huilen/ onrust

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door johana79, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    onze dochter is inmiddels 3 wkn oud..ze slaapt snachts netjes van voeding tot voeding.

Overdag echter is ze erg onrustig...ze komt om de drie uur voor voeding --ze krijgt ivm koemelk allergie aangepaste flesvoeding-- ik haal haar dan uit het bedje, voed haar, verschoon haar, speel en knuffel even met haar en stop haar bij de eerste tekenen van slaap terug het bedje in. meestal gaat ze netjes slapen en na een half uurtje is ze weer klaarwakker..ze begint dan te huilen en te jengelen en houdt met tussenpozen vol tot de volgende voeding. ik laat haar tien minuten huilen en ga dan even kijken maar er is nooit iets aan de hand...

ze heeft het erg zwaar gehad tijdens de geboorte en heeft 14dgn in het ziekenhuis gelegen alwaar ze veel aandacht kreeg en er constant mensen om haar heen liepen. zou dit soms de oorzaak zijn?

Ik probeer express heel veel regelmaat en duidelijkheid aan haar te bieden juist omdat ze snel overprikkeld is.
    maar zie ik iets over het hoofd? op deze manier lijkt mij dat ze alleen maar vermoeider wordt?

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Je kindje is nog heel erg jong en heeft jou warmte en geborgenheid nog nodig, ze heeft 9 maanden lekker warm bij je gezeten. Emiel heeft een week in het ziekenhuis gelegen. Toen hij thuis kwam was hij ook onrustig en huilde vaak. Ik heb hem vaak bij me op de arm gehouden, hij werd dan wel wat rustiger. Zodra hij in bed of kinderwagen werd gelegd was hij direct weer wakker. Wij zijn gaan inbakeren, dit heeft veel rust gegeven. Maar ik zou het eerst nog eventjes aankijken, lekker bij je nemen. Anders even overleggen met CB.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dat denk ik ook, lekker tegen je aan houden,vinden ze vaak heel rustgevend.
    Al eens aan een draagdoek gedacht?

4. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Het kan ook zijn dat ze zuigbehoefte heeft.
    Mijn zoontje sliep eerst ook gewoon goed, tussen de voedingen door.
    Maar hij had op een gegeven moment gewoon een ontzettende zuig behoefte.
    Dan was ik om 00.30 uur nog met hem bezig (ik geef bv)
    Dus steeds weer aanleggen omdat ik dacht dat hij nog onger had.
    Maar goed, als ik hem dan had aangelegd sliep hij gelijk weer.
    Toen dus maar een speentje geprobeerd en meneer sliep gelijk en hem hem ook niet meer gehoord.
    Hij had dus een zuigbehoefte en ze kunnen er troost in vinden!

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    even ter verduidelijking..ik laat haar niet drie uur oeverloos in bed liggen schreeuwen hoor.
    ze is behoorlijk zwaar en ik heb een erg slechte rug het ronddragen in een draagdoek is dan ook niet mogelijk in mijn geval.

6. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Wat lastig he?! Mijn zoontje heeft in het begin ook veel gehuild, had ook met krampjes te maken. Wat bij ons zoontje hielp, was hem op zijn buik op mijn buik/borst leggen (kon ik tenminste blijven liggen of zitten) en ik heb hem ook veel in de draagdoek gehad. Je hebt draagdoeken die kruislings over je schouders en rug gaan, waardoor het gewicht eerlijk verdeeld wordt. Je baby ligt dan tegen je aan, maar je hoeft haar niet vast te houden. En ook met de draagdoek kun je blijven zitten, dus minder belastend voor je rug. Het hielp hier wel om in eerste instantie eventjes te lopen en hem een speentje te geven. Binnen een minuut had hij het speentje uitgespuugd en lag heerlijk te slapen, waardoor ik weer kon gaan zitten. Op draagdoek.nl staan leuke draagdoeken en betaalbaar, je kunt zelfs je eigen ontwerp maken. Ik wil je niet een draagdoek opdringen, begrijp me niet verkeerd. Maar de kleine op de arm houden, kost ook veel kracht in je armen en is ook belastend voor je rug. bovendien kun je gelijk niets meer. Met de draagdoek kon ik tenminste nog huishoudelijke klusjes doen (moet ook gebeuren :rolleyes: )

succes!

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Wellicht zou je ook eens inbakeren kunnen proberen...dat heeft bij Marit erg goed geholpen!

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0

werkte hier ook erg goed!
    en nu met de sprongetjes nog steeds ;)

Deel Deze Pagina