Hoi, Zijn hier dames die pas zwanger waren en contact zijn geweest met waterpokken? En is alles goed gegaan met de baby? Ik had vandaag een positieve test, dus zal pril zwanger zijn. (laatste menstrutie was rond 6 sept) En mijn kinderen hebben vorige week en de week er voor waterpokken gehad. Nu ben ik best bang dat dit gevolgen heeft....
Volgens mij kan het geen kwaad als je vroeger de waterpokken zelf hebt gehad tenminste. Dan zijn er toch anti-stoffen in je bloed aanwezig en zal het virus niet kunnen binnendringen in je lichaam.
Mijn zoontje heeft dit ook gehad toen ik nog maar net zwanger was. Heb toen telefonisch contact gehad met de VK (zat in het buitenland). Als je vroeger zelf de waterpokken hebt gehad hoef je je nergens zorgen om te maken. Volgens mijn VK heeft ongeveer 80% van de volwassenen dit al eens gehad. Het is dus even afwachten of je nu waterpokken krijgt of niet. De incubatietijd is geloof ik rond de tien dagen.
Ik heb als kind inderdaad waterpokken gehad. dus hoop maar dat dat inderdaad voldoende is geweest zodat er niks mis is met de baby.