Ontstoken oogje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMirella, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal,

Onze kleine man is geboren met een ontstoken oogje, hij heeft ook een bloeduitstortingkje in zijn oogje en wat "blauwe plekjes" boven zijn oogje!
    Maar dat komt waarschijnlijk van het persen...
    Maar nu word z'n oogje telkens erger, er komt echt gele vloeistof uit zeg maar..! Z'n oogje word ook dik nu... Nu maken we het elke keer schoon met gekookt water en een watje of steriel gaasje..
    Nu zei de h.a. dat we als het maandag nog niet over is even met hem langs kunnen gaan en er eventueel een kweekje gedaan word!
    Waar testen ze dan op ? En heeft iemand anders ervaring/tips wat we nog meer kunnen doen dan schoon houden!?

Alvast bedankt !

-xxx-

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik weet niet of je toevallig borstvoeding geeft. zo niet er komt waarschijnlijk nog wel melk uit je tepels. druppel een druppel moedermelk in zijn oogje, dat werkt ontsmettend en helpt heel goed.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat je ook kunt proberen is gekookte afgekoelde kamille thee gebruiken ipv water... Was een tip van onze kv en het werkte bij Jelle als een trein!

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Dan wordt de pus op de kweek gzet om te kijken of het gaat om een bacteriële ontsteking...

oogje, met lauw water en washandje af en to schoonmaken (niet te vaak)

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Thanks allemaal !

Toevallig gaat het vandaag al beter met z'n oogje.. :)
    Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter..

-x-x-x-

6. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Noortje heeft er weken last van gehad. Ook alles geprobeerd. Toen zalfje van de dokter gekregen. Binnen 1 week was alles weg en niet meer terug gekomen..

7. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura heeft dit ook met 3 weken gehad. En wij hebben echt alles geprobeerd. Zelfs antibiotica druppels. Maar niets hielp. Uiteindelijk zijn we met haar naar de zee gegaan (we wonen op bonaire) en hebben we haar oog schoongemaakt met zout water en 2 dagen later was het weg!

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena heeft ook een chronisch ontstoken oogje, niets helpt, gekkokt water, zalfje, niets! En met kamille thee werd het alleen maar erger! De huisarts gaf al aan dat het bij sommige kindjes erg hardnekkig blijft, het schijnt te komen doordat de traanbuisjes te nauw zijn. Ik heb de tip gekregen om haar neusbrug te masseren en met lauw water en watje schoon te maken.

Nu heeft Elena ook een chronisch verstopte neus en ik gebruik daar Daro fysiologische zoutoplossing voor. Ik heb laatst iets van dat spul op een watje gedaan en haar oogje mee schoongemaakt en de ontsteking werd minder! Ik durf het niet altijd te doen, maar af en toe maak ik het schoon met dat spul. Het is niet heel zout en prikt niet in haar oogje, omdat het fysiologisch is.

9. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Hallo,

Onze dochter B'elana kreeg nadat ze 1 week was een ontstoken oogje, we hebben zalfjes gehad we moesten het met gekookt water schoonmaken etc, niks hielp. Na een half jaar had ze het nog steeds en het was de ene dag erger dan de andere dag, maar ze had er gewoon zichtbaar last van. We zijn naar de oogarts geweest en die wou haar pas helpen als ze een jaar was en heeft weer druppels voorgeschreven, na 2 maanden verder was ik het echt helemaal zat, haar oogje werd steeds roder omdat ze er in zat te wrijven, haar boven en onderooglid waren gewoon helemaal rood en ontstoken, dus ik ben weer teruggegaan. ze mocht meteen een paar weken later terugkomen en toen is ze gedottert aan haar oogje. Het werkt bij sommige kinderen alleen niet, bij de meeste echter wel. Alleen bij B'elana werkte het dus niet. Nu is ze eind november geopereerd aan het oogje. Ze heeft een buisje in haar traanbuisje gekregen omdat het buisje dichtzat en met druppeltjes etc ging dat gewoon niet open, 3 maart moeten we nu weer terug en dan wordt het buisje eruit gehaald. Sinds ze het buisje heeft is het oogje helemaal"gezond" en hopenlijk blijft dit ook zo.

Gr. Allyssa

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje zeg, hopelijk is het tijdelijk voor die kleine van mij... De ene dag is het bijna niets, en soms weer wat erger! Dus wacht wel af..

-xxx-

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Drupje moedermelk deed hier altijd wonderen (ook bij ogen van papa of mama).

12. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Vandaag gaat het best goed met z'n oogje, gisteren ook.. Vanmiddag komt het consultatiebureau langs, dus kunnen ze misschien meteen even kijken !
    Maar ik vermoed dat het 'helende' is nu !

-xxx-

13. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Ja bizar hoe goed dat spul overal voor is! Sjoerd had ook in het begin veel last van een ontstoken oogje en ik heb mijn vk heeel gek aangekeken toen ze zei dat ik er een beetje moedermelk in moest druppelen, maar het werkt echt verbazingwekkend goed!

Helaas heb ik vroegtijdig moeten stoppen met de bv, maar dan werkt een watje met lauwwarm water (gekookt) ook heel goed, en naar de neus toe wrijven.

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Eendje, ik heb spijtig genoeg ook moeten stoppen met bv.. Dus hier geen melk meer :(

-x-

15. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Ik hoop dat het snel beter gaat met je mannetje!

16. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ook hier kamille thee gebruikt, maar zoals leeuwen al zei, in de zee is het zo weg:)

Deel Deze Pagina