha alleen met al die hormonen en moeheid kwam het zo verkeerd terrecht bij mij... hebben jullie ook wel eens zo'n semi goed bedoelde opmerking gehad of gewoon een ronduit asociale opmerking vanuit het KDV of PSZ waar je woest van werd??
op zich niet zo gek toch wat ze zegt: papa doet bij het kdv toch ook altijd alles??? Ik heb nog niet onbeschofte opmerkingen gehad op het kdv waar mijn dochter zit..... zou eens moeten gebeuren van mn eigen collega's
niet op de psz.. wel in het gewone leven.. Na een zoveelste mk zei een collega "joh dan neem je toch gewoon een hond" Hij bedoede het niet zo lullig.. was gewoon onhandig
ow...zo ook woest reageren hoor...., misschien ook mede dankzij mijn hormonen... hier nogal een flapuit op de groep van mijn zoontje...nou die braakt er regelmatig regelrechte beledigingen uit.... ben zelf niet de slankste, maar was voor mijn zwangerschap 17 kilo afgevallen...best goed, al zeg ik het zelf.. dus één van de leuke leidsters gaf mij daar een compliment over, erg leuk natuurlijk....zegt die muts: nou als ik zo zou zijn als jij nu, dan zou ik daar echt niet mee kunnen leven... nou ja! wat moet je daar nu op zeggen! ik heb er iets uitgebrabbeld van, vind mezelf evengoed wel leuk hoor! maar dat zeg je toch niet! en zo heeft ze nog veel vaker van die uitspraken! wat een muts he? nou ja... mijn wraak komt ooit nog wel..haha.. en die zal zoet zijn... moet er alleen nog even op broeden...hihi
au! die moet wel heel erg onhandig zijn om zo'n opmerking eruit te gooien dat kun je toch niet zeggen tegen iemand??? :S
oei...onder het mom van zeg dan liever niets! wel knap dat je het onhandig kunt noemen...ruimhartig van je!
geloof me, dat is ook zo! snap niet hoe mensen zo lomp kunnen zijn hoor! dat je het denkt is tot daar aan toe, maar tussen denken en praten zit bij haar geen juiste schakel.. sneu voor haar... vooral als je de verkeerde een keer tegenkomt...
Ik kan me goed voorstellen dat die opmerking jou het verkeerde keelgat inschiet hoor. Mensen beseffen soms gewoon echt niet hoe iets bij een ander over kan komen. Dus misschien het beste om uit te gaan van het goede, en dat ze het niet negatief bedoelt heeft. (Mijn zus is dus ook zo'n iemand, die iets zegt zonder na te denken. Heb ik het over leuke babykleertjes, zegt m'n zus 'ja, doe maar alsof het een aankleedpop is'. Was ook zo'n opmerking waar ik weinig mee kon. )
En dat is een leidster op t kdv? En niemand die ooit een keer een serieus gesprek met haar aan gaat? Zou hier dus echt niet van gediend zijn!
Oeh dat had bij mij ook door het verkeerde keelgat geschoten hoor. Alsof hun weten wat jij allemaal doet, die mensen zijn altijd met andere mensen bezig vreselijk soms! Zo had ik er één op twitter bah die heb ik er gauw afgegooid. Ik denk dat ik mij niet had kunnen inhouden als die vrouw dat zo tegen mij had gezegt als ik in jou schoenen had gestaan. Maar vind het goed gezegt meid! Die mensen zouden eens goed naar hun zelf moeten kijken bah!
Zooo dat zo pijn hebben gedaan tenminste bij mij wel! (heb trouwens al een hond van anderhalf) maar dat is niks vergleken bij een kinderwens!
Ook zo iets dat ik denk van heb je geen gevoelens? grrr sommige mensen ook! Ik zou me doodschamen als ik zo iets zou zeggen.
hier kreeg in laatst een opmerking van zo jij bent dik ben je al aant denken om af te vallen?als ik zo als jou was had ik allang een operatie gedaan! ik was zo boos. ik heb er uit gegooid dat hij eerst eens moest nadenken met wat hij zegd! dat er veel mensen zijn die er niets aan kunnen doen en mischien wel eens een afwijking konden hebben. ik ben weg gelopen. later hoorde ik dat hij mijn broer heeft aan gesproken en toen mijn broer had uitgelegd wat er mijn mij aan de hand was. heeft hij mij de rest van de avond ontweken.
Oh ik snap best dat het je in het verkeerde keelsgat schiet, en dat komt denk ik zelf omdat je mannetje liever lui dan moe is...Zou je mannetje veel doen dan vond je het vast niet erg.. ik kan me de frustratie wel voorstellen, want hier ook zo eentje! maar nee verder nog niet meegemaakt..
mijn man kreeg een tijdje geleden een opmerking dat we eens een keer (ja in die woorden) nieuwe kleertjes moesten meebrengen omdat ze niets meer hadden. Onzin, want ze had dus iets vies gemaakt en er lagen in het mandje 2 setjes, 1 met korte mouwen, 1 met lange mouwen en ook een romper met korte mouwen en 1 met lange mouwen. Dus ze had gewoon de lange mouwen aan kunnen trekken maar ze had dus (terwijl het die dag best wel koud was) het setje met korte mouwen aangetrokken en een romper met korte mouwen. daar heb ik ook wat van gezegd. het was niet haar vaste leidster maar wel leidster van de groep ernaast die ook heel veel samen doen en die ook vaak op de groep staat. want ik was echt verbrouwereerd, vond het zo sneu voor Fleur dat ik meteen 2 setjes lange mouwen had gekocht de volgende dag, kwam ik weer en bleek het verdorie gewoon in het mandje te liggen!
Tja domme opmerkingen....ze horen erbij. Als ze eenmalig zijn en dus niet herhaaldelijk worden geuit moet je ze niet te persoonlijk opvatten denk ik altijd maar. Over mensen met overgewicht. Ik heb altijd ondergewicht gehad, en de hele wereld denkt daar wat over te mogen zeggen. Heel veel mensen met overgewicht hebben geen goed woord over over de mensen met maat 36. Ik denk dat gewoon niemand graag over zijn gewicht, teveel of te weinig gewicht, wordt aangesproken.
nou, daar ben ik dan misschien een uitzondering op? ik besef me namelijk terdege dat iedereen het recht heeft om ontevreden/ongelukkig te zijn met zijn/haar gewicht.. misschien is aankomen zelfs nog wel moeilijker dan afvallen? maargoed..ik zit er niet op te wachten dat iemand ongevraagd zijn/haar mening daarover tegen mij uitspreekt... jij waarschijnlijk net zo goed niet..