Waterpokken en flink ziek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Willemijntje19, 15 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Mijn dochter van bijna 5 heeft waterpokken. Ze was eerst een aantal dagen niet fit en vanmorgen werden de plekjes zichtbaar. Heel normaal allemaal dacht ik. Alleen nu heeft ze dus al sinds maandag nacht op en af verhoging en klaagt ze ook erg over buikpijn. Vanmorgen was ze ineens helemaal spierwit en trok alle kleur uit haar gezicht en lippen. Daarom de huisarts assistente even gebeld en zij gaf aan dat de koorts meestal voorafgaand van de blaasjes is en dat buikpijn ook niet echt bij waterpokken hoort. Dus moest ze even gezien worden. De huisarts heeft haar even onderzocht en concludeerde dat ze idd gewoon de waterpokken heeft en ze daar algehele malaise van heeft. Nu in de avond is het weer mis en voelt ze gloeiend warm aan en klaagt ze ook weer over haar buik. Herkent iemand deze klachten icm waterpokken? Het zit me niet helemaal lekker.
    Mijn oudste kinderen voelden zich juist na het uitbreken van de blaasjes weer wat lekkerder ipv dat ze zieker werden. Vandaar even mijn bezorgdheid en vraag.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn oudste was ook goed ziek van de waterpokken. Koorts, overgeven, en onder de grote pokken, leek wel de builenpest zeiden wij toen :|

Nu zeggen kinderen wel snel dat ze buikpijn hebben, ook al hebben ze ergens anders pijn. Zo had mijn oudste toen ze 3 was een oorontsteking, maar klaagde over buikpijn. Dat zeggen ze volgens mij snel als ze niet lekker zijn.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie, dit stelt me gerust! Ja idd, het is hij kinderen al snel “buikpijn”. En dan heeft ze ook nog eens ASS waardoor iets onder woorden brengen ook lastiger is. Bij de dokter zei ze ook ineens dat de buikpijn over was en thuis had ze het weer haha.

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier zijn ze alle 3 goed ziek geweest van de waterpokken. Ook koorts en zoontje heeft een dag overgegeven. Heel vervelend die eerste dagen :(!

Beterschap!! Hier zaten ze 3x per dag in een havetmoutbadje!

5. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Ah heftig! Ik herkende dit niet van de andere kinderen, maar als ik de reacties zo lees is het dus allemaal niet zo gek dat mijn dochter gisteren zo ziek was. Gelukkig had mijn dochter vanmorgen al weer wat meer praatjes. Havermoutbadje ga ik proberen, bedankt.

6. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.884
    6.414
    113
    Ene kind krijgt wat waterpokjes en that’s it, andere kind wordt er flink ziek van met koorts en echt niet lekker. Hier hadden ze allebei koorts erbij, jongste was toen nog een baby en zat er helemaal onder, ze voelde zich heel ellendig. Havermout in een sok in bad werkte goed, goed knijpen dan komt er een soort melk uit en een soort slijmerig goedje; daarmee insmeren, gaf hier veel verlichting. Verder kregen kinderen hier op school nu de tip om ook alert te zijn op ontstoken waterpokken, en tijdig aan de bel te trekken mocht iets ontstoken lijken (en helemaal icm met koorts). Ze zien hier nu veel kinderen met waterpokken en groep A streptokokkeninfecties.

7. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de goede tips! Ik las idd ook iets over die streptokokken infecties. We houden het in de gaten!

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.878
    113
    Noord-Holland
    Toen mijn kinderen waterpokken hadden was het net zulk weer als nu. Die hebben de hele dag buiten gezeten, niet in de volle zon natuurlijk, maar de warmte droogde de pokken en het was zo weg.

9. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Hier ook niet volgens t boekje, eerst uitbraak met paar plekjes, 2 weken later ineens heel veel en steeds koorts een week lang. Daarna een hele grote nare plek op zijn tong, leek een afte maar bedekte 1/4 van z’n tong. Geen idee of ie nog wat onder de leden had, huisarts wist t ook niet goed.
    Beterschap!

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Apotheek had hier kidsclin weer binnen. Hier vanwege een oorontsteking al AB sinds gisteren, gisterenmiddag kwamen de waterpokken erbij.

Ben nu nog aan t uitvogelen of dit onder ontstoken waterpokken valt of "gewoon" ze is goed beroerd ervan. Mag ook wel gisteren had ze 40,4 koorts.

Nu is t wel wat lager maar geen feestje waardig. Klaagt ook over buikpijn maar bij haar draait ook AB mee (amoxilline, en dan weet je wel wat die met de darmen doet...dat deel hebben we maar niet verteld wel dat ze diarree kan krijgen maar niet dat dat door de AB kan komen).

Bijgevoegde bestanden:

11. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Och jee! Je dochtertje heeft het dus ooo goed te pakken!!
    Hier is dochter weer koortsvrij, maar idd ook van die grote waterpokken met van die rode kringen er omheen. Ook wel wat kleine plekjes er tussen, maar ook van die grote. Zou het maar even in de gaten houden. Dochter ligt nu te huilen in bed, ze heeft zo’n jeuk. Kidsclin wilde hij ik ook graag halen, maar is hier overal uitverkocht. Dus heb nu “Dontellum” uitgeprobeerd, kende t nog niet, maar het smeert wel fijn met een soort kwast. Beterschap voor je dochter!!

12. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Hier heeft zoon het laatst gehad binnen 1 dag zat hij wel aardig vol vooral z'n rug,vond de jeuk enz meevallen (beide kids wilden niet ingesmeerd worden) maar man wat was hij er naar van op een gegeven moment ben ik naar de ha gegaan omdat hij zulke wallen onder z'n ogen had, bleek en een dikke klier achter z'n oor en zo zichzelf niet. Ha zei dat het erbij hoorde. Week na m'n ha bezoek was het gelukkig een stuk beter met hem.

Jongste begon daarna eerst met 2 avonden dat ik dacht je hebt gewoon verhoging/koorts en bij hem zijn de plekjes echt in een paar dagen gekomen en zat van boven tot onder helemaal vol.

Beterschap daar!

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    #13 Vero0504, 17 jun 2022
    Laatst bewerkt: 17 jun 2022
    Bel ff je apotheek, kruidvat en trekpleister kan je vergeten.

Zinkzalf mag je ook smeren op dichte pokken, kan die van dr leenarts aanraden (billencreme maar goed oud tshirt aan en geen probleem (kan vlekkies geven)). Op alles wat bereikbaar is smeer ik vsm calendula, werkte bij mn zoontje prima.

Zemelenbad van heltiq is bijna onvindbaar, allicht online nog wel. Alternatief is een paar eetlepels haverzemelen (of havermout) in een wegwerp washandje doen. Beetje weken in lauwwarm water en daar mee deppen.

Dacht dat t gisteren erg was, het is nu een onvrijwillige dalmatier. Idd ook een dikke klier in dr nek. Maar dr gezicht...omg...mooi koppie helemaal onder de dikke plekken. Gelukkig blijft ze er tot op heden wel goed af.

Goddank is dr oor nu "schoon" dus 1 ontsteking minder zo lijkt. Combi van een oorontsteking en koorts (waarschijnlijk waterpokken) ben ik geen fan van. Maakt t zo lastig inschatten of die oorontsteking nou de verkeerde kant op gaat of niet. Dat ze staan te tollen van de koorts doet je gemoedsrust ook geen goed...mja oor lijkt "over" natuurlijk nog wel een gaatje in.

Straks maar ff in bad. Even bedenken hoe dr oor af te plakken want die is ook niet bespaard gebleven van de pokken.

14. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    bedankt voor alle goede tips!!!
    Jouw dochter heeft t ook flinke te pakken zeg. Ik zag zojuist bij mijn dochter een zelfs waterpok in haar ooghoek :(

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ah gossie, hou die in de gaten asjeblieft zijn toch ogen...

Hier ook onder dr voeten...werd net huilend wakker dat t zo jeukte, ze was in slaap gevallen op de bank. Moet heel wat gebeuren wil zij in de middag slapen, hopelijk kunnen we binnenkort weer klagen dat ze zo rond stuitert als een wilde confettibom.

Foto haal ik zo weer weg

16. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Och wat zit jullie meisje eronder zeg! Echt niet fijn. En idd, we gaan dat oogje van onze dochter goed in de gaten houden.. het virus moet niet in het oog komen las ik al op internet. Vanavond heeft ze in een zemelendbadje gezeten, gaf wel verlichting. Nogmaals beterschap!

17. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Zo te lezen is het bij jullie ook heftig verkopen! Dochter wil inmiddels ook niet meer dat ik er wat op smeer, maar gelukkig drogen ze nu in.

esklessebes vindt dit leuk.
  18. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hey! Hoe is t nu met jullie meisje?
    En sorry voor de onfrisse foto’s, maar herken jij zulke waterpokken? Sommigen zien er nu zo uit bij dochter. Vraag me af of t ontstoken is. Ze voelt zich gelukkig al wel stukken beter.

Bijgevoegde bestanden:

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ja dan gaan ze indrogen, niks aan de hand tenzij ze super rood worden en troep uit komt.

Meissie hier was wel moe in de middag masr verder fit. Gisteren was ze in slaap gevallen in de middag en werd compleet doorweekt wakker, bij haar altijd een teken dat ze door t ergste heen is.

Gezicht is al een aardig eind opgeklaard uiteraard nog niet weg maar t "vurige" is er uit en diverse pokken zijn op hun retour. Ben erg te spreken over die vsm calendula (is t enige wat we in dr gezicht gebruiken). In dit tempo zou ze donderdag denk ik wel naar t zomerfeest mogen van me. Even aankijken wat de komende dagen gebeurd (zitten ook pokken op dr voetzolen, bovenop dr kleine teen en dan maar niet te beginnen over dr haren)

20. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Ik heb ze beide gewoon 5 dagen niet gedoucht en normaal ben ik zeker niet zo, maar als ze nat worden en daarna weer op moeten drogen leek het mij dat het nog meer ging keuken. Gewoon droog houden.

Jah ben blij dat ik er nu klaar mee ben, echt dat na elkaar hebben is niks. Haha kan beter tegelijk dan.

Deel Deze Pagina